Probleemp met internet. (sloom, wil niet laden etc.)

Pagina: 1
Acties:

• Jard
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Gisteravond is het internet er hier eventjes af geweest, na een tijdje kon ik weer de lucht in maar.... Nu zit ik met een probleem, normaal gesproken zit ik met een download van ongeveer 110 kb/s. Nu zit ik opeens op 10 à 50 kb/s. Bij mijn vader (op het zelfde netwerk aangesloten) is het internet nog gewoon zoals het was.

Ook het laden van foto's (op hyves bijvoorbeeld) is 1 groot fiasco, de foto's laden maar half(of zelfs niet) etc. Nu heeft hyves zo nu en dan wel is probleempjes met hun servers tough.

Het streamen van filmpjes werkt ook niet meer (of niet goed), op youtube werken ze wel maar ze laden niet helemaal tot het eind, andere streaming sites zoals dumpert, redtube oid niet.

Net kreeg ik gewoon weer een 110 kb/s snelheid bij de test maar als ik dan iets probeer te downloaden blijft ie hangen op "starten...".
De snelheid dropt dus telkens weer en schiet dan weer omhoog.

Voor zover ik het weet ben ik niet aan het downloaden of iets aan het updaten, ik heb alles nagechecked (dat geldt ook voor mijn vader). Het moet wel bij mijn pc liggen want mijn pa heeft nergens last van zegt hij.

Specs

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-03 10:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welke provider heb je?
Heb je ook andere software problemen op je pc?
Wat zie je als je met
code:
1
ping -t providernaam.nl

met je ping gebeuren?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Jard
  • Niet online
Tukk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:10:
Welke provider heb je?
Heb je ook andere software problemen op je pc?
Wat zie je als je met
code:
1
ping -t providernaam.nl

met je ping gebeuren?
Ik weet het zo niet, ik heb een rederlijk onbekende, maar ik meen dat er een site is waar je dan een ip in kon voeren en dan kon zien wat voorn provider je hebt.

EDIT:

www.routit.nl, dat krijg ik als ik op een site kijk waar ze je providernaam (www.robtex.nl) geven.

Maar als ik die invoer als ping -t routit.nl doet hij het niet, dan zegt ie dat hij de naam routit.nl niet kan vinden.

Mijn pa zegt dat we www.perrit.nl hebben. Die ben ik nu aan het pingen.
Dit krijg ik bij het pingen:

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/9100/pingperritul0.th.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Jard op 07-02-2008 14:43 ]

Specs

• Jard
  • Niet online
Ik heb nu windows opnieuw geinstalleerd (moest toch nog gebeuren) en mijn internet is nog steeds niet gefixed. Ik probeer nu drivers te downloaden maar mijn nvidia drivers komen niet verder dan 1%. Heel apart

Specs

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Wat zegt traceroute?
Dus bijvoorbeeld 'tracert tweakers.net' in een dos-boxje.

Hoe ben je eigenlijk aangesloten? Bedraad of draadloos?

[ Voor 27% gewijzigd door Moraxv op 07-02-2008 19:52 ]

• Jard
  • Niet online
Moraxv schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:51:
Wat zegt traceroute?
Dus bijvoorbeeld 'tracert tweakers.net' in een dos-boxje.

Hoe ben je eigenlijk aangesloten? Bedraad of draadloos?
Ik heb gewoon (gewoon?) bedraad internet. Het foto's bekijken op hyves doet het nu wel (heeft wellicht aan hyves zelf gelegen).

Als ik flashplayer van dumpert oid wil installeren lukt dat ook niet. Als ik probeer om firefox te downloaden dan komt ie tot 10 % en dan blijft hij steken.

Uploaden doet het ook zoals je ziet (screen van de tracert):

Afbeeldingslocatie: http://aycu06.webshots.com/image/41565/2005890661511824161_th.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Jard op 08-02-2008 00:06 ]

Specs

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Je zou je Speedtouch kunnen resetten.

• Jard
  • Niet online
Moraxv schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:20:
Je zou je Speedtouch kunnen resetten.
Alweer? Toen het internet er af lag heb ik de stekker er al uit gehaald en em opnieuw opgestart. En ik heb hem toen een paar keer gereset. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Specs

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Google voor de gein eens naar TCPOptimizer en run deze eens. Misschien zijn je instellingen wel "aangetast".

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

Mishmash schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:41:
Google voor de gein eens naar TCPOptimizer en run deze eens. Misschien zijn je instellingen wel "aangetast".
Verse installatie zal weinig last hebben van aantasting (denk ik). Afwijkende instellingen zijn natuurlijk niet pc, maar internet aansluiting gebonden (oftewel, de pc van z'n vader zal dan ook afwijkende instellingen moeten hebben).

Je weet nu in ieder geval zeker dat het pc/plaats gebonden is, zou je jouw pc op de aansluiting van je vader kunnen proberen (om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Het is toch toevallig niet zo dat er iemand anders op je netwerk extreem zit te downloaden?

• Jard
  • Niet online
Mijn internetkabel zat in poort 1 van de hub, ik heb em nou met poort 4 ofzo gewisseld en nu doet me internet het gewoon weer, tenmisnte...ik kon net downloaden... ik kan weer op msn, is dat dan een (half) defecte poort in de hub ofzo?

Specs

Verwijderd

Zou best kunnen inderdaad. Dat je poort is overleden. Gewoon dikke pech, je kunt gebruik maken van een andere poort, of een nieuwe hub/router etc kopen
Pagina: 1