Toon posts:

Dell Dimension 9200

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik weet dat dit al vaak aan de orde is gekomen maar omdat ik zoveel tegenstrijdige berichten lees vraag ik het toch.
Is het mogelijk om een 8800 GT(S) in een Dell D9200 te plaatsen?
De vraag gaat dan vooral om de voeding dit is een Dell N375P-00 met 375 watt, op 12v Rail 1: 18A op Rail 2 ook 18A en op de 5V 22A en op de 3,3V 17A
Ik wil het nu graag zeker weten en omdat ik zoveel andere dingen van elkaar lees stel ik de vraag hier.
Ik wil namelijk niet mijn systeem vernietigen doordat ik er een te zware kaart inzet.

Alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

• Kijk naar de afmetingen van je kast en naar de afmetingen van je kaart
• Je voeding trekt niet alleen stroom van je videokaart maar ook van de rest. Ik heb een 450 watt voeding en die trekt een GTS wel. Dus tel alles wattages op en trek je conclusie.
• Je systeem vernietig je niet door een te zware kaart er in zetten. Hoogstens zal je pc uitvallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 07-02-2008 12:03 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de kaart past zeker das het probleem niet, alleen ik kan van lang niet alle producten het wattage terugvinden op het internet en zoek nu al letterlijk de hele dag.
Ik weet het verbrijk van me CPU en internetkaart maar me Harddisks (2x 250 GB van Samsung) en me geheugen (4x 512mb, 667mhz) kan ik niet echt ergens vinden.

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
Ik zou zeggen probeer het uit, als het niet werkt dan heb je waarschijnlijk een nieuwe voeding nodig.
Ergens op internet heb ik ooit ook al eens gelezen dat dell voeding goed zijn, maar ik heb toen ik een zwaardere videokaart bij me broertjes pc toch even de voeding vervangen met een asus 450 Watt voeding.
Je kunt ook kijken bij http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp hier kun je zien hoeveel Watt voeding je systeem dan nodig heeft.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Voedingen vervangen in een Dell kan problemen geven. Dell wil nog wel eens een andere pin-out gebruiken voor de ATX-connector (of soms zelfs een propriety-connector).

Wikipedia: ATX - Wikipedia, the free encyclopedia

Maar verder inderdaad een kwestie van uit proberen. Als de voeding die 450 watt inderdaad continu kan leveren moet een enkele 8800 nog wel gaan. Neem in ieder geval een 8800 op basis van de G92 core, die gebruiken al minder energie dan de 8800 op basis van de G80 core.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heej, ik had hetzelfde "probleem". :) Ik heb namelijk ook een Dell Dimension 9200 en wilde misschien ook een upgrade doen.

Ik had het volgende bedacht:
nVidia raad voor de 8800GT een voeding van minimaal 400Watt aan.
nVidia raad voor de 8800GTS een voeding van minimaal 450Watt aan.
Je moet echter niet vergeten dat dit een indicatie is. Met goede voedingen, kan je in principe met minder watt af. Wat verder belangrijk is de 12V+ lijn. Zoals je zegt heeft deze Dell voeding twee rails waar beide 18A op kan, MAAR je moet niet vergeten dat er een combined output is van de beide 12V rails van 'slechts' 30A. Ik had ergens gelezen dat de 8800GT iets van 26A nodig heeft op de 12V lijn. Natuurlijk heeft niet alleen je Graka je 12V lijn nodig, maar ook andere. Met andere woorden: ja een 8800GT zal er waarschijnlijk wel in kunnen.

Een 8800GTS zal waarschijnlijk meer vragen van je 12V lijn van je voeding. De cijfers weet ik niet precies, maar het zal waarschijnlijk iets meer dan 26A zijn. En dan kan het een beetje krap gaan worden. Vergeet ook niet de warmte die die kaar produceert. Ik weet niet welke kaart je nu in je kast hebt, maar een 8800GT(S) produceert waarschijnlijk wel iets meer warmte. Daarnaast vraagt een 8800GTS volgens mij twee voedings pins (verbeter me als ik het fout heb...) en ik weet ook niet of dat aanwezig is in de Dell Dimension 9200.

Nog een punt om rekening mee te houden. Ik had aan de Dell service gevraagt of ik de voeding kan verwisselen voor een sterkere, maar zelfs Dell zelf kan of wil dat niet doen. Ook heb ik gehoord dat Dell afwijkende voeding-standaarden gebruikt dus dat kan problemen geven als je een aparte nieuwe voeding koopt.

Al met al had ik in ieder geval besloten om toch maar even te wachten. Ook omdat ik niet zoveel veeleisende spellen op mijn PC speel. Misschien denk ik er nu aan op over een tijdje te gaan upgraden naar een 9600GT wel iets minder performance dan een 8800GT, maar waarschijnlijk iets zuiniger, minder warmte productie, minder veeleisende voeding.\

Edit: BTW, hier kan je bijvoorbeeld zien dat het totale systeem under load, met een 8800GT niet veel hoger dan 190watt komt en een 8800GTS niet veel hoger dan 215 komt. In principe is dus een voeding van 375 watt voldoende en vraag ik me een beetje af waarom nVidia een voeding van 400watt en meer aanraad, maar aan de andere kant weten zij er vast meer over dan ik. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 08-02-2008 01:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat berekening stukje gebruik kom ik ruim op 400 watt aan verbruik dat zou dus al niet kunnen met wat er in mijn computer zit dus das niet helemaal nauwkeurig. Wel is het verschil daar met een 7900GS en een 8800GT minimaal qua gebruik van stroom. Het probleem met uitproberen is dus dat het kan gebeuren dat er dus een nieuwe voeding in moet, toevalig wel een Dell voeding die dus blijkbaar alleen in Amerika te koop zijn (Ja ik heb een shop gevonden die zo verkoopt!) Ik ga dan ook kijken of het misschien verstandiger is om een nieuw moederbord, kast en voeding te kopen omdat dat misschien ook in de toekomst iets meer perspectoef biedt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En met een beetje eigen inzet was je daar zelf ook al uitgekomen, bijvoorbeeld door te kijken naar het Welke Voeding heb ik nodig topic in Overige Hardware enerzijds en door je vrije ruimte op te meten en een paar degelijke reviews van de kaart die je wilt kopen erbij te pakken anderzijds.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.