Mar2zz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:10:
Met mijn Ipaq (PPC) heb ik ook een poosje wireless muziek gestreamd. Maar ik weet niet of een usb-harddisk wel netjes een netwerkadres en computernaam krijgt als je m op de router aansluit, daar zou je ff op moeten googlen (of je router dat ondersteunt), dit is belangrijk zodat een afspeelmedium kan linken naar dat ipadres of naar de netwerknaam (//naamexternedisk/muziek) ofzo. Er zijn externe hardeschijfcasings met een netwerkaansluiting, wellicht is dat een oplossing als dit usb niet gaat werken. Er zijn ook routers die een usb-input ondersteunen en daar een netwerkadres aan koppelen ofzo. Verder, tja, is het medium dat afspeelt van belang. Hoeveel waarde hecht je aan kwaliteit van geluid? Wil je optisch aansluiten, wil je eventueel ook films gaan streamen ofzo (dan is 5.1 aansluiting natuurlijk ideaal).
Ik hecht behoorlijk wat waarde aan de kwaliteit van mn geluid, ben redelijk audiofiel ingesteld
dit is ook de rede dat ik nog steeds lekker cdtjes draai en me nog niet ingelaten heb met met muziek van een harddisk, maar het gemak hierin trekt me wel heel erg aan...
Dus wie weet op termijn en dan is waarschijnlijk film in minimaal 5.1 ook een wens, aangezien ik denk dat we met de tijd niet meer naar een videotheek gaan maar de nieuwste films zullen gaan downloaden.
Ik ben op zoek naar een goede/snelle router (N-draft), dus vandaar mijn vraag of het handig is om
er 1 te nemen met USB mogelijkheden om er dus in de toekomst alle kant mee op te kunnen.
Maar als ik het zo lees is een USB aansluiting niet echt noodzakelijk...
Zijn er trouwnes welicht (N1) routers die jullie me kunnen aanbevelen?