Toon posts:

Nieuw wachtwoord invoeren in modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder heeft het wachtwoord veranderd van ons internet.
Nu kregen wij in een brief het bericht dat wij dit nieuwe wachtwoord ook moeten invoeren in onze adsl modem. Ik heb geen idee hoe dit moet en Planet wil ons niet helpen omdat het geen modem van hun is.. Lekker weer!

Ik heb van iemand deze code gehad:
192.168.1.1

Maar dan kom ik in een router menu ofzo? Er staat, "SOHO ROUTER"
Moet ik daar ergens dat nieuwe wachtwoord invoeren of moet ik in een ander menu komen van echt de modem? Ik heb hier helaas totaal geen verstand van haha.

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Bij voorbaat dank!

p.s. het duurt weer even voordat ik online kan komen, omdat ik thuis natuurlijk geen internet heb, maar reacties stel ik zéér op prijs haha! ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Je gaat naar 192.168.1.1, en dan log je in op je modem (wachtwoord staat in de handleiding van je modem).

Je zoekt de pagina op waar je je username en wachtwoord kan invoeren betreffende je internetverbinding en daar vul je dat wachtwoord in.

Maarre.. zeker weten dat je een nieuw wachtwoord moet invoeren?
Ligt je internet nu dan plat? Waarom is er nieuw wachtwoord aangevraagd?

[ Voor 4% gewijzigd door job op 07-02-2008 14:06 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Misschien eens even de handleiding doornemen?

Zonder specs van je modem kunnen wij natuurlijk ook helemaal niks, of denk je dat we allemaal vanachter onze schermpjes kunnen zien welk modem je thuis hebt staan :?

Rail Away!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10
Altijd handig als je wat meer info geeft over modem/router natuurlijk, hier zijn wij ook niet veel mee.

In principe zal het idd wel zo zijn dat je het in dat router-menu ergens moet ingeven ja.

anders moeten jullie allemaal effe wat trager typen.... :/ :P

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 07-02-2008 14:07 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ga op zoek naar je WAN verbinding (PPPoe), daar staan in de instellingen je gebruikersnaam en wachtwoord. Die moet je wijzigen.

Verwijderd

job schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:05:
Je gaat naar 192.168.1.1, en dan log je in op je modem (wachtwoord staat in de handleiding van je modem).

Je zoekt de pagina op waar je je username en wachtwoord kan invoeren betreffende je internetverbinding en daar vul je dat wachtwoord in.

volgens mij begrijpt de TS hier geen snars van
Hoe ga je naar........

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:05:

Dus ik moet niet als Username admin invullen en als Wachtwoord ook admin?

Helaas heb ik niet meer informatie van de router/modem, ik kan nu helaas ook geen foto maken omdat ik niet thuis ben.. Als ik thuis ben zal ik even een foto maken en de eerste volgende keer dat ik ergens op internet kan, zal ik hem hier even uploaden. Dan hebben jullie in ieder geval toch een beeld van de modem. Op de modem staat geen merknaam, dat weet ik zeker. Er zit onderop wel een sticker met wat nummers erop.
Ga op zoek naar je WAN verbinding (PPPoe), daar staan in de instellingen je gebruikersnaam en wachtwoord. Die moet je wijzigen.
Hoe kom ik bij die WAN verbinding dan? Als ik in die SOHO ROUTER menu zit, staat er wel ergens een kopje met PPPoe en die staat op disabled ik kan daar wel de naam en wachtwoord aanpassen. Die staan naam op: Username: Username en het wachtwoord heeft evenveel cijfers als username dus misschien is dat het wachtwoord ook wel. Maar ik ben bang dat als ik daaraan zit het misschien helemaal fout gaat.

Nogmaals, zodra ik thuis ben zal ik even een foto maken en als ik bij iemand even kan internetten plaats ik hem!

• job

job

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:15:
Dus ik moet niet als Username admin invullen en als Wachtwoord ook admin?
Weet ik niet, het is jouw router.
Wij weten er verder totaal niets van.

[ Voor 93% gewijzigd door job op 07-02-2008 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus gedaan heb is:
us: admin
pw: admin

Zo kwam ik in dan router menu. Iemand dacht dat ik er zo zou komen, maar diegene had er ook geen verstand van. Helaas..

Was het maar waar haha, ik zit bij iemand anders thuis.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 14:21 ]

• job

job

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:20:
Wat ik dus gedaan heb is:
us: admin
pw: admin

Zo kwam ik in dan router menu. Iemand dacht dat ik er zo zou komen, maar diegene had er ook geen verstand van. Helaas..
Dan zit je er toch in?

Weet je wat me handig lijkt:
Je zoekt uit welk modem je hebt (merk type nummer)
Je zoekt uit welke router je hebt (merk type nummer)
Je zoekt uit of je modem inbelt, of dat je router inbelt.

Dan weet je ook in welk apparaat je dat wachtwoord moet veranderen.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 07-02-2008 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Router menu is dus hetzelfde als Modem menu?
Ik print deze hele discussie zou even uit en neem het mee naar huis en ga weer ff klooien haha.
Je zoekt uit of je modem inbelt, of dat je router inbelt.
Enig idee hoe ik daarachter kan komen dan?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 14:23 ]

Verwijderd

Ik hoop toch niet dat dit het nivo is waarop in de toekomst vragen worden gesteld. Wat een kleuterklas zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Als je het zo goed weet, waarom help je me dan niet?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:32:
Als je het zo goed weet, waarom help je me dan niet?
Omdat je kennisniveau ("Ik heb hier helaas totaal geen verstand van haha.") niet fantastisch is en je ons voorziet van halve info. Je geeft niet eens aan wel exact type modem je hebt. Hoe moeten wij je dan van goede info voorzien? m'n glazen bol is net stuk gegaan.

Kijk dus omdat jij er geen verstand van hebt, moeten WIJ je maar bij het handje nemen? GoT is geen helpdesk waar jij je vragen neer kan plempen en wachten totdat iemand je het goede antwoord geeft.
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:03:
ik heb van iemand deze code gehad:
192.168.1.1
Kijk, dat is geen code maar het IP-adres van je modem.

Heb je uberhaupt het username/wachtwoord van dat modem? :?

[ Voor 83% gewijzigd door Gunner op 07-02-2008 14:37 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:03:
Mijn moeder heeft het wachtwoord veranderd van ons internet. waarom :?
Nu kregen wij in een brief het bericht dat wij dit nieuwe wachtwoord ook moeten invoeren in onze adsl modem. Ik heb geen idee hoe dit moet en Planet wil ons niet helpen omdat het geen modem van hun is.. Lekker weer!

Ik heb van iemand dezedit codeip adres gehadgekregen:
192.168.1.1
Zorg eventueel voor een screenshot als je daar bent en post die hier.

Maar dan kom ik in een router menu ofzo? Er staat, "SOHO ROUTER" Welk type heb je :?
Moet ik daar ergens dat nieuwe wachtwoord invoeren of moet ik in een ander menu komen van echt de modem? Ik heb hier helaas totaal geen verstand van haha. Dit is geen helpdesk

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Als jij genoeg informatie geef wel.

Bij voorbaat dank!

Graag gedaan

p.s. het duurt weer even voordat ik online kan komen, omdat ik thuis natuurlijk geen internet heb, maar reacties stel ik zéér op prijs haha! ;)

Pak tijdelijk een onbeveiligde wifi lijn ?

[ Voor 83% gewijzigd door -Thunder- op 07-02-2008 14:42 ]

Blij Met Wilco

Verwijderd

Ik wil je best helpen, maar je moet eerst proberen er zelf achter te komen door bijvoorbeeld de handleiding van je modem erbij te pakken. Als je er dan niet uitkomt schrijf je ons. Je geeft dan wel alle relevante details aan zoals welk merk en type modem en wat je zoal hebt uitgespookt om zelf het probleem op te lossen en wat daarvan het resultaat was.

Verwijderd

En het resetknopje (paperclip in gaatje) doet vaak wonderen omdat je dan weer in de fabrieksinstellingen van het modem terecht komt. Je hebt dan ook weer het standaardwachtwoord en -username. En ja dan heb je toch weer de handleiding nodig.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Op http://www.routerpasswords.com/ kun je ook een boel standaard user&pass combo's vinden.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-12 14:33
Ik zou zeggen, vraag ff of een whizzkid het voor je doet.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik zou zeggen, maak een screenshot van de openingspagina van je router en post die hier, dan vertelt iemand waar je het aan moet passen.

Verwijderd

Jogai schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:36:
Ik zou zeggen, vraag ff of een whizzkid het voor je doet.
@Mod
Duidelijk geval van spam voor zijn eigen bedrijf(je). Zie ook zijn homepage.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 16:03 ]

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
waarom verander je het ww niet gewoon terug naar de oude via de planet site?

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-12 14:33
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:43:
[...]

@Mod
Duidelijk geval van spam voor zijn eigen bedrijf(je). Zie ook zijn homepage.
Daar heb je TR voor. En voor de duidelijkheid, dat whizzkid is geen service van mij. Als ik reclame wilde maken dan bood ik wel aan om het zelf te doen, maar de TS woont voor mij niet in de buurt.
Mijn bedoeling was dat de TS een whizzkid opzocht, en als hij niet zelf iemand kende kon hij via die site er een zoeken.
Dit probleem lijkt me het makkelijkste te tackelen door iemand die enigzins weet wat hij doet ipv dat de TS daar uren op moet gaan zitten zweten. Het hoeft maar 5 minuten werk te zijn.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1