• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als ik de TV-out uitgang van mijn ATI x1950pro via een composite kabel aan mijn tv hang, dan zie ik een vrij aardig beeld zolang het beeld stil staat. Ga ik bijvoorbeeld met vensters slepen, dan zie ik dat het beeld vervormt: vooral in de rechter bovenhoek wordt het beeld dan opzij gedrukt. Dit is het beste zichtbaar bij scherpe kleurovergangen of bijvoorbeeld zwart / wit veranderingen.

Als bedrading gebruik ik nu een gewone audio kabel met aan beide kanten twee tulp stekkers. Heeft het nut om deze kabel te vervangen door een high quality kabel of een coaxiale kabel?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Beetje afscherming kan geen kwaad.. maar staat je output wel op PAL ?

• Mini-me
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:13:
Beetje afscherming kan geen kwaad.. maar staat je output wel op PAL ?
Jazeker, uitgezonden formaat is PAL/B.
Aangezien mijn pc in de kamer naast de woonkamer staat, lopen er een aantal kabels door de muur:
- 1x UTP
- 2x video
- 2x audio

Volgens de handleiding van de receiver waar het video signaal naartoe gaat, is het gebruik van een gewone audio kabel goed genoeg. Ik was daar al een beetje sceptisch over, maar ik heb in ieder geval beeld.

Heeft het zin om de video kabels te vervangen door coaxiale kabels? Moet ik nog rekening houden met het kabeltype om bijvoorbeeld geen problemen met zwart/wit beeld te krijgen?

• Mini-me
  • Niet online
*schop*

• DukeBox
  • Niet online
Een kick binnen 24uur is niet gewenst je had minimaal 3 min. moeten wachten ;)
Heb je een normale CRT tv ? Zo ja, gebruik je dan wel 640x480 resolutie ?

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 08-02-2008 12:10 ]

• Mini-me
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:09:
[...]

Een kick binnen 24uur is niet gewenst je had minimaal 3 min. moeten wachten ;)
Mijn welgemeende excuses ;).
[...]
Heb je een normale CRT tv ? Zo ja, gebruik je dan wel 640x480 resolutie ?
Het gaat inderdaad om een CRT tv. Resolutie maakt niet veel uit; ik heb getest met resolutie 640x480 t/m 1024x768 en het effect is in alle drie situaties te zien.

• DukeBox
  • Niet online
Refresh op 24/25 ?

• Mini-me
  • Niet online
Ik clone het beeld van mijn TFT naar de TV, dus het signaal dat naar de TV-uitgang gaat is 800x600 @ 60 Hz. Verder heb ik ingesteld dat het beeld in PAL/B formaat wordt uitgestuurd. Ik neem aan dat het aantal frames per seconde voor PAL gewoon vast staat. Ik kan dat in ieder geval niet instellen in de ATI drivers...

[ Voor 10% gewijzigd door Mini-me op 08-02-2008 21:10 ]

Pagina: 1