PC en PS3 op één speakerset (Z5500)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:11
Ik heb een Playstation 3 en een PC. Nu ben ik van plan om een speakerset te gaan kopen. De Z-5500 van Logitech.

Nu wil ik graag mijn PC en de Playstation 3 gelijktijdig op de boxen hebben aangesloten zodat ik kan switchen van geluid tussen de PC en de Playstation 3. Als geluidskaart in mijn PC heb ik de Razer Barracuda AC-1.

Op de Logitech site staat het volgende:

Broningangen:
Digitaal optisch voor dvd- of cd-spelers, PlayStation®2, Xbox™**
Digitaal coaxiaal voor dvd-spelers, cd-spelers of pc-geluidskaarten (vereist coaxiale draad, apart verkrijgbaar)
6-kanaals direct (3 stereoministekkers) voor 2-, 4- of 6-kanaals pc-geluidskaarten
OF
6-kanaals direct (3 stereominiconnectors) voor 3 analoge stereominigeluidsbronnen, zoals cd- en dvd-spelers, PlayStation2, Xbox of 2-kanaals pc-geluidskaarten (sommige apparaten vereisen stereomini naar dubbele RCA-adapter, apart verkrijgbaar)
Analoog stereomini (aan zijkant van controlecentrum) voor draagbare cd-, mp3- of MiniDisc®-spelers

Betekent dit nu dat ik iedere keer de stekkers moet omwisselen of kan ik beide apparaten tegelijk aansluiten. Als blijkt dat ik ze niet beide tegelijk kan aansluiten, welke audio switch box raden jullie mij dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Zowel de PS3 als jouw geluidskaart hebben een optische toslink uitgang.
De Logitsch Z-5500 heeft voor die aansluiting slechts één ingang.

Je kan dus kiezen om telkens kabels te wisselen, maar zoals je zelf al zegt kan je beter iets anders verzinnen.

Dan heb je volgens mij twee keuzes.
Als eerste kan je gaan voor een toslink-switch.
Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/tos_switch.jpg

Je situatie wordt dan als volgt:
PC - toslink kabel - switch en PS3 - toslink kabel - switch
van je switch trek je dan weer één toslink naar je Z-5500 setje.
Als je dan van pc naar PS3 wilt schakelen zet je de toslink switch om.

Maar wat ook kan is de "digitaal coaxiaal"-ingang van de Z-5500 gebruiken.
Je moet dan een coaxiaal - optisch converter hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/CONV-OPTCOAX.jpg

Je optisch van je pc of je PS3 link je naar die converter en via de converter gebruik je dan de coaxiaal in van de Z-5500.

De situatie wordt dan zo (PC en PS3 kunnen omgedraaid worden):
PS3 - toslink - CONVERTER - coaxiaal digitaal - Z-5500
PC - toslink - Z5500

Ik denk zelf dat de onderste manier de goedkoopste en de makkelijkste is.
Want je kan dan gewoon met de control panel van de Z-5500 switchen tussen je pc en je PS3.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 20:56
Ik heb de titel even wat duidelijker gemaakt.

De optische schakelaar is overigens het goedkoopst (9 euro), maar de convertor vind ik de mooiste oplossing. Deze kost ong. 19 euro, maar kan kan je wel alles bedienen met een control pannel (zoals FeaR1986 al aangeeft.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Laatst online: 13:11
@DeeD2k2 regel 1:

Thank you. Wist even niet zo snel een goede titel te verzinnen.

Ik denk zelf inderdaad om te gaan kiezen voor die converter zoals DeeD2k2 ook al zei dat je dan alles vanaf het control pannel kan bedienen.

@Fear1986

Bedankt dat je ook even de plaatjes erbij heb gedaan en bedankt voor je uitleg.