Toon posts:

[iPod nano 3G] Album covers via Winamp plugin*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Ik doe de liedjes via winamp op mijn iPod zetten, dat gaat goed. Ik heb zojuist alle data van de liedjes wat bijgewerkt alleen nou heb ik bij sommige liedjes covers toegevoegd (een .JPG afbeelding). Dat ging allemaal goed tot ik op de iPod zelf ging kijken. Dan blijken er geen covers bij gezet te zijn. Als ik de iPod vervolgens weer aansluit op de computer en kijk in winamp dan geeft hij wel aan dat de cover er nog bij staat.
Daar na heb ik de liedjes van de iPod terug op mijn PC gezet, althans op een bibiliotheek in winamp. Hier geeft hij weer aan dat er geen album cover bij zit.

Ik heb al wat rond gezogt hier op het forum en op de apple website maar daar kom ik ook geen antwoorden tegen.
Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Als ik dit zie, dan moet het mogelijk zijn om met de ml_iPod plugin albumart te syncen met je iPod. Je hebt het neem ik aan folder.jpg genoemd. Heb je ook geprobeerd om de nummers eerst te verwijderen, zodat je Winamp forceert om opnieuw te syncen? In dat licht gezien is dit zo te zien ook een optie:
There's currently a bug in ml-ipod plugin that removes artwork from your files stored in ipod if you hit refresh album art without physically having them on your computer's music library.

To update the art work back on your files just follow these steps.

1. open ipod removal disk using win explorer and drag the ipod_control folder in your winamp music library. this will basically add all the files from your ipod onto music library

2. now you can refresh album art on your ipod and it should update the artwork on ipod files.

THis will definetly work.

regards.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké dus als ik die quote goed begrijp is het niks meer dan alle muziek van de ipod halen en weer terug op de ipod zetten via winamp.
Ik zal het morge eens probeeren, natuurlijk controleer ik eerst of winamp de hoezen nog aangeeft.
Wat het er af gooien en erop nieuw opzetten van de files zoals je al aangaf heb ik al geprobeerd zonder succes. Wat ik alleen niet goed begrijp is het gedeelte over folder.jpg.. Dien ik mijn album namen zo te noemen? Of moet ik een map aan maken die zo heet? :?

Bovendien had ik nog een programmatje gevonden, maar dit alles ging ook zonder succes..
Dat programmatje was MP3tag

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
De albumart moet natuurlijk wel leesbaar zijn voor de Winamp plug-in. Een manier omdat te doen is door de albumart 'folder.jpg' te noemen en in het mapje van het album te stoppen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Poei...
Ik zal er een probeeren, maar ik heb eigelijk weinig zin om op die manier mijn muziek te gaan ordenen.. Want dat gaat me dagen duure dan..
En ik vind met albums werken zowizo niet zo fijn als gewoon alles op gerne verdelen en misschien daar binnen op artiest sorteeren..
Maar het leek me wel geinig om bij sommige liedjes zo'n icoontje van het album te hebben op de ipod..

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik ondervind hetzelfde probleem met Winamp en m'n Nano 3G. Het probleem is dat de iPod plugin ouder is dan AlbumArt ondersteuning van Winamp. De iPod plugin heeft daardoor z'n eigen albumart implementatie en pakt inderdaad alleen de folder.jpg in plaats van de albumart in de MP3 zelf.

iTunes doet het overigens wel goed, maar die haalt de albumart ook gewoon uit de MP3's en plaatst deze op de iPod in de daarvoor bestemd library. Je iPod leest de art namelijk niet uit de MP3 zelf.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iTunes haalt het bloed onder mijn nagels vandaan :(
Ik ga toch eens die oplossing van Hoedje probeeren die in die quote staat...
-EDIT-
Ik denk toch niet dat ik da ga doen, dalijk heeft mijn muziek allemaal van die gekke namen. Daar heb ik geen zin in persoonlijk..

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat is eigenlijk het probleem met itunes, en wat doet winamp dan zoveel beter??

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle muziek die ik op de ipod wou hebben maar via itunes gedaan... Dit moet toch omdat ik filmpjes en foto's alleen via itunes op de ipod kan zetten. Al heb ik dan automatisch syngroniseeren uit gezet syngroniseerd hij toch de muziek en is iedere keer de muziek weg die ik via winamp er op gezet heb..
Vandaar dat ik toch met itunes de muziek op de ipod ben gaan zetten..
Direct zag ik dat er wat album covers mee waren gekomen.. Ziet er wel macho uit :)

Verder kun je met de hoeveelheid muziek die ik heb nog enigsinds met itunes werken.. Dat valt nog wel mee.. Maar las je serieus 40Gb aan muziek op je ipod gaat zetten, dus een dikke 1000 nummers kan ik me voorstellen dat het een enorm onhandig programma is..
Ook voor mij was het een onhandig programma, maar er is nog een beginnen aan met +/- 200 nummers voor op de ipod... Maar voor 1000 nummers is het enorm onhandig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

laat ik nu net ongeveer 4000 nrs hebben in iTunes, dat werkt perfect. Ik trek me niets aan van mapjes dat doet itunes. Heb ik wat nodig dan heb ik het in 1 sec gevonden.

* Yalopa snapt niet hoe je iTunes een slecht programma kan vinden..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Yalopa schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:35:
laat ik nu net ongeveer 4000 nrs hebben in iTunes, dat werkt perfect. Ik trek me niets aan van mapjes dat doet itunes. Heb ik wat nodig dan heb ik het in 1 sec gevonden.

* Yalopa snapt niet hoe je iTunes een slecht programma kan vinden..
bloatware. (100+mb om een mp3tje op en usb stickie te zetten? :? )
traag. (zelfs met een raptor duurt het 20x zo lang om itunes op te starten in vergelijking met winamp)
geen capaciteit. (20.000 nummers en itunes trekt het niet meer, winamp draait hier soepel met meer dan 110.000 nummers in de database)
eigen wil. (jij moet al zal je conformeren aan de instellingen die apple hebben gesteld, veel dingen kan en mag je niet wijzigen, zoals de mappenfetish die hij heeft)
gebruikersgemak. (probeer winamp maar eens, dan kom je er zelf wel achter)

ontopic, er is een nieuwe (beta) versie uit van de plugin, die zou het moeten fixen

[ Voor 6% gewijzigd door flippy op 17-02-2008 13:26 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Pagina: 1