Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Ik dacht dit lijkt me wel handig en dat was dus om Remote Desktop in te schakelen op mijn laptop en die vervolgens proberen te benaderen via mijn HTC TytnII.

Ik heb de volgende aansluiting

Thuis netwerk die aangesloten zit op kabel internet met een dynamisch ipadres vervolgens zit er een linksys router op aangesloten en daarna volgen mijn pc's

Volgende acties ondernomen:
Op Windows Vista heb ik Hulp of Afstand in geschakeld
Momenteel heeft mijn laptop nog geen wachtwoord bij mij account.
Ik heb op de router de poort 3389 gekoppeld aan deze pc, zowel UDP als TCP en deze ook ingeschakeld.

Op de TytnII moet je dan Computer,Username, Password en Domain invullen

Bij computer heb ik dan mijn ipadres ingevuld van mijn kabelaansluiting en bij username mijn pc zijn naam. Echter geen verbinding.

Ik heb dit getest via mijn vodafone live! verbinding. ik heb het ook met wifi geprobeerd(wel mijn eigen verbinding) ook geen resultaat.
Daarna heb ik omdat in mijn eigen netwerk zat als ipadres ook mijn ip ingevuld die de router aan men laptop gaf maar ook geen resultaat.

Tevens tijdelijk firewall van pc en router uitgeschakeld en geen resultaat.

Heb al gegoogled en hier rond gesnuffelt maar geen resultaat..iemand een idee?
Wat ik nog niet getest heb is of ik wel verbinding kan krijgen vanaf een andere normale pc maar lijkt mij dat dit niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 17:34
je moet om te beginnen een wachtwoord op je account hebben.

Remote desktop (server) zit alleen maar in de Business en ultimate versies van vista.

Trouwens van een pda/smartphone via remote desktop is niet praktisch: het scherm is zo klein dat je ofwel ongemeen veel moet scrollen ofwel de desktop van je laptop heel klein zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:50
redfox314 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:37:

Remote desktop (server) zit alleen maar in de Business en ultimate versies van vista.

Trouwens van een pda/smartphone via remote desktop is niet praktisch: het scherm is zo klein dat je ofwel ongemeen veel moet scrollen ofwel de desktop van je laptop heel klein zet.
Moet je voor de grap eens in het Toshiba G600 topic, daar valt echt wel goed mee te werken ;)

Het kan trouwens ook zijnj dat Vodafone die port blokkeerd, dus hou daar rekening mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
redfox314 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:37:

Lijkt mij als je die optie kan aanvinken dat dit dan toch kan werken?
XoReP schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:41:
[...]

Moet je voor de grap eens in het Toshiba G600 topic, daar valt echt wel goed mee te werken ;)

Het kan trouwens ook zijnj dat Vodafone die port blokkeerd, dus hou daar rekening mee ;)
Zoasl aangaf heb ik het ook via wireless geprobeerd en toen ook geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
lAls je intern op je lokale netwerk of dat nou draadloos is of niet, geen remote verbinding kan maken zou ik de firewall instellingen van windows vista maar eens nakijken.
als je op start klikt en dan firewall intype krijg je de console waar je alles in kan stellen.
je moet er natuurlijk voor zorgen dat binnenkomende en uitgaande verbindingen op poort 3389 open staan. Desnoods maak je gewoon nieuwe regels aan.
Dan zou het moeten werken.
Als je via een extern ip adres verbinding wil maken moet je het ip adres hebben wat je provider je router geeft.
Verder zou je nog ff kunnen vertellen wat voor modem / router je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Nog zo'n uitgebreidde beschrijving maar helaas wordt dat toch niet goed gelezen:
Linksys router en firewall staat uit.
Poorten staan open op router.
En het ipadres is ook juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
remote assistance en remote desktop zijn hele andere zaken

RDP zoals jij wilt gebruiken zit alleen in business of hoger.

om even een citaat van de Ms site te plukken

. What are the differences between Remote Desktop and Remote Assistance?
A. Remote Desktop and Remote Assistance use the same underlying technology, but there are differences between these features.

• Remote Desktop allows access to a remote Windows computer. For example, when you are at another computer you can use Remote Desktop to connect to your work computer from home and have access to files and applications.

• Remote Assistance allows a helper to use an Internet connection to access your computer to provide assistance. The helper views your computer's screen and communicates through a chat box. The helper can remotely control your computer to resolve a problem.

[ Voor 75% gewijzigd door Zwelgje op 07-02-2008 20:49 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met zwelgje Powershell.

offtopic:
btw: oude icon weer teruggevonden? :P

Nog afgezien daarvan:
Als het je binnen je lokale netwerk niet lukt, zet dan niet gelijk je router open voor onnodige protocollen (RDP loopt over enkel TCP, geen UDP nodig - dichtzetten dus).

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 07-02-2008 22:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Heb het gister dus ook met windows xp geprobeerd en remote assitence met uitnodiging versturen werkt wel maar remote desktop lukt ook niet.
Tevens kan in uitnodiging verzenden weer niet terug vinden op mijn windows vista, hoort volgens beschrijvingen onder het kopje onderhoud te staan maar heb nergens wat kunnen vinden.

Gebruik Vista Premium(media center) editie

EDIT: Via het HTC TytnII topic ben ik gekomen op logmein.com > ga dit dus is proberen vanavond

EDIT2: logmein is nu de beste optie > deze kan dus dicht

[ Voor 18% gewijzigd door Vassie18 op 11-02-2008 08:57 ]

Pagina: 1