Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27
Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08064/head2769.jpg

Canon is een fabrikant welke al jaren ervaring heeft om goede camera's te leveren voor een aantrekkelijke prijs. Deze topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen met betrekking tot de volgende modellen.

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08064/a570is_586x225787.jpg

Powershot A570, algemene specificaties:
7,1 Megapixel, 4x optische zoom met beeldstabilisatie, DIGIC III-processor, gezichts detectie technologie, rode ogen correctie, ISO 1600, 19 opnamemodi, 2,5-inch LCD-scherm, PictBridge en knop Print/Share

Uitgebreide specificaties: Powershot A570

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08064/a580_586x225548.jpg

Powershot A580, algemene specificaties:
8,0 Megapixel, 4x optische zoom, bewegingsdetectietechnologie, gezichtsdetectietechnologie,
rode ogen correctie, DIGIC III en iSAPS, 2,5-inch LCD en OVF, 16 opnamemodi, inclusief de eenvoudige modus, VGA en LP-films, PictBridge en de knop Print/Share

Uitgebreide specificaties: Powershot A580

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08064/a590is_586x225363.jpg

Powershot A590, algemene specificaties:
8,0 Megapixel, 4x zoom met optische beeldstabilisatie, bewegingsdetectietechnologie, gezichtsdetectietechnologie, rode ogen correctie, DIGIC III en iSAPS, 2,5-inch LCD en OVF,
19 opnamemodi en My Colors, VGA en LP-films

Uitgebreide specificaties: Powershot A590

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08064/a720is_586x225564.jpg

Powershot A720, algemene specificaties:
8,0 megapixels, 6x optische zoom met optische beeldstabilisatie, DIGIC III met gezichtsdetectie AF/AE/FE, 9-punts AiAF en FlexiZone AF/AE, 19 opnamemodi, 2,5-inch breedbeeld-LCD-scherm,
digitale teleconverter en Safetyzoom, ISO 1600, vloeiende VGA-films

Uitgebreide specificaties: Powershot A720

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08064/tt3640.jpg

Zoals jullie misschien al was opgevallen missen hier een aantal camera's welke ik express eruit heb gelaten. Reden hiervoor was om meer overzicht te creeren. Uiteraard mogen de gebruikers/bezitters van vorige A500/A700 modellen zich hierook melden. Echter is het wel zo dat deze modellen waarschijnlijk al vervangen zijn door andere modellen.

Belangrijk!
Betreft vragen over wat de verschillen in specificaties zijn, dien je zelf op te zoeken! Onder elke camera die ik in deze topic heb neergezet, staat een link welke je automatisch door verwijst naar een uitgebreide specificatie beschrijving.

Indien er vragen zijn mag je deze uiteraard stellen.

Powershot A570 reviews:
Dpreview DigitalCameraInfo Imaging-resource DCResource Steves-digicams

Powershot A720 reviews:
DPreview BobAtkins DCResource TrustedReviews Imaging-resource DigitalCameraInfo Steves-digicams

Topic made by PCMedic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Tips of opmerkingen zijn welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahlan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 16:40
Ik heb zelf de Powershot A710IS.

Pluspunten:
  • ligt goed in de hand
  • IS lens. Zou nooit meer iets zonder IS willen.
  • optische viewfinder. Ook zo'n optie die je nog maar op weinig toestellen tegenkomt.
nadelen zijn er ook:
  • scherm is minder helder dan de A570IS van mijn schoonouders
  • optische viewfinder van die A570IS is veel groter. Denk zeker 10% verschil. Dat zal op de nieuwe generatie modellen beter zijn, denk ik
  • shutter-lag is ERG groot als er geflitst moet worden
  • groothoek is niet groot genoeg. Dit is een probleem met alle compacts. Er bestaat geloof ik wel een groothoekconversielens/ring, maar die heb ik nog nergens voor een goede prijs gevonden. Ik gebruik voor een groothoek nu autopano pro om foto's aan elkaar te stitchen. werkt fantastisch. Dit programma werkt ook de EXIF data bij van de gestitchte foto met de gecorrigeerde lenswaarde _/-\o_
  • Als je films opneemt gaan die in MJPEG formaat op de memorykaart. MPEG4 compressie zou je in deze tijd toch wel mogen verwachten. Dit heeft ook onverwachte voordelen: een tool als exiftool kan nu van de avi files de EXIF data lezen, want eigenlijk zijn het allemaal achter elkaar geplakte JPGjes ;)
Toch zou ik nu geen ander toestel willen. De 720IS geeft me een onzinnig hoge resolutie voor de lens, en zal de flits-oplaadtijd niet aanmerkelijk verkorten. Ik heb met face-detectie gespeeld op de A570, maar ik vind dat geen echt nut hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door Kahlan op 08-02-2008 10:06 . Reden: meer voor- en nadelen toegevoegd en stukje over filmopnamen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Ik heb zelf sinds bijna een week de A720. Mijn voorgaande camera was een Sony Cybershot P72.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de A720 die ik op dit moment in bezit heb.
De shutter lag, die sommige mensen ondervinden kan verkort worden door goede oplaadbare batterijen te gebruiken. Indien ik bij de A720 met 2500 mAh oplaadbare batterijen icm max flits gebruik, heb ik hooguit 5 sec vertraging voordat ik kan focussen op een andere opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahlan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 16:40
PCMedic schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:48:
Indien ik bij de A720 met 2500 mAh oplaadbare batterijen icm max flits gebruik, heb ik hooguit 5 sec vertraging voordat ik kan focussen op een andere opname.
5 SECONDEN slechts. Dat is dus precies wat ik bedoel.
fictief voorbeeld:
Mijn dochter kijkt echt geen 5 seconden leuk naar die kat, tegen die tijd heeft ze hem al geaaid en een haal gekregen. Heb ik weer een huilend kind op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Kahlan schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:52:
[...]

5 SECONDEN slechts. Dat is dus precies wat ik bedoel.
fictief voorbeeld:
Mijn dochter kijkt echt geen 5 seconden leuk naar die kat, tegen die tijd heeft ze hem al geaaid en een haal gekregen. Heb ik weer een huilend kind op de foto.
Niet lullig bedoelt, maar hoe vaak gebruik je wel niet de flits? Ik in ieder geval weinig. Verder is de vertraging bij de A720 korter dan bij de A710. Ik vraag mij dan echt af, hoe jij dan wel niet de foto maakt in combinatie met flits. Indien je de vertraging bij de A720 al lang vind.

Verder valt de flits sterkte gewoon in te stellen. Overigens had ik het over max 5 sec bij full flash incl de setting dat hij even de foto laat zien die gemaakt is. Naar mijn mening is dit echt niet lang. Natuurlijk kan het altijd korter, maar zeg nou zelf. Welke camera's leveren nou op dit moment dezelfde functies die deze camera's hebben in deze prijscategorie.

Voor wat ik weet, geen enkel camera op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Ik zie eigenlijk niet zoveel verschil tussen de A720 IS en de nieuwe A590 IS.

De A590 IS is nieuwer maar qua specs zijn ze zo te zien gelijk aan elkaar. Iemand een idee wat het grote verschil zou moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

edit:zie post onder

[ Voor 93% gewijzigd door Barret op 19-02-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

PCMedic schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:48:
Ik heb zelf sinds bijna een week de A720. Mijn voorgaande camera was een Sony Cybershot P72.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de A720 die ik op dit moment in bezit heb.
De shutter lag, die sommige mensen ondervinden kan verkort worden door goede oplaadbare batterijen te gebruiken. Indien ik bij de A720 met 2500 mAh oplaadbare batterijen icm max flits gebruik, heb ik hooguit 5 sec vertraging voordat ik kan focussen op een andere opname.
Dan gaat het niet om de shutterlag, maar gewoon om de laadtijd van de flitser....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Even een uitgebreide post:
ik was tot afgelopen weekend de trotse eigenaar van een Canon Powershot A80, maar omdat mijn huisdier het leuk vond deze van de eetbar af te gooien moet ik op zoek gaan naar een nieuwe. Ik had deze namelijk al ruim 4 jaar dus garantie zat er al lang niet meer op. Nu ben ik op internet op zoek gegaan naar een vervanger en kwam uit op deze twee varianten:
- Canon Powershot A590 IS
- Canon Powershot G9

Een van deze zou mijn nieuwe aanwinst moeten zijn, echter heb ik maar de basiskennis van de technische kant dus wil ik u om advies vragen. Ik wil namelijk de beste kwaliteit foto's kunnen maken maar heb geen zin om bij elke foto de instellingen handmatig in te voeren. Mede omdat ik niet weet wat de beste waardes zijn om het maximale eruit te halen voor elke situatie. Een ander iets wat ik verlang van mijn camera is dat hij makkelijk mee te nemen is, het liefst in de broekzak natuurlijk. De Powershot A80 was hier veel te groot voor maar ik neem aan dat tegenwoordig de modellen al wat kleiner zijn? Filmpjes maken is een leuke bijzaak maar niet de hoofdfunctie waar ik de camera voor aanschaf. Zo nu en dan een filmpje schieten is leuk voor de heb.

Zo ga ik op 1 maart voor 3 maanden naar Japan en wil ik graag een goede nieuwe camera hebben om bij wijze van spreken alles wat los en vast zit, goed vast te kunnen leggen. Omgevingen, landschappen maar ook mensen en kleine voorwerpen. Het is een soort van droom/wereldreis waar ik mooie herinneringen wil vastleggen. Gezien mijn situatie, welke van deze 2 camera's zou u mij het beste aanraden?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Erik

[ Voor 84% gewijzigd door Barret op 19-02-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
@Barret,

De Powershot G9 is beter dan de Powershot 590IS. Maar deze twee type camera modellen kan je eigenlijk moeilijk met elkaar vergelijken. Wil je meer professioneel te werk gaan, dan zal ik de G9 willen aanraden. Deze heeft ook een externe filtsaansluiting, is gemaakt van betere kwaliteit maar ook fors duurder. Kijk je naar 590IS, deze heeft dat weer niet. De 590IS geef je voldoende mogelijkheden qua instellingen, maar is wel van goedkopere materiaal gemaakt. Dit is ook weer terug te zien in de prijs.

Indien je niet te veel wilt instellen maar meer point and shoot foto's wilt maken, dan is mijn advies eerder de Ixus 860. Fotokwaliteit is zeer goed en is erg klein van formaat. De Powershots die je hierboven hebt neergezet, zijn toch wat groter en passen niet in je standaard broekzak.

Zo reis die je beschrijft wil toch persoonlijk van genieten. Mijn advies is of de 590IS of 720IS te kiezen, welke je in auto modus leuke foto's kan maken. Dan moet je het wel voor lief nemen dat je deze niet in je broekzak kan stoppen. Of de Ixus 860, deze past in een broekzak, heeft wel een accu en beperkte instelmogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/DIGITAL-IXUS-860IS_w200_animated_tcm16-455337.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 13:44
Ik ga waarschijnlijk binnenkort de Powershot A570 IS kopen.
Maar ik zit nog steeds met een brandende vraag, en dat is:
Is de batterij duur in die camera's echt zo kort?
Wie kan me dat vertellen?

of kan ik beter gelijk voor de A720IS gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door NEOeo op 22-02-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
NEOeo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:20:

Ik heb de A720 in mijn bezit. Zelf heb ik geen ervaring mee, met gewone penlites, maar in combinatie met Varta oplaadbare batterijen (2500 mAh), kan ik gerust meer dan 200 foto's maken.

Wat betreft de A570, diverse reviews geven wel aan dat de batterij tijd kort is. Misschien is het verstandig om even op de volgende link te kijken. Daar staan namelijk alle reviews verzameld voor de A570: http://www.dcviews.com/cameras/canon_news.htm

Maar waarom de A570 kiezen als de A580 of de A590 ook al te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Er staat 'Verkrijgbaar vanaf maart 2008' boven.

Zijn ze er al (bij de mediamarkt)?

[ Voor 18% gewijzigd door NEOeo op 23-02-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
NEOeo schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:44:
Er staat 'Verkrijgbaar vanaf maart 2008' boven.

Zijn ze er al (bij de mediamarkt)?
Sorry, dat is inderdaad waar. Volgens Canon zal deze pas in maart 08 verkrijgbaar zijn. Maar blijkbaar hoeven we dat niet al te serieus te nemen. (Ik pas het wel even aan.)

Of ze bij de Mediamarkt te koop zijn, weet ik niet. Maar de A590 is oa bij de volgende link te koop:
http://www.digitalstreet....info.php?products_id=6823

Voor meer webshops wil ik je liever naar de lijst van Kieskeurig.nl verwijzen: http://www.kieskeurig.nl/overview2/canon/digitalecamera.htm

In de Pricewatch van Tweakers staan ze namelijk nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Heeft iemand al ervaring met de Powershot A590?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

PCMedic schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:02:
[...]

Ik heb de A720 in mijn bezit. Zelf heb ik geen ervaring mee, met gewone penlites, maar in combinatie met Varta oplaadbare batterijen (2500 mAh), kan ik gerust meer dan 200 foto's maken.

Wat betreft de A570, diverse reviews geven wel aan dat de batterij tijd kort is. Misschien is het verstandig om even op de volgende link te kijken. Daar staan namelijk alle reviews verzameld voor de A570: http://www.dcviews.com/cameras/canon_news.htm

Maar waarom de A570 kiezen als de A580 of de A590 ook al te koop is?
Heb hier een A570 IS liggen en weet eigenlijk niet hoe lang de batterijen mee gaan.
Maar zonder flitser haal je de 200+ wel, een paar reserve mee nemen is natuurlijk wel slim.

Als je naar de specs kijkt verschillen ze weinig,
De A570 IS alleen een 7,1 MP waar de A580 en A590 IS beide een 8 MP sensor hebben.
Ze wegen alle drie 175 gram, maar de A570 IS heeft de kleinste behuizing, de A580 en A590 IS
zijn even groot maar het verschil is klein slechts een halve centimeter of zo.
Maar de A580 is niet voorzien van beeldstabilisatie!

Dus ergens is het gebruik van correcte type nummers wel handig,
Er is geen A570 maar wel een A580 net als er geen A580 IS is maar wel een A590 IS...

[ Voor 3% gewijzigd door Hexley op 26-02-2008 00:09 ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 17:30

Edho

Heeft Canon A570IS

NEOeo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:20:

Ik heb een A570IS sinds kort en ervaar inderdaad dat de batterijen snel leeg zijn. Ik laad ze telkens volledig op (2500mh). Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoeveel foto's je ermee kan nemen. Ik gebruik de camera dan voor een gelegenheid, maak er dan een stuk of 20 foto's mee en breng deze over naar mijn pc. Daarna ligt de camera een paar weken stil en blijken opeens de batterijen vrijwel leeg te zijn. Volgens mij lopen ze tijdens stilligen leeg.
Het helpt wel om altijd batterijen in een lader te hebben staan, die pak je als je de cam wilt gebruiken. 2 extra in je zak en je kunt heel wat schieten.
Je zou het kunnen testen met een paar verse niet laadbare, maar ik ben zo tevreden met deze goede camera voor een zeer redelijke prijs, dat ik dat niet eens ga doen. Ikke happy met de 570 IS!
Bij cameranu is hij best voordelig.
Op dcpreview staat een volledige review van deze cam en hij is highly reccomended. Het enige minpuntje is idd het batterijverbruik. Ik heb het er niet voor gelaten.....

[ Voor 6% gewijzigd door Edho op 28-02-2008 21:45 ]

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

probeer het eens bij Canon zelf.

[ Voor 85% gewijzigd door YellowCube op 02-03-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Edho schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:43:
[...]

Ik heb een A570IS sinds kort en ervaar inderdaad dat de batterijen snel leeg zijn. Ik laad ze telkens volledig op (2500mh). Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoeveel foto's je ermee kan nemen. Ik gebruik de camera dan voor een gelegenheid, maak er dan een stuk of 20 foto's mee en breng deze over naar mijn pc. Daarna ligt de camera een paar weken stil en blijken opeens de batterijen vrijwel leeg te zijn. Volgens mij lopen ze tijdens stilligen leeg.
Het helpt wel om altijd batterijen in een lader te hebben staan, die pak je als je de cam wilt gebruiken. 2 extra in je zak en je kunt heel wat schieten.
Je zou het kunnen testen met een paar verse niet laadbare, maar ik ben zo tevreden met deze goede camera voor een zeer redelijke prijs, dat ik dat niet eens ga doen. Ikke happy met de 570 IS!
Bij cameranu is hij best voordelig.
Op dcpreview staat een volledige review van deze cam en hij is highly reccomended. Het enige minpuntje is idd het batterijverbruik. Ik heb het er niet voor gelaten.....
Wat jij nu hebt beschreven over de batterijen ligt niet aan de camera zelf. Ik heb dit namelijk vaker en niet alleen bij digitale camera's (Sony en Canon), maar ook bij afstandbedieningen en zaklampen.
Volgens ligt het aan de temperatuur van de omgeving waar ze in bevinden. In de zomer wanneer het warmer is, gaan ze naar mijn gevoel langer mee. Nu tijdens deze koude periode is het onder 18 graden in ons huis. (We houden persoonlijk iets van kou, dus vandaar het temp) maar dan zijn zelfs de volgeladen batterijen zonder gebruik naar een aantal dagen ook leeg of op de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 17:30

Edho

Heeft Canon A570IS

PCMedic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:53:
[...]

Wat jij nu hebt beschreven over de batterijen ligt niet aan de camera zelf. Ik heb dit namelijk vaker en niet alleen bij digitale camera's (Sony en Canon), maar ook bij afstandbedieningen en zaklampen.
Volgens ligt het aan de temperatuur van de omgeving waar ze in bevinden. In de zomer wanneer het warmer is, gaan ze naar mijn gevoel langer mee. Nu tijdens deze koude periode is het onder 18 graden in ons huis. (We houden persoonlijk iets van kou, dus vandaar het temp) maar dan zijn zelfs de volgeladen batterijen zonder gebruik naar een aantal dagen ook leeg of op de helft.
Je bevestigd mijn vermoeden.
Toch had mijn A70 4 batterijen aan boord, de A570is maar 2. Ook al zal de techniek verbeterd zijn, 50% efficienter met energie geloof ik niet in. Sterker nog, de schermpjes van tegenwoordig zijn veel groter dan van de oudere cams. Dus de opmerking dat de batterijen niet echt lang meegaan is logisch en verklaarbaar.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 02:15

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

sorry als dit op de verkeerde plaats staat, wist niet goed waar het te vragen;

weet iemand een guide of iets dergelijks die wat meer info over de verschillende instellingen van een Canon A590 IS uitlegt? in de manual staat daar niks over :| (alleen over auto/easy en filmen)

ook als ik hem op Manual zet krijg ik een overdreven donker beeld (zie alleen de refresh van mijn pc monitor, derest is bijna zwart) tenzij ik "evaluate white balance" doe en dan op display druk hoor ik een klik en is het beeld goed, maar het wordt direct terug zo donker :(

[ Voor 18% gewijzigd door TwistedAnimator op 19-03-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Misschien een beetje brutaal om te vragen, maar mag de A540 ook meedoen?

EDIT: Niet goed gelezen, A540-gebruiker meldt zich! :D

EDIT2:
TwistedAnimator schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:01:

weet iemand een guide of iets dergelijks die wat meer info over de verschillende instellingen van een Canon A590 IS uitlegt? in de manual staat daar niks over :| (alleen over auto/easy en filmen)

ook als ik hem op Manual zet krijg ik een overdreven donker beeld (zie alleen de refresh van mijn pc monitor, derest is bijna zwart) tenzij ik "evaluate white balance" doe en dan op display druk hoor ik een klik en is het beeld goed, maar het wordt direct terug zo donker :(
Misschien omdat je sluitertijd en het f-getal verkeerd staan?

[ Voor 104% gewijzigd door S_Chief op 20-03-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

TwistedAnimator schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:01:

Tijd voor wat studie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

Heeft er wel eens iemand onderwater foto's gemaakt met de A720 IS icm, de onderwaterbehuizing van Canon? Zo ja, zou je er een paar online willen zetten? Alvast bedankt.
Ik ben namelijk van plan om er een aan te schaffen. Maar ik kan niet echt onderwater vergelijkingsmateriaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:33

DaOverclocker

Overclocker for life...

Morgen krijg ik de A590IS binnen, zal binnenkort ook een product review erover schrijven.
Ik zat te twijfelen tussen een A560 (99,-) en de a590IS (150,-)
Uiteindelijk heb ik voor de a590 gekozen omdat er IS op zit, zorgt ook voor scherpere foto's bij lange sluitertijden. 1/8 lukt uit de hand bijv wel met IS, zonder IS vaak wazig. Moving face detection lijkt me wel handig.En verder vind ik die zwarte kleur gewoon mooier :-)

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
Nu mijn A520 echt de meest vreemde strepen op de foto's gaat vertonen ben ik op zoek naar een waardige opvolger.

Ik ben de A590 IS en de A720 IS tegengekomen, waarbij de A590 IS de goedkoopste en meest compacte van de 2 is.

Welke camera raden jullie aan? En kan beter overweg met binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb die keuze ook gehad en ben voor de A720IS gegaan, en door de tijdelijke powershot 7 daagse krijg je nu 30 euro retour op die camera van canon. Ik vind dat extra stukje zoom erg fijn :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
zit er op de A720 IS de functie Auto Exposure Bracketing (AEB)? Ik kan het nergens vinden in de handleiding of op de camera zelf (alleen handmatige exposure instelling), maar zou toch verwachten dat dit er wel op zit.

edit: na flink zoeken blijkt auto exposure bracketing op deze camera alleen mogelijk met CHDK

[ Voor 28% gewijzigd door marteltor op 24-06-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Hallo,
Ik krijg vaak de melding dat de batterij op is .Ik heb een Poweshot A700...ook bij nieuwe of zojuist opgeladen batterijen gebeurt dit. Ik doe dan een keer he tschuifje vd batterij openeen dicht dan gaat het weer een paar keer goed.Contactjes heb ik gereinigd en zitten stevig tegen de batterijen aan.!??

Verder ben ik dik tevree over de camera en vraag me af wat de levensduur van zo`n apparaat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Laatst online: 22:05
[schopje]Sorry voor schopje, maar er is verder weinig te vinden over dit toestel. :)

Ik ben op zoek naar een prettige compact camera. Voornaamste eis: Een beetje stevig, dus als het ding een keer valt, moet dat niet direct fataal zijn.

Ik was eigenlijk tweedehands op zoek, maar iemand verderop op GoT raadde me aan eens naar de Canon A590 te kijken. De specificaties en prijs lijken me erg OK, maar kan iemand die er ervaring mee heeft me vertellen of dit een enigszins stevige camera is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Volledig kunststof.... Bij camera's is het eigenlijk altijd zo dat als hij verkeerd valt je gewoon een probleem hebt. De enige camera's die officieel tegen een stootje kunnen zijn van Olympus. Denk dan even aan de modellen mju1030 en mju1050 (uit mijn hoofd). Deze kun je gebruiken onder water en kun je laten vallen vanaf 1.5 meter.
Pagina: 1