DNS resolving stopt ermee

Pagina: 1
Acties:

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Zoals de titel misschien wel verraad zit ik met een probleempje.

Hier in huis hebben we een Linksys AG241V2 modem/router. Deze verzorgt de toegang tot het internet voor het hele netwerk, en hier is 1 computer bedraad bij aangesloten. Ook zit er een wireless router aan (Merk: Digiconnect). Deze router deelt zn eigen IP range uit, en omdat ik het wachtwoord van de webgui kwijt ben, kan ik hier niets aan doen. Dat is het probleem niet, want die override ik gewoon met een windows instelling, zodat hij de linksys als gateway zet, en zichzelf een IP uit deze range toebedeeld.

Dan mijn probleem: Na een poosje internet gebruik (surfen, gamen, een torrentje hier en daar) houd op eens de mogelijkheid tot nieuwe verbindingen maken op. De oude verbindingen werken prima (connectie naar gameservers, MSN, IRC bijvorobeeld), maar hostnames resolven niet meer, en direct op IP verbinden werkt ook niet. Ik reboot dan de router, of ik laat deze via de webgui de verbinding via de ADSL lijn disconnecten, en dan weer opnieuw verbinden.

Dit is natuurlijk een lapmiddel. Ik heb uiteraard al gezocht op het probleem (hoewel het moeilijk in keywords is te omschrijven). Heeft een van jullie enig idee waar een foute instelling kan zitten, of een fout in de ADSL lijn misschien? Bij voorbaat dank

Burp

Verwijderd

Ik heb hier hetzelde probleem. Ik heb het opgelost door mijn torrentprogramma te vervangen...
Azureus eruit en UTorrent erin. Het probleem was ook gelijk opgelost!
Als jij ook Azureus gebruikt, dan heb je er misschien wat aan, anders weet ik het ook niet :(

Ik vind het ook heel raar dat ik dan niet meer naar de router kan pingen (timeouts)
Ik heb ook een linksys en de support van linksys zei dat het kon helpen als je je firmware upgrade.. (heb ik toen niet gedaan want mijn vorige router heb ik zo de vernieling ingeholpen).

• supreme tweaker
Ik heb het ook als ik geen torrents gebruik. Ik gebruik verder ook de laatste versie van uTorrent, dus dat is het probleem niet. Mijn router is nog wel benaderbaar via de webgui, en dus ook pingable.

Burp

• supreme tweaker
schop1 (dem; schoppen)
1 krachtige stoot met de voet

Burp

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:40
Hoogstwaarschijnlijk de routing of nat-tabel in je router die volloopt. Torrents of ander zwaar gebruik doen dit vaak met goedkope routers. Is het enkel de wireless die vastloopt of ligt het aan je internetrouter? In ieder geval zou ik toch die wireless paswoord resetten en alle firmware updaten. Zoek eens op het forum, genoeg gevallen van (goedkope) routers die vastlopen na een tijdje. Koop een andere router of zie of je de wireless niet kunt gebruiken als router.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• supreme tweaker
Guru Evi schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 05:43:
Hoogstwaarschijnlijk de routing of nat-tabel in je router die volloopt. Torrents of ander zwaar gebruik doen dit vaak met goedkope routers. Is het enkel de wireless die vastloopt of ligt het aan je internetrouter? In ieder geval zou ik toch die wireless paswoord resetten en alle firmware updaten. Zoek eens op het forum, genoeg gevallen van (goedkope) routers die vastlopen na een tijdje. Koop een andere router of zie of je de wireless niet kunt gebruiken als router.
Bedankt voor je reply, maar als je even goed had gelezen had je geweten dat:
- De computer die rechtstreeks aan de eerste router hangt hetzelfde probleem heeft
- Het is geen goedkope router
- De wireless werkt prima, ook het interne netwerk werkt gewoon door
- Hij loopt niet helemaal vast
- Het gebeurt ook zonder torrentgebruik
- De wireless kan ik niet gebruiken als router, omdat ik geen ADSL modem heb. Dat doet de linksys.

Thanks anyway!

Burp

Pagina: 1