Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DOM] document.body.height

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Goedenmiddag medescripters, ik ben op zoek naar een manier om met javascript icm. het DOM de totale lengte van het document te verkrijgen. Ik heb reeds iets als clientHeight gevonden, maar dat geeft dus de hoogte van het zichtbare venster weer, en ik ben op zoek naar iets als document.html.length ofzo. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 08:33
geen idee of het werkt, probeer eens offsetHeight (van div of van body, zou hetzelfde moeten zijn, niet?)

http://www.softfocus.be/

Verwijderd

in ff krijg ik met document.height de hoogte van het document, onafhankelijk van het windowformaat

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.quirksmode.org/js/doctypes.html geeft er meer informatie over. Volgens mij inderdaad offsetHeight

[ Voor 72% gewijzigd door Blaise op 07-02-2008 13:56 ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:53:
in ff krijg ik met document.height de hoogte van het document, onafhankelijk van het windowformaat
Normaal ik ook, maar de hele layout is DHTML, en de helft is absolute gepositioned, en floating op een andere layer. document.height geeft dan 't windowformaat, ongeacht of er een div over deze boundaries heen gaat. Tot dusver komen er uit offsetHeight geloofwaardige getallen. Misschien dat ik er wat mee kan.

Situatieschets
Venster, met éen centrale doorzichtige div (waarin 3 geneste divs voor schaduw ed.). dmv. javascript wordt de diepst geneste div op de hoogte gezet van het zichtbare venster. De rest rekt dan mee, en er is geen enkel probleem. Totdat de content langer wordt dan de beeldhoogte, en doorloopt tot onder de div, omdat die nou eenmaal een vaste lengte heeft dmv. die jscript. Dit in FF dus.

Als ik de js resize uitzet en een <div style="clear:both"></div> onderaan in de diepste div plak, stretched de div netjes mee met de aangeboden content. Is de content echter korter dan de beeldhoogte, is de div dus niet over de gehele lengte gestretched.

Met offsetHeight gaat alles goed, totdat ik met javascript de lengte van 1 van de drie geneste divs zet. offsetHeight krijgt dan automagisch ook de waarde van de height van de anderen, en veranderd niet meer. Ook de clearing div doet niets meer dan.

Mochten jullie willen kijken, dat kan op www.scygen.com/school

(Dit is wel een schoolopdracht, maar ik wil de portfolio ook voor mezelf gaan gebruiken.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

IE heeft scrollHeight, geen idee of dat in andere browsers werkt eerlijk gezegd, uit mn hoofd.
Pagina: 1