milieu vriendelijk versturing beoordeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
Hoi,

Ik bestel regelmatig bij webshop. En wat mij op valt is dat er heeel vaak een te grote doos gebruikt wordt voor het verzenden.

Voorbeeld. een 700 Liter doos voor 2 kabeltjes. Of een 700 Liter doos om een doosje van 33,75 Liter te versturen.

Nu zal je denken waar maak je, je druk om?
Maar denk in deze tijd dat iedereen het over CO2 uitstoot en het milieu heeft, dat dit soort verzendingen niet echt bij dragen aan het verlagen van de C02.

Mijn vraag is dus, zou het mogelijk zijn om aan te geven bij een webshop of ze "milieu vriendelijk" versturen. (Ook al verstuurd hun leverancier het) Dus een doos die niet te groot is enzo.

Ik heb de webwinkel al om uitleg gevraagt. Daar krijg je een reactie van. Waar maak je, je druk om.
Je betaald een vast bedrag voor de verzendkosten.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De drie beoordelingen die je nu kunt toevoegen aan een shopreview zijn algemeen en geven een overzicht van het algemene handelen van de shop. Allerlei rand beoordelingen zoals milieuvriendelijkheid hebben weinig te maken met het algemene handelen van de shop, daarnaast maakt het de shopreview en het submitten van een review complexer, lastiger en ingewikkelder, iets dat we niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 08:03
Dan kan ik 1to0.nl aanraden, die maken tijdens verzending niet alleen gebruik van een doos op maat, maar bijna alle verpakkingsmateriaal van leveranciers wordt hergebruikt in de verzending naar klant. Dit scheelt verpakkingskosten en een afvalstroom.

mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
@sanderhak: Dank je.

@Longbeard: Je uitleg begrijp ik, en ben er opzich ook wel mee eens.
Maar ik denk, dat vandaag de dag milieuvriendelijkheid geen "rand beoordeling" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 18:41

Wish

ingwell

Op dit moment is het (helaas) nog wel een randvoorwaarde. De cijfers in NL weet ik niet precies, maar ligt geloof ik rond de 4-7% van mensen die meer willen betalen voor groene producten. Daarmee doel ik op producten die "groen" zijn binnen hun hele LifeCycle.

In de states zijn bijvoorbeeld 12% van de mensen bereid meer te betalen voor groene electronica. Helaas blijven daarmee (imho) aspecten als prijs de boventoon voeren.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
Dus is het een "kip ei" verhaal?

Dank voor de uitleg.

Van mij mag de topic gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

wica schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:47:
Dus is het een "kip ei" verhaal?

Dank voor de uitleg.

Van mij mag de topic gesloten worden.
Je kan toch bij kopje verzending je beoordeling persoonlijk geven? Het is denk ik teveel werk omdat per winkel bij te houden en het kan zelfs per zending verschillen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1