Netwerk verbinding probleem

Pagina: 1
Acties:

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb Internet van Casema met een Motorola kabelmodem met daarachter een Linksys switch (ezxs88w). Ik heb daar twee pc's en een laptop hangen. De computers zijn geconfigureerd met tcp/ip setting "obtain an ip address automatically".

Nu lijkt het alleen een soort loterij welk van de computers een netwerk verbinding krijgt, soms 1 soms 2, maar eigenlijk nooit alle 3. Als ik de modem en swich uit en weer aan zet, dan begint de loterij opnieuw. De foutmelding voor de netwerkverbinding is dan "limited or no connectivity".

Uiteraard heb ik de handleidingen geraadpleegt en het nodige gegoogeld. De Casema website verwijst mij naar een "DC-202 Sitecom breedband kabel router", maar daar kunnen slechts 4 PC op worden aangesloten, terwijl ik 7 aansluitingen heb (niet allemaal tegelijk in gebruik dus).

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Verwijderd

Wat voor ip adres krijgen je pc's? Iets van 192.168..... of 10...... of 172.... ?

Als dat niet het geval is, dan is de kans groot de je modem geen router is, of niet als router is ingesteld.

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:43:
Wat voor ip adres krijgen je pc's? Iets van 192.168..... of 10...... of 172.... ?

Als dat niet het geval is, dan is de kans groot de je modem geen router is, of niet als router is ingesteld.
Vanaf een werkende PC (met een paar x-en her en der waar cijfers stonden):
C:\>ipconfig/all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : xxxx
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection 3:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Gigabit Ethernet NIC
Physical Address. . . . . . . . . : 00-16-0A-0B-E4-xx
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 83.83.246.xxx
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.248.xxx
Default Gateway . . . . . . . . . : 83.83.240.xxx
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.1.192.xxx
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 83.80.1.xxx
Lease Obtained. . . . . . . . . . : Wednesday, February 06, 2008 9:07:49 PM
Lease Expires . . . . . . . . . . : Thursday, February 07, 2008 9:07:49PM

Verwijderd

Je hebt een publiek ip adres op je pc. Ik heb het document wat je gaf even gelezen en het ziet er naar uit dat het slechts een modem is zonder router. De linksys switch die je hebt, moet eigenlijk een router zijn als je meerdere pc's wilt aansluiten.

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:53:
Je hebt een publiek ip adres op je pc. Ik heb het document wat je gaf even gelezen en het ziet er naar uit dat het slechts een modem is zonder router. De linksys switch die je hebt, moet eigenlijk een router zijn als je meerdere pc's wilt aansluiten.
Ah OK, dus meer zoiets dit?

Verwijderd

In principe zal dat werken, behalve dat je niet per se een router met ingebouwd modem nodig hebt, je hebt immers al een modem. Ook is het verstandig om te overwegen of je niet een router wilt die ook een draadloze verbinding ondersteunt. Het prijsverschil tussen routers die dit wel en niet hebben zijn minimaal.

Zelf heb ik deze router. Kost de helft en doet precies hetzelfde.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:08:
In principe zal dat werken, behalve dat je niet per se een router met ingebouwd modem nodig hebt, je hebt immers al een modem. Ook is het verstandig om te overwegen of je niet een router wilt die ook een draadloze verbinding ondersteunt. Het prijsverschil tussen routers die dit wel en niet hebben zijn minimaal.

Zelf heb ik deze router. Kost de helft en doet precies hetzelfde.
Dat is er een zonder modem. Die van jou is een wireless router.

Dat sitecom ding kan ook: met de switch die je al hebt kun je meer aansluitingen maken. (Uit m'n hoofd zeg ik dat de switch die je al hebt 8 poorten heeft.)

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 06-02-2008 22:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:10:
[...]

Dat is er een zonder modem. Die van jou is een wireless router.
Dat zeg ik toch? :?
Dat sitecom ding kan ook: met de switch die je al hebt kun je meer aansluitingen maken. (Uit m'n hoofd zeg ik dat de switch die je al hebt 8 poorten heeft.)
Inderdaad, je kunt gewoon een switch aan een router hangen om meer aansluitingen te creeeren.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die andere linksys bedoelde ik. Dat er 'Cable/DSL' in de naam staat betekent niet dat 't ook een modem is.

Verwijderd

Dat snap ik, maar tijdens een korte blik in de specificaties zag ik dat er een kopje 'Modem' stond en er een modemsnelheid gespecificeerd stond. Maar het lijkt er inderdaad op dat er geen modem in zit.

Dan vind ik bijna 70 euro voor een router nog steeds veel te veel geld.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:33:
Dan vind ik bijna 70 euro voor een router nog steeds veel te veel geld.
Mwoah... :P

Verwijderd

Mocht m'n router het nog een keer begeven, dan weet ik in ieder geval wat ik als volgende router nodig heb. _/-\o_ :*)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

True, maar de meeste NAT doosjes ook en ik kon geen M160 vinden, dus.. ;)

Anyway. Met alle bovengenoemde opties komt de TS waar 'ie wil zijn.

Pagina: 1