Na vorige en begin deze week een groot geheugen probleem opgelost te hebben in mijn nieuwe machines zit ik nog met een probleem.
Mijn 2 identieke computers die ik helemaal nieuw heb gekocht werken voor geen meter onder Windows Vista.
PC1:
Asus G-Surf356 Socket AM2 Gaming motherboard.
Asus EAH3850/G/HTDI/256M Graphicscard (ATI Radeon 3850, PCI-E).
AMD Atlhon 64 X2 6400+ Black Edition.
G.E.I.L 2GB DDR2-800 Dual Channel (eindelijk aan het draaien op 4-4-4-12@2,1V i8) ).
Sweex PCI 2x Sata 300 controller.
Samsung Spinpoint 250GB Sata
Samsung Spinpoint 500GB Sata
Samsung DVD-RW SH-S203D Sata.
PC2:
AMD Atlhon 64 X2 4300+.
G.E.I.L 1GB DDR2-800 (Zelfde als hierboven alleen dan een single dimm)
Bijde computer draaien perfect en ik wilde dan ook onder Windows Vista mijn games installeren, maar om de een of andere reden wil hij de schijven niet goed lezen.
Als ik de CD-ROM op het moederbord aansluit heb ik tijdens het lezen van schijven zo veel fouten dat mijn hele systeem vast loopt (NFS Carbon Setup geeft bij zo'n beetje ieder bestand een fout melding).
Als ik de speler op de sata controller aansluit, dan heb ik er niet zoveel, maar de fouten blijven nog wel aanwezig tot op zo'n hoogte dat carbon weigert te installeren.
Het grappige is, dat ik met Windows XP op het zelfde systeem geen enkel probleem heb, het moet dus aan Windows Vista liggen.
Onder windows vista kan ik alles doen wat iik wil, ik krijg geen enkele foutmelding tijdens het installeren en alles gaat super snel.
Ik heb zelf al het volgende geprobeert, maar kom er niet uit:
- Zoveel mogelijk andere schijven geprobeert, zelfde probleem blijft bestaan.
- Andere DVD-Speler geprobeert, zonder enig effect.
- Bios Flash geprobeert, ook zonder enig effect.
- 32 Bit windows Vista, zelfde probleem blijft bestaan.
- Andere kabels, geen effect
Iemand nog een suggestie ?
Mijn 2 identieke computers die ik helemaal nieuw heb gekocht werken voor geen meter onder Windows Vista.
PC1:
AMD Atlhon 64 X2 6400+ Black Edition.
G.E.I.L 2GB DDR2-800 Dual Channel (eindelijk aan het draaien op 4-4-4-12@2,1V i8) ).
PC2:
AMD Atlhon 64 X2 4300+.
G.E.I.L 1GB DDR2-800 (Zelfde als hierboven alleen dan een single dimm)
Bijde computer draaien perfect en ik wilde dan ook onder Windows Vista mijn games installeren, maar om de een of andere reden wil hij de schijven niet goed lezen.
Als ik de CD-ROM op het moederbord aansluit heb ik tijdens het lezen van schijven zo veel fouten dat mijn hele systeem vast loopt (NFS Carbon Setup geeft bij zo'n beetje ieder bestand een fout melding).
Als ik de speler op de sata controller aansluit, dan heb ik er niet zoveel, maar de fouten blijven nog wel aanwezig tot op zo'n hoogte dat carbon weigert te installeren.
Het grappige is, dat ik met Windows XP op het zelfde systeem geen enkel probleem heb, het moet dus aan Windows Vista liggen.
Onder windows vista kan ik alles doen wat iik wil, ik krijg geen enkele foutmelding tijdens het installeren en alles gaat super snel.
Ik heb zelf al het volgende geprobeert, maar kom er niet uit:
- Zoveel mogelijk andere schijven geprobeert, zelfde probleem blijft bestaan.
- Andere DVD-Speler geprobeert, zonder enig effect.
- Bios Flash geprobeert, ook zonder enig effect.
- 32 Bit windows Vista, zelfde probleem blijft bestaan.
- Andere kabels, geen effect
Iemand nog een suggestie ?
Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!