Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Database]Hulp nodig bij design

Pagina: 1
Acties:

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
Stel je hebt

3 locaties waarin 4 types van werkzaamheden gebeuren door 5 verschillende mensen.

De locaties blijven dezelfde
De overige zijn variabel (onderling uitwisselbaar) en het is eveneens mogelijk dat hetzelfde type werk op dezelfde locatie
wordt gedaan door andere mensen.
Nu lukt me dat wel om in elkaar te steken, maar ik heb 1 probleem. Voor werkzaamheden waar nog niemand is voor toegekend, kent hij toch iemand toe.
Kan iemand me vertellen hoe ik dit wegwerk, met andere woorden hoe ik het type werk bindt aan de persoon die het uitvoert ?

Dank je !

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Kun je anders even een plaatje posten met het ontwerp wat je nu al hebt? Anders is het zo'n lost dit voor mij op, nu! Topic.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tabel personen(Persoonid, etc)

Tabel werksoort(werkid, naam etc.)

Tabel lokatie1(LokatieID,Persoonid, werkid )

Tabel lokatie2(LokatieID,Persoonid, werkid )

Tabel lokatie4(LokatieID,Persoonid, werkid )

Tabel lokatie4(LokatieID,Persoonid, werkid )

OF

Tabel personen(Persoonid, werkid, lokatieid)

Tabel lokatie(LokatieID, naam )

Tabel werksoort(werkid, naam etc.)

Je kan de met de id's aan elkaar koppelen. Maar wat bedoel je nou ?
Want je het het over dat hij ze koppeld ofzo :?

[ Voor 14% gewijzigd door geforce5_guy op 06-02-2008 23:22 ]

• INTERPOL
gn probleem. Ter verduidelijking, het voorbeeld hier gaat om
een ander probleem, maar hetzelfde principe.
Op een site (Site_Name) kunnen meerder types huizen (Type) worden gebouwd door verschillende
aannemers (Builders). Ik krijg dus nu voor elk type een aannemer toegekend, hoewel die er soms (nog) niet gekend of toegekend is..

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gisaalter/tweakers/Knipsel.JPG

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 07-02-2008 01:06 . Reden: Plaatje gefixed; dubbelpost verwijderd ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Nou nog de toelichting :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• INTERPOL
Ok.
Site_Name: alle sites ter beschikking
Type: Types van woningen die kunnen gebouwd worden
Builders: Aannemers

Ik heb ook het aantal woningen die kunnen worden gebouwd.

Nu moet ik de type woning voor elke site koppelen met 1 aannemer die daarvoor is aangeduid.
Probleem is dat hij nu die koppeling verkeerd maakt. Hij koppelt ook al is er geen aannemer
aangeduid...

|:(

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:19

sanzut

It's always christmas time

Mijn docent Systeemontwikkeling heeft altijd aangegeven dat je moet proberen om zo min mogelijk circels te maken.
Als ik het goed zie heb jij 1 tabel te veel, wanneer je die weghaalt den ik dat het soepeler loopt.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
INTERPOL schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:59:
Ok.
Site_Name: alle sites ter beschikking
Type: Types van woningen die kunnen gebouwd worden
Builders: Aannemers

Ik heb ook het aantal woningen die kunnen worden gebouwd.

Nu moet ik de type woning voor elke site koppelen met 1 aannemer die daarvoor is aangeduid.
Probleem is dat hij nu die koppeling verkeerd maakt. Hij koppelt ook al is er geen aannemer
aangeduid...

|:(
En nog ben je niet duidelijk. Wie maakt die koppeling ??
De database zelf ? Het is meestal je eigen sql querry die dingen aan elkaar koppeld aan de hand van de gekozen waardes in je applicatie die er boven hangt. Dus ik zou die eens goed nakijken.

Wees duidelijk geef aan wat elke tabel als doel heeft. En HOE het gekoppeld moet worden en waarom. Wij zijn niet helderziend zodat we dit zelf in kunnen vullen.
Pagina: 1