[Vista x64] Sata DVD-RW Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Na vorige en begin deze week een groot geheugen probleem opgelost te hebben in mijn nieuwe machines zit ik nog met een probleem.

Mijn 2 identieke computers die ik helemaal nieuw heb gekocht werken voor geen meter onder Windows Vista.

PC1:

Asus G-Surf356 Socket AM2 Gaming motherboard.
Asus EAH3850/G/HTDI/256M Graphicscard (ATI Radeon 3850, PCI-E).
AMD Atlhon 64 X2 6400+ Black Edition.
G.E.I.L 2GB DDR2-800 Dual Channel (eindelijk aan het draaien op 4-4-4-12@2,1V i8) ).
Sweex PCI 2x Sata 300 controller.
Samsung Spinpoint 250GB Sata
Samsung Spinpoint 500GB Sata
Samsung DVD-RW SH-S203D Sata.

PC2:

Asus G-Surf356 Socket AM2 Gaming motherboard.
Asus EAH3850/G/HTDI/256M Graphicscard (ATI Radeon 3850, PCI-E).
AMD Atlhon 64 X2 4300+.
G.E.I.L 1GB DDR2-800 (Zelfde als hierboven alleen dan een single dimm)
Sweex PCI 2x Sata 300 controller.
Samsung Spinpoint 250GB Sata
Samsung Spinpoint 500GB Sata
Samsung DVD-RW SH-S203D Sata.

Bijde computer draaien perfect en ik wilde dan ook onder Windows Vista mijn games installeren, maar om de een of andere reden wil hij de schijven niet goed lezen.

Als ik de CD-ROM op het moederbord aansluit heb ik tijdens het lezen van schijven zo veel fouten dat mijn hele systeem vast loopt (NFS Carbon Setup geeft bij zo'n beetje ieder bestand een fout melding).
Als ik de speler op de sata controller aansluit, dan heb ik er niet zoveel, maar de fouten blijven nog wel aanwezig tot op zo'n hoogte dat carbon weigert te installeren.

Het grappige is, dat ik met Windows XP op het zelfde systeem geen enkel probleem heb, het moet dus aan Windows Vista liggen.
Onder windows vista kan ik alles doen wat iik wil, ik krijg geen enkele foutmelding tijdens het installeren en alles gaat super snel.

Ik heb zelf al het volgende geprobeert, maar kom er niet uit:

- Zoveel mogelijk andere schijven geprobeert, zelfde probleem blijft bestaan.
- Andere DVD-Speler geprobeert, zonder enig effect.
- Bios Flash geprobeert, ook zonder enig effect.
- 32 Bit windows Vista, zelfde probleem blijft bestaan.
- Andere kabels, geen effect

Iemand nog een suggestie ? O-)

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
:( niemand een idee ? daar ben ik dan mooi klaar mee :'( :X

Ik werk zelf bij een grote fabrikant van cd-spelers (plextor) en ik heb even een paar mooie samples gefixt om mee te testen vanavond 8)

Ik ben echt tientallen artikelen tegen gekomen met het zelfde probleem omschreven als ik hierboven heb, gek genoeg waren het allemaal samsung brandertjes.

Ik heb een plextor cd-rw, dvd-rw, blueray bander geleend, we zullen zie of die wel werken.
Alle suggesties zijn echter nog steeds welkom

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Vista niet installeren. 8)7

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Mee eens ;) , Ik zou lekker terug naar XP gaan (of XP64 als je met veel geheugen zit)

Die Plextors?, Heb je die op die Sweex PCI 2x Sata 300 controller aangesloten...?

Ik heb ooit (dacht ook op de Plextor site) een lijst met ondersteunde PCI Sata controllers gezien en daar stond Sweex niet bij.

Sweex is ook een K*T merk, Ik zou voor Promise of Siig gaan...

Offtoppic: Jij werkt bij Plextor he...?, Wanneer komt Plextor nou weer eens met een echte DVD en Blu-Ray brander...?, niet die nep Plextors die eigenlijk ander merk zijn zoals ze nu hebben...?

[ Voor 15% gewijzigd door crack_en_hack op 07-02-2008 16:34 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

XP64, dat OS waar geen drivers voor te vinden zijn? :')
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, als ik mijn SATA DVD-brander aansluit op mijn systeem dan loopt Vista ook compleet vast.. totdat ik het ding weer los trek. Ben dus ook wel benieuwd naar een oplossing hiervoor.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Heb je nog een IDE-poort vrij op je moederbord, probeer dan eens een CD of DVD-rom op je moederbord aan te sluiten zonder gebruik te maken van je Sata.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:43

The Third Man

The Third Jellyfish

Waar je nog naar kan kijken is hoe de SATA poorten in het bios staan ingesteld, soms kan je switchen tussen Enhanced/Compatible of IDE/AHCI/RAID enzovoort. Wellicht dat het spelen met die instellingen helpt. Wellicht ook nog zoeken naar andere drivers voor de controller. Dat de sweex problemen geeft hoeft nog niet zo raar te zijn want die goedkope controllers ondersteunen vaak ATAPI apparaten niet goed.
Moris schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:04:
Heb je nog een IDE-poort vrij op je moederbord, probeer dan eens een CD of DVD-rom op je moederbord aan te sluiten zonder gebruik te maken van je Sata.
Met een verloopje bedoel je :?

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
@Crack and hack
The Plextor PX-B300SA is a dual-layer internal DVD drive for PCs and uses a SATA connection.
It combines all the DVD standards into one single drive and offers added extra convenience by including LightScribe technology

=================================================================

The PX-B920SA. Building on the success of its previous version, the internal dual-format drive is capable of writing Blu-ray discs at 4x (BD-R) and also plays HD-DVD ROM discs and offers a added extra convenience by including LightScribe technology.
Heet van de naald, ze zijn nog niet eens in de handel..... ;)

@iedereen

Het werkte niet met de plexors op de sata controllers, dus heb ik gister avond gewoon mijn garantie geclaimd en kreeg ik 2 ide brandertjes terug hierboor....(hier zat nog lightscribe extra bij ook.)
_/-\o_ respect voor mijn dealer _/-\o_ de drives waren niet stuk, ze werden gewoon niet ondersteunt en hij wisselt ze gewoon om voor 2 duurdere drives...(3 euro per stuk duurder :P )

Nu werkt het perfect -> en ik kan vista draaien.
Ik wil graag vista draaien omdat ik als een klant mij belt ik moet kunnen weten waar de klant naar kijkt en of waar ik bepaalde instellingen vind..... product kennis dus 8)

toch bedankt iedereeen :)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:25
Demoniac schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:14:
XP64, dat OS waar geen drivers voor te vinden zijn? :')
Zou ik toch es beter gaan zoeken, heb dat spul al maanden draaien hier, drivers en al...
Pagina: 1