Toon posts:

[Bluetooth] versturen bestanden naar MacBook niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn MacBook met leopard is het sinds kort niet meer mogelijk om bestanden naar mijn mac te zenden. Het maakt niet uit waar mee ik het verstuur. Ik heb het geprobeerd met een Nokia N73 (die wel werkt met isync) met een sony ericsson en een andere mac. Bij allemaal krijg in het bericht "verzenden mislukt". Wel zie je even op de mac dat er een "verbinding" is aan het icoontje in de menu balk.
Andersom werkt het wel, ik kan namelijk wel met mijn MacBook door mijn N73 bladeren. Ik vind dit erg vreemd. Hebben jullie zo iets gelijks meegemaakt?

Verwijderd

yeap...

heb laatst voor een project veel met telefoonfilmpjes en foto's moeten doen. Daar waren 2 andere MacBook Pro's aanwezig waarbij het wel mogelijk was om bestanden te ontvangen (beide draaien 10.4) en bij die van mij was het niet mogelijk (10.5).

Zou het dan aan Leopard liggen?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik heb vergelijkbare problemen gehad. Als iemand met mijn MBP wilde pairen raakte heel de computer van slag. Hij hing en vervolgens moest je opnieuw opstarten en duurde het meer dan tien minuten voor dat er weer mee te werken viel.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Apple heeft voor Leopard de Bluetooth stack grondig overhoop gehaald en een aantal nieuwe dingen toegevoegd (oa A2DP). Vervelend bijeffect is nu dat er allerlei nieuwe bugs in zitten. Hopelijk fixt 10.5.2 de meeste...

[ Voor 45% gewijzigd door Dreamvoid op 07-02-2008 11:54 ]

Verwijderd

ik heb dit probleem ook weer, kan niets doen met bluetooth, en eerder kon het wel prima.

blijven klagen is misschien een oplossing, of dmv forceren een foutmelding uitlokken en deze herhaaldelijk insturen met tekst en uitleg.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Bij mij werkt het gewoon perfect! Nokia N73 i.c.m. Leopard Bluetooth.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf het maar vervelend vinden, hoop dat het met 10.5.2 opgelost is en dat deze snel komt!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, met 10.5.2 werkt het nog steeds niet..... :(

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik kan het hier bevestigen, zelfde problemen met een MB 3.1 en een Nokia N95. Goede kans dat de gebruikte BT-hardware nog wat uitmaakt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Dat betwijfel ik, zeker aangezien het perfect werkte onder tiger. Ook (zoals je hier boven kan lezen) heb ik het met meerdere apparaten geprobeerd. Laten we hopen dat Apple hier snel wat aan doet.

Ik vind het eigenlijk best apart dat Apple dit niet heeft opgelost in de laatste update. Tegenwoordig wordt er best veel gebruik gemaakt van Bluetooth icm laptops. Zeker voor het versturen van foto's naar de laptop. Hoe denken jullie hier over?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien is het handig Apple hier feedback over te geven. Misschien is Apple niet op de hoogte van de problemen, of helpt het als Apple weet dat meer mensen dezelfde problemen hebben.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Heb je Bluetooth-deling wel aangevinkt onder systeemvoorkeuren->Delen->Bluetooth-deling?

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:49:
Misschien is het handig Apple hier feedback over te geven. Misschien is Apple niet op de hoogte van de problemen, of helpt het als Apple weet dat meer mensen dezelfde problemen hebben.
Dat heb ik ook zeker gedaan en ga ik zsm ook weer doen na mijn 10.5.2 update!

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gabliboeba schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:15:
Heb je Bluetooth-deling wel aangevinkt onder systeemvoorkeuren->Delen->Bluetooth-deling?
Tnx, daar heb ik helemaal overheen gekeken. Het is de oplossing. Bedankt.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gabliboeba schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:15:
d0h 8)7 tnx!

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1