Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik heb hier het volgende
Gigabyte p35c-ds3r
e8500
4gb pc6400
6x samsung 500gb sataII in software raid0 via vista disk manager

alles geconverteerd naar dynamic en een array gemaakt.
Pc heeft 2 dagen aangestaan, heb hem zojuist gereboot en mijn array is ineens weg.
In de bios staan alle 6 de schijven er netjes bij
Ik zie het volgende in diskmgr, wat kan ik doen?
Afbeeldingslocatie: http://www.fhbnet.nl/~boogie/images/disk1.jpg
Ik heb het een keer eerder gehad, toen kon ik gewoon alle schijven weer naar basic converten, opnieuw array maken en dan werkt het.
Is er soms een limiet die hier na reboot in de weg zit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Hangen alle schijven aan de Intel controller, indien ja probeer eens via de software Matrix software van Intel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Moris schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:51:
Hangen alle schijven aan de Intel controller, indien ja probeer eens via de software Matrix software van Intel :?
helaas niet, ik had mijn wd raptor al op 1 port van de intel dus er zit 1 samsung op de gigabyte port.
ik probeer het straks even of de pc wil booten met de raptor op die gigabyte maar ik vermoed van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Anders geen idee om die raptor aan de losse poort te knopen en de rest met de Intel RAID oplossing te doen?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
zoals gezegd ga ik proberen
het is niet echt een verklaring van het probleem maar goed als het dan eindelijk een keer werkt en blijft werken ben ik blij, dan kan ik ook raid5 nemen.
Helaas heeft vista dit niet, ik weet dat het bij xp met een regkey kon maar volgens mij niet meer bij vista..
woei vista wil booten vanaf de gigabyte controller, wel eerst een keer in safe mode maar goed het werkt :D
ik heb nu 6x samsung 500gb in raid5 op de ich9r, het initializen gaat nog 9 uur duren, duurt dit altijd zo lang? Bij mijn pci-x sata raid controller stond de schijf wel op initialize maar je kon hem wel al gebruiken. Wellicht dat het hier ook op fout ging..

[ Voor 38% gewijzigd door IRCfreAk op 07-02-2008 22:06 ]