Harde schijf van Medion MD40100 verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michilus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:26
Dag iedereen,

Enkele dagen geleden is mijn vier jaar oude Medion MD40100 laptop overleden. Ik vermoed dat het moederbord het begeven heeft.
Volgens de Medion hotline zijn er grote kosten aan, en zal de harde schijf zeker en vast geformateerd worden bij de herstelling.
RIP laptop dus, maar ik wil zeker en vast de data op mijn harde schijf kunnen bereiken. Daarom deze oproep: Als iemand weet hoe ik de hdd er veilig uit kan krijgen, zou die dan zo vriendelijk willen zijn om mij instructies te geven? Ik ben nogal een leek op dat gebied, dus ik durf er niet meteen in te vliegen zonder informatie. Ik zal mijn redder rijkelijk belonen met dadels en vijgen! (of misschien een van de latjes cheap-ass RAM die in de laptop zitten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
En jij bent bac. informatica? ;-)

Als je in de buurt woont of komt amsterdam wil ik het wel voor je doen hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22
Zoeen laptop heb ik ook gehad. Het eruit halen van de hdd is niet heel ingewikkeld.
Begin met het verwijderen van de accu. Nu zie je ongeveer in het midden een soort flapje. Dit was bij mij van doorzichtig plastic. Trek hieraan en de harddisk zal inclusief bracket los komen. Schroef hem uit zijn brackt en in losse USB behuizing en je kan weer bij al je data.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij zou je gewoon een aantal schroefjes los moeten krijgen en dan een beetje inschatten waar de hdd zich bevindt, en daar wat gaan wroeten.

Google vertelt mij dat er een 4200RPM 60GB Hitachy ATA/IDE drive inzit, dus kijk op voorhand even bij de pc boer of hij een notebook IDE converterkabel heeft liggen, anders ben je nog niets met al het geschroef.
Moest je het niet kunnen vinden, post dan pics van de interne componenten /blaat

edit:

Afbeeldingslocatie: http://fotovo.free.fr/photos/1.jpg
daar, rechtsonder achter het toetsenbord is de hdd bracket waar bovenstaande het overheeft;-)

[ Voor 15% gewijzigd door diedazz op 07-02-2008 16:30 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michilus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:26
ymoona schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:25:
Zoeen laptop heb ik ook gehad. Het eruit halen van de hdd is niet heel ingewikkeld.
Begin met het verwijderen van de accu. Nu zie je ongeveer in het midden een soort flapje. Dit was bij mij van doorzichtig plastic. Trek hieraan en de harddisk zal inclusief bracket los komen. Schroef hem uit zijn brackt en in losse USB behuizing en je kan weer bij al je data.
Dat is het inderdaad!
Onvoorstelbaar bedankt!

@mangahuisman
Mijn kennis van hardware is inderdaad beschamend ondermaats :(
Maar gezien de behulpzame antwoorden die ik hier op 5 minuten tijd gekregen heb, was mij hier registreren al een stap in de goede richting :)

Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Zo'n laptop heeft mijn pa ook. Handig om te weten wanneer die hd dood gaat! Heb dat lipje al wel eens zien zitten en voorzichtig aangetrokken (dacht dat het een soort van 1st time use lipje was en dat hij daarom de accu spanning fout uitlas:P). Denk dat die hd binnenkort wel eens zal overlijden..

één is geen, twee is één

Pagina: 1