iCal, iSync en CalDAV

Pagina: 1
Acties:

• Alex214
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
De volgende config:

iCal app heeft een CalDAV agenda (dus communicatie naar een externe CalDAV server). Dit werkt prima, we kunnen schrijven en lezen met iCal naar de calendar. Erg goed systeem voor een centrale agenda. Het is bijvoorbeeld dan ook mogelijk om met Mozilla Sunbird diezelde agenda te beheren op een ander systeem.

Nu komt het probleem, we willen op een Apple laptop een telefoon laten synchoroniseren met iCal doormiddel van iSync. Dit gaat normaal gesproken zonder problemen, echter als we willen syncen naar de CalDAV calendar blijkt dit niet mogelijk te zijn. iSync komt met een error dat je een calendar moet hebben met schrijfrechten.

Weet iemand een workaround (of, wat algemener, andere manieren om centrale agenda te beheren, zonder MS Exchange)?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tegenwoordig heb je hele mooie PHP agenda's. webbased dus compatibel op elk apparaat met internet.

meeste telefoons hebben dat wel.

Heb zoiets ooit gebruikt voor een heel open source server netwerk .

is een hele goede vervanger van exchange / sharepoint.

link kan ik nog wel ergens googlen op verzoek.

luckyY

[ Voor 41% gewijzigd door LuckY op 07-02-2008 13:17 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Waarom laat je de telefoon niet syncen met de caldav server? doen we hier ook.

Copy.com

• Alex214
sariel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:25:
Waarom laat je de telefoon niet syncen met de caldav server? doen we hier ook.
Als dat kan zou dat het meest ideaal zijn, wij zijn het nu aan het testen met een Nokia e61 maar vooralsnog niet zo'n optie gevonden.

Het moet ook werken op blackberry's en iPhones, gaat het daar ook mee werken? Want wat ik begrepen heb is dat de iPhone standaard geen CalDAV support...

• Alex214
LuckyY schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:15:
Tegenwoordig heb je hele mooie PHP agenda's. webbased dus compatibel op elk apparaat met internet.

meeste telefoons hebben dat wel.

Heb zoiets ooit gebruikt voor een heel open source server netwerk .

is een hele goede vervanger van exchange / sharepoint.

link kan ik nog wel ergens googlen op verzoek.

luckyY
Een google calendar willen we niet gebruiken, het moet wel prive blijven (Google of iemand hoeft niet te weten wat we doen). We hebben uitgebreid gezocht naar mooie PHP oplossingen, veel gevonden maar geen goede. Als je die link voor me hebt zou dat geweldig zijn, ben benieuwd :)