Advies voor Fotoblog software/pakketten gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:57
Goedemiddag :)

Ik open dit topic omdat ik in het gebied van mijn vraag nog niet zo veel kennis heb.
Momenteel ben ik actief met Fotograferen en dergelijke en wil graag mijn foto's op internet zetten zodat het makkelijk gedeeld kan worden. Hosting en domeinnaam is allemaal al geregeld ( N.B - niet enkel voor de fotografie hoor ;) )

Zelf bezit ik niet de HTML/internet talen om vanaf nul een website op te bouwen met css/php etc etc. Daarom ben ik gaan kijken naar makkelijk opzetbare stukjes software.. Ik heb Wordpress gehad en daar wat mee gespeeld dmv templates/themes etc. echter krijg ik het niet klaar om er toch iets moois van te maken wat de foto's goed uitbeeld.

Wat ik graag wil:
Ik zoek een omgeving waar ik makkelijk mijn foto's in kan zetten, én er simpel leuk uit ziet. Graag ook reacties eronder kunnen zetten, ook al is dit geen vereiste! ( reacties, vandaar dat ik al snel op die blogtools uitkwam.. )

Zijn er mensen die iets kunnen adviseren waar ik mee aan de slag kan gaan? Ik heb al een aantal keer Joomla gehoord? Of is er iemand die DÉ plugin heeft voor wordpress? Of zijn er nog andere dingen?

Graag advies welke richting ik een beetje op moet gaan!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Dit is een development forum, we verwachten dus wel dat je zelf wel de intentie hebt om te programmeren.

Maar waarom doe je niet een google seach op keywords als "photo blog". Of neem eens een kijkje op facebook.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Tomino
Niemand_Anders schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:56:
Dit is een development forum, we verwachten dus wel dat je zelf wel de intentie hebt om te programmeren.

Maar waarom doe je niet een google seach op keywords als "photo blog". Of neem eens een kijkje op facebook.
Ai, ik vond joomla ook onder dit themaforum vandaar de keuze. Wat ik eigenlijk voor ogen had met dit topic is wat ervaringen van verschillende soorten mogelijkheden.
Wellicht beter om het te verplaatsen naar Fotografie?

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Als het niet professioneel bedoelt is, maar meer als hobby dan zou je ook eens moeten kijken naar Picasa of Flickr. Die bieden veel functionaliteit en je hebt verder geen kennis van websites of iets dergelijks nodig.

• Tomino
Moraelyn schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:27:
Als het niet professioneel bedoelt is, maar meer als hobby dan zou je ook eens moeten kijken naar Picasa of Flickr. Die bieden veel functionaliteit en je hebt verder geen kennis van websites of iets dergelijks nodig.
Klopt, ook al heb ik geen professionele kennis, ik vind het toch wél leuk om er mee te stoeien op mn eigen hosting. Flickr etc is me iets te mainstraim. Ik ben opzoek naar zoiets als wordpress/simpel cms systeempje..

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Kijk in dat geval even op http://www.opensourcecms.com/. Daar staan een aantal scripts/demo's voor image galleries (en blogs etc.). Wellicht dat daar dan iets van je gading bij zit.

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:44
je kan ook gallery2 gebruiken:

http://www.gallery2.org/

Al is dit misschien te toegespitst op foto's alleen

[ Voor 0% gewijzigd door Paulusbrand op 07-02-2008 13:46 . Reden: typo ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:52

Nitai

Live the life you love.

Pixelpost is een goede photo blog. Eventueel ook nog te integreren met Wordpress in de vorm van een plugin.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Tomino
Kijk, dit soort replays wilde ik graag :)

Ik ga ze stuk voor stuk even bekijken! Thnx in advance!

• Tomino
Thanks voor de tip van pixelpost!!

De site volledig werkend! :) Dankjewel!
Pagina: 1