Toon posts:

vraagje Zalman CNPS9700 en P35-DQ6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag deze koeling op men GA-P35-DQ6 rev1.0 zetten, volgens de winkel waar ik hem wil kopen is dat geen enkel probleem, maar het zou volgens hun de koeling van de chipset verstoren.

is dat waar? zal dit men OC settings negatief beïnvloeden
(hoop dat ik in juiste forum zit, sorry as et niet zo is)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 14:31 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Wat ze waarschijnlijk bedoeling is dat de stock koelers de lucht laag over het moederbord weg blazen zodat de deze ook langs de heatsinks blaast, waar dat bij 75% van de high end koelers niet zo is, hier zit de koeler vaak wat hoger, zo ook bij die Zalman.

Vervangen van de koeler is geen probleem, en al helemaal niet als je gewoon zorgt voor een gezonde airflow in je kast. Iets wat sowieso essentieel is als je wilt gaan OC'en. Goede koeling is prioriteit #1.

EDIT: Specifieke redenen om voor die koeler te gaan btw? Ik heb deze toevallig afgelopen weekend vervangen voor een Scythe Mugen en vind het in bijna alle opzichten een verbetering. Met name dus koeling en stilte. Installatiegemak en ruimtegebrek is wat minder. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door The Realone op 07-02-2008 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een gigabyte kast met 1 intake en 2 outtake fans, en die is opzij open, dus airflow is geen probleem.
Ik wil deze koeler kopen omdat de winkel waar ik hem koop dichtbij is, en ze kunnen hem plaatsen voor mij.Ik wil die koeler ook wel zelf plaatsen maar ik heb dat nog nooit gedaan, klein beetje schrik dat ik iets verkeerd gaan doen :S
En hij geeft blauw licht, past mooi bij men case ^^, dat die dan iets minder goed koelt en wat geluid maakt vind ik niet erg, mijn voeding maakt toch al veel lawaai :D

Verwijderd

Persoonlijk zou ik als je een Core 2 Duo of Quad hebt de Zalman lekker laten voor wat het is. Ik heb hem zelf ook gehad, en heb nu een Tuniq Tower 120, en mijn temperaturen zijn nu wel ff een beetje heel veel beter! Wat toen mogelijk was met de fan op minimaal kan nu op passief! Ofwel 3.2 GHz met temps van max 60 graden in de zomer. De zalman was in de zomer vaak ver over de 60 heen... Dus wees verstandig, koop die niet... Hoe mooi ie ook is (ja, hij is echt mooi)

Verwijderd

Topicstarter
k was van plan om hem rond de 3.5ghz te late lope, of is dat te hoog gemikt?
mss da ik dan toch beter voor een scythe of tuniq ga...

edit: welke temps halen jullie? Ik heb een C2D e6600

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 17:12 ]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Die koeler (alleen heb ik dan het zilver/groene NT model) koelt prima mijn MSI P35 Neo2-FR 'heatpipe cooled' Chipset (40'c met 1600mhz FSB overclock), en ook de Quad-core onder het koelblok blijf mooi onder de 40'c.
Ik heb mijn koeler echter niet op de PWM 4-pin aangesloten maar op de 'gewone' 3-pin, zodat hij nog langzamer kan draaien.
Idle'end is de fan zo goed als onhoorbaar (<=45% in speedfan), en onder heavy load laat ik hem maximaal tot 80% opspinnen, dan is hij niet meer zo rustig, maar niets om je te laten afschrikken. (mijn 2900xt overstemd hem toch wel tijdens spellen :P )

Als je een beetje lawaai geen probleem vind dan kan je hem ook gewoon op 100% zetten, dan blijven mijn 4-core'tjes zelfs onder de 35'c @ load als ik het mij goed herinner, ... ik zal het straks nog eens testen.
[edit]...hmm, mischien was dat toen hij nog niet lichtjes O/C'ed was, maar nu zit ik rond de 40'c met alle 4 de cores op full load. (Q6600 @ 2.8ghz, 1600mhz FSB) Nog steeds niet slecht, zeker als je bedenkt dat ik nooit, buiten door mij geplande 'stress-tests', mijn Q6600 op full load mag beschouwen, waardoor hij dus doorgaans een stuk koeler blijft.

Kort samengevat, die 9700 is een prima keuze IMO, ik ben dan ook zeer tevreden over. :Y

[ Voor 36% gewijzigd door SirNobax op 07-02-2008 17:59 ]

Pentaxiaan

Pagina: 1