Videokaart met quad monitor support en opengl

Pagina: 1
Acties:

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Hier in het lab waar ik op dit moment stage loop staat een Dell OptiPlex GX280 welke gebruikt word voor experimenten. Op dit moment zit er een (antieke) 3Dlabs Permedia 2 videokaart in welke aangesloten is op 4 monitoren met D-sub aansluiting.

Het nieuwste experiment wat we nu echter willen draaien, draait op opengl waar de Permedia 2 icm Windows XP helaas geen ondersteuning voor heeft. Kortom; er moet een nieuwe kaart aangeschaft worden. In de PC zit een vrij PCI-e slot (en komt een PCI slot vrij als de Permedia eruit gaat).

Nu zat ik aan de volgende opties te denken:
  • PNY Technologies nVIDIA Quadro NVS 440 256 MB PCIE Graphics Card
  • Willekeurig PCI-e Geforce 8400 kaartje met ander PCI kaartje ernaast.
Enige punt is; op alle monitoren willen we ongeveer gelijke performance en kan op internet zo snel geen PCI versie van de GF 8400 vinden.

Welke combinatie of optie raden jullie aan? Er hoeft niet zwaar 3d werk opgedaan te worden maar openGL ondersteuning is van cruciaal belang!

MacBook Pro 14" 2021

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Wellicht kun je beter twee matrox beeld-splitters kopen. Het licht een beetje aan je toepassing, maar je kan daarmee een virtueel scherm van bv 2560x1024 aansturen wat verolgens gewoon 1280x1024 opleverd per monitor. Je videokaart 'ziet' dus maar twee schermen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die quadro NVS kaarten zijn gemaakt voor multimonitor, en volgens mij bieden ze stabiele maar niet al te rappen OPENGL ondersteuning. Ik zou daar eerst eens naar kijken..

specs

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
maratropa schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:06:
Die quadro NVS kaarten zijn gemaakt voor multimonitor, en volgens mij bieden ze stabiele maar niet al te rappen OPENGL ondersteuning. Ik zou daar eerst eens naar kijken..
De berichten online over opengl op de NVS 440 zijn nogal tegenstrijdig. Ook prijstechnisch is het voordeliger om voor 2 kaarten te gaan. Welke PCI kaart wordt hiervoor aanbevolen? PCI-e zat ik dus aan een 8400GS ofzo te denken.

MacBook Pro 14" 2021