Die koeler (alleen heb ik dan het zilver/groene NT model) koelt prima mijn MSI P35 Neo2-FR 'heatpipe cooled' Chipset (40'c met 1600mhz FSB overclock), en ook de Quad-core onder het koelblok blijf mooi onder de 40'c.
Ik heb mijn koeler echter niet op de PWM 4-pin aangesloten maar op de 'gewone' 3-pin, zodat hij nog langzamer kan draaien.
Idle'end is de fan zo goed als onhoorbaar (<=45% in speedfan), en onder heavy load laat ik hem maximaal tot 80% opspinnen, dan is hij niet meer zo rustig, maar niets om je te laten afschrikken. (mijn 2900xt overstemd hem toch wel tijdens spellen

)
Als je een beetje lawaai geen probleem vind dan kan je hem ook gewoon op 100% zetten, dan blijven mijn 4-core'tjes zelfs onder de 35'c @ load als ik het mij goed herinner, ... ik zal het straks nog eens testen.
[edit]...hmm, mischien was dat toen hij nog niet lichtjes O/C'ed was, maar nu zit ik rond de 40'c met alle 4 de cores op full load. (Q6600 @ 2.8ghz, 1600mhz FSB) Nog steeds niet slecht, zeker als je bedenkt dat ik nooit, buiten door mij geplande 'stress-tests', mijn Q6600 op full load mag beschouwen, waardoor hij dus doorgaans een stuk koeler blijft.
Kort samengevat, die 9700 is een prima keuze IMO, ik ben dan ook zeer tevreden over.
[
Voor 36% gewijzigd door
SirNobax op 07-02-2008 17:59
]