COD4 Multiplayer Traag

Pagina: 1
Acties:

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:06
Hey

cod4 multiplayer loopt gewoon de helft trager dan de singleplayer. De singleplayer loopt vloeiend.
PC Specs:

8800GT 512mb, e6600 processor, 2gig geheugen, p5b moederbord.

Drivers al geupdate. Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?
14mbit down, 1.5mbit up internet heb ik, daar kan het ook niet aan liggen. Waar kan het wel aan liggen?

Internet kan het niet zijn. Ik heb local een server gedaan, en daar was de lag uiteraard 0, maar hij was nogsteeds maar 40-50 fps, tov de 110-120 fps

punkbuster schijnt een probleem te zijn. update gedaan

http://www.tomshardware.c...25-punkbuster-memory-leak

punkbuster uitzetten werkt ook niet 8)7

Ik snap er niks meer van. Heeft iemand de solution?

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Probeer de BETA drivers eens die lossen een aantal COD4 problemen op en een minimen FPS winst..

http://www.nvidia.com/Download/betadrivers.aspx?lang=en-us

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

• Coeluh
Jooz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:28:
Probeer de BETA drivers eens die lossen een aantal COD4 problemen op en een minimen FPS winst..

http://www.nvidia.com/Download/betadrivers.aspx?lang=en-us
Het werkt, een beetje fps winst. Maar nog steeds niet soepel, zoals in de singleplayer...

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij is dit geen bug, maar een feature. Zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen. :) Het is algemeen bekend dat de MP van CoD4 (en veel soortgelijke games) langzamer draait dan hun SP varianten. Of dit nu opzettelijk is of gewoon omdat het zoveel zwaarder is, weet ik niet. Maar volgens mij is 60 fps zelfs het maximum in de MP.

Dit alles kan ik niet staven met linkjes overigens.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

dit zal zo wel naar Spielerij - Problemen & Vragen gezet worden, maar ik denk dat MP gewoon veel zwaarder is, omdat er meer tegelijk gebeurd. in SP waren zeer beheerste momenten waarin NPC's hun ding deden. In multiplayer vliegen de physics en ontploffingen je om de oren, wat een enorme load zet op je systeem. Nou heb ikzelf een monstersysteem en dus is het verschil voor mijn ogen nihil, maar ik zie met gemak een average fps die meer dan 10-50 lager is in multi, vooral als ik over een halve map heen kijk waarin 30 mensen hun ding doen. Dat is nu eenmaal veel zwaarder dan SP, waar het aantal ontploffingen en andere physics in het niet valt in vergelijking met multi.

40-50 fps vind ik overigens helemaal niet slecht, mijn ogen zien het verschil tussen 50 en 100 fps echt niet.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 15:27

Griffin

Is mythical

@ wolkje:
60FPS is niet de max in MP. Afhankelijk van de settings natuurlijk, maar 125FPS is te halen. (en in de cod2 tijdperk ook dus de 125FPS jumps)

• Coeluh
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:24:
dit zal zo wel naar Spielerij - Problemen & Vragen gezet worden, maar ik denk dat MP gewoon veel zwaarder is, omdat er meer tegelijk gebeurd. in SP waren zeer beheerste momenten waarin NPC's hun ding deden. In multiplayer vliegen de physics en ontploffingen je om de oren, wat een enorme load zet op je systeem. Nou heb ikzelf een monstersysteem en dus is het verschil voor mijn ogen nihil, maar ik zie met gemak een average fps die meer dan 10-50 lager is in multi, vooral als ik over een halve map heen kijk waarin 30 mensen hun ding doen. Dat is nu eenmaal veel zwaarder dan SP, waar het aantal ontploffingen en andere physics in het niet valt in vergelijking met multi.

40-50 fps vind ik overigens helemaal niet slecht, mijn ogen zien het verschil tussen 50 en 100 fps echt niet.
Maar zelfs als ik een local servertje draai, waar alleen ik op zit, doet hij het niet goed. En dat gezeur van 30fps is genoeg, is echt niet. In ieder geval, ik ben een mierenneuker en ik wil dat het goed loopt. Mijn systeem is toch prima zat? 8800gt + e6600 + 2gig geheugen ?Maar ik zie duidelijk het verschil tussen 50fps en 100fps.

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:11

rCk

De mijne staat gelocked op 125 fps, en reken ermaar op als er een drop naar de 60 is, en ook als tie even op de 60 dropped en blijft. Dat zie ik duidelijk hoor!!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:22

Wootlock

Evilution

Coeluh schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:28:
[...]

Maar zelfs als ik een local servertje draai, waar alleen ik op zit, doet hij het niet goed. En dat gezeur van 30fps is genoeg, is echt niet. In ieder geval, ik ben een mierenneuker en ik wil dat het goed loopt. Mijn systeem is toch prima zat? 8800gt + e6600 + 2gig geheugen ?Maar ik zie duidelijk het verschil tussen 50fps en 100fps.
Lijkt me heel sterk, maar ik kan me natuurlijk vergissen. :Y)

"Don't let your dreams be memes"

• Coeluh
Wootlock schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:14:
[...]

Lijkt me heel sterk, maar ik kan me natuurlijk vergissen. :Y)
Ik merk gewoon dat hij op 50 fps niet soepel loopt, en op 100 fps wel.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 15:27

Griffin

Is mythical

Coeluh schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:30:
[...]

Ik merk gewoon dat hij op 50 fps niet soepel loopt, en op 100 fps wel.
je zou het kunnen merken, maar niet kunnen zien dat is niet mogelijk met het menselijk oog.

• Coeluh
Ik heb nu wel na die beta, dat cod zo nu en dan vastloopt. Kan dat aan mijn videokaart liggen, ik hoor de fan nauwelijks namelijk. Temperatuur van de videokaart is 50 graden. Is dat te heet?

[ Voor 22% gewijzigd door Coeluh op 10-02-2008 16:09 ]

Verwijderd

Coeluh schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:07:
Ik heb nu wel na die beta, dat cod zo nu en dan vastloopt. Kan dat aan mijn videokaart liggen, ik hoor de fan nauwelijks namelijk. Temperatuur van de videokaart is 50 graden. Is dat te heet?
50 graden is gewoon normaal.
het is toch alleen maar goed als je je videokaartfan niet hoort? :P

• Coeluh
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:12:
[...]

50 graden is gewoon normaal.
het is toch alleen maar goed als je je videokaartfan niet hoort? :P
Ja speedfan vind het warm. Vanaf welke temp moet ik me zorgen maken? En waarom liep COD4 dan wel vast?

En wat is AUX btw?

tijdens game net op 65 graden -> Crash. Geluid ging wel door:S

[ Voor 11% gewijzigd door Coeluh op 10-02-2008 17:10 ]

Verwijderd

Coeluh schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:20:
[...]

Ja speedfan vind het warm. Vanaf welke temp moet ik me zorgen maken? En waarom liep COD4 dan wel vast?

En wat is AUX btw?

tijdens game net op 65 graden -> Crash. Geluid ging wel door:S
65 valt ook wel mee, heb vaak zat mn oude videokaart op 80 graden gehad onder het gamen. niks geen problemen.
COD4 crashes heb ik ook wel eens, het is heel vaak xfire (als je dat hebt) en anders gewoon driverfouten denk ik.

• Coeluh
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:32:
[...]

65 valt ook wel mee, heb vaak zat mn oude videokaart op 80 graden gehad onder het gamen. niks geen problemen.
COD4 crashes heb ik ook wel eens, het is heel vaak xfire (als je dat hebt) en anders gewoon driverfouten denk ik.
Xfire uitzetten?

Ik kan trouwens bij rivatuner alleen de 3d preformance instellen, niet de 2d. Kan ik niet zorgen dat zon profiel alleen ingaat bij een game.

Het ligt niet aan xfire, zonder xfire loopt ie ook vast.

[ Voor 21% gewijzigd door Coeluh op 10-02-2008 20:15 ]

• Coeluh
Heb het gevonden! Het lag aan control+shift => Taal wisseling. Dat vond cod4 niet leuk

Verwijderd

Coeluh schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:08:
Heb het gevonden! Het lag aan control+shift => Taal wisseling. Dat vond cod4 niet leuk
dus elke keer als je control+shift doet loopt ie vast? k heb er niet zo vaak last van dus het zou goed kunnen.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45
Ja ik heb daar ook last van. Zojuist nog even geprobeerd. Als ik Control met Shift druk, dan hangt hij gewoon helemaal:p en kan ik niks meer doen. zelfs niet naar taakbeheer om het af te sluiten. dan moet gewoon een harde reset komen. En al je stats weg;)

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Coeluh
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:33:
[...]

dus elke keer als je control+shift doet loopt ie vast? k heb er niet zo vaak last van dus het zou goed kunnen.
Dus even de control shift snelkoppeling weghalen, en done!
Pagina: 1