Hier in het lab waar ik op dit moment stage loop staat een Dell OptiPlex GX280 welke gebruikt word voor experimenten. Op dit moment zit er een (antieke) 3Dlabs Permedia 2 videokaart in welke aangesloten is op 4 monitoren met D-sub aansluiting.
Het nieuwste experiment wat we nu echter willen draaien, draait op opengl waar de Permedia 2 icm Windows XP helaas geen ondersteuning voor heeft. Kortom; er moet een nieuwe kaart aangeschaft worden. In de PC zit een vrij PCI-e slot (en komt een PCI slot vrij als de Permedia eruit gaat).
Nu zat ik aan de volgende opties te denken:
Welke combinatie of optie raden jullie aan? Er hoeft niet zwaar 3d werk opgedaan te worden maar openGL ondersteuning is van cruciaal belang!
Het nieuwste experiment wat we nu echter willen draaien, draait op opengl waar de Permedia 2 icm Windows XP helaas geen ondersteuning voor heeft. Kortom; er moet een nieuwe kaart aangeschaft worden. In de PC zit een vrij PCI-e slot (en komt een PCI slot vrij als de Permedia eruit gaat).
Nu zat ik aan de volgende opties te denken:
- PNY Technologies nVIDIA Quadro NVS 440 256 MB PCIE Graphics Card
- Willekeurig PCI-e Geforce 8400 kaartje met ander PCI kaartje ernaast.
Welke combinatie of optie raden jullie aan? Er hoeft niet zwaar 3d werk opgedaan te worden maar openGL ondersteuning is van cruciaal belang!
MacBook Pro 14" 2021