Heej, ik had hetzelfde "probleem".

Ik heb namelijk ook een Dell Dimension 9200 en wilde misschien ook een upgrade doen.
Ik had het volgende bedacht:
nVidia raad voor de 8800GT een voeding van minimaal 400Watt aan.
nVidia raad voor de 8800GTS een voeding van minimaal 450Watt aan.
Je moet echter niet vergeten dat dit een indicatie is. Met goede voedingen, kan je in principe met minder watt af. Wat verder belangrijk is de 12V+ lijn. Zoals je zegt heeft deze Dell voeding twee rails waar beide 18A op kan, MAAR je moet niet vergeten dat er een combined output is van de beide 12V rails van 'slechts' 30A. Ik had ergens gelezen dat de 8800GT iets van 26A nodig heeft op de 12V lijn. Natuurlijk heeft niet alleen je Graka je 12V lijn nodig, maar ook andere. Met andere woorden: ja een 8800GT zal er waarschijnlijk wel in kunnen.
Een 8800GTS zal waarschijnlijk meer vragen van je 12V lijn van je voeding. De cijfers weet ik niet precies, maar het zal waarschijnlijk iets meer dan 26A zijn. En dan kan het een beetje krap gaan worden. Vergeet ook niet de warmte die die kaar produceert. Ik weet niet welke kaart je nu in je kast hebt, maar een 8800GT(S) produceert waarschijnlijk wel iets meer warmte. Daarnaast vraagt een 8800GTS volgens mij twee voedings pins (verbeter me als ik het fout heb...) en ik weet ook niet of dat aanwezig is in de Dell Dimension 9200.
Nog een punt om rekening mee te houden. Ik had aan de Dell service gevraagt of ik de voeding kan verwisselen voor een sterkere, maar zelfs Dell zelf kan of wil dat niet doen. Ook heb ik gehoord dat Dell afwijkende voeding-standaarden gebruikt dus dat kan problemen geven als je een aparte nieuwe voeding koopt.
Al met al had ik in ieder geval besloten om toch maar even te wachten. Ook omdat ik niet zoveel veeleisende spellen op mijn PC speel. Misschien denk ik er nu aan op over een tijdje te gaan upgraden naar een 9600GT wel iets minder performance dan een 8800GT, maar waarschijnlijk iets zuiniger, minder warmte productie, minder veeleisende voeding.\
Edit: BTW,
hier kan je bijvoorbeeld zien dat het totale systeem under load, met een 8800GT niet veel hoger dan 190watt komt en een 8800GTS niet veel hoger dan 215 komt. In principe is dus een voeding van 375 watt voldoende en vraag ik me een beetje af waarom nVidia een voeding van 400watt en meer aanraad, maar aan de andere kant weten zij er vast meer over dan ik.
[
Voor 10% gewijzigd door
Regeneration op 08-02-2008 01:01
]