PC crasht met 8600GT driver geïnstalleerd, zonder geen prob.

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Zie titel.

Ik heb hier een PC met de volgende specs:

Gigabyte GA-965P-DS3 moederbord
1 GB DDR2 RAM
Intel Core 2 Duo 1.8 Ghz
Leadtek PX 8600 GT
Windows Vista x64 NL

Een vrij simpele configuratie die het altijd vlekkeloos deed, totdat ik van de gebruiker (mijn broertje :)) de klacht kreeg dat hij niet meer in Vista kon komen. Het blijkt dat na de BIOS etc. het loading-balkje van Vista verschijnt, en even daarna gaat het beeld op zwart, en de HDD-activiteit stopt. Een minuut of 2 later start het ding spontaan opnieuw op. Soms ook niet, dan blijft het gewoon zwart.

Als je strart in Veilige modus gaat het goed; als je dan de nVidia drivers verwijdert en opnieuw start in normale modus gaat het ook goed; Forceware weer erop, rebooten en weer het probleem.

Het lijkt erop dat de kaart het goed doet, TOT je hem aanspreekt door middel van een Forceware driver. Gezien het feit dat de laatste drie WHQL drivers alledrie hetzelfde probleem geven en het probleem ook vrij plotseling ontstond ga ik uit van een defecte VGA kaart, maar wilde toch even verifiëren of mensen het probleem kennen. De voeding is 300w by the way, dat houdt niet over, maar werkte tot nu toe goed. Me dunkt dat een eventueel te krappe voeding pas in games o.i.d. parten gaat spelen, toch?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Lijkt me niet dat je kaart kapot is. Anders zou je in veilige modus ook wel problemen hebben lijkt me.
Maar zonder de drivers werkt je kaart dus wel als je titel lees.

Probeer dit eens:
Drivers deinstalleren. Daarna mhv drivercleaner de restjes opruimen.
Er blijven regelmatig stukjes van je drivers achter waardoor er problemen kunnen onstaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Crijnn op 06-02-2008 21:08 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Een defecte voeding lijkt me ook mogelijk. Doordat de driver de 3D-opties van de kaart aanspreekt (die Vista ook gebruikt) gaat het stroomverbruik van je grafische kaart omhoog. Daarom gaat het pas fout na installatie van de drivers. Tenminste, dat zou kunnen... Testen: met een andere (goede) voeding.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Het blijkt dus dit probleem te zijn:

[VISTA]Opstart problemen...

Het bestand nvlddmkm.sys zorgt voor een BSOD. Ik heb vier pagina's Google hits doorgewerkt, maar nergens een echte oplossing gevonden. De meeste mensen die melden het te hebben opgelost hebben waarschijnlijk 10 dingen tegelijk uitgeprobeerd. Het is volslagen idioot omdat mijn andere broertje PRECIES dezelfde PC heeft met dezelfde software etc. dus het moet bijna wel een hardwaremankement zijn. De voeding heb ik vervangen maar dat gaf geen beter resultaat.

Ik wacht nog even op Vista SP1, als het daarmee niet is opgelost gaat het ding RMA.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Is het niet dit probleem? : http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=33671 (topic is al een tijdje gaande met onderhand 13 pagina's)
Welke WHQL drivers heb je geprobeerd? Van de 169 serie krijg ik zwart beeld. 163.75 werkt bij mij wel, maar bij sommigen weer niet?!? Dus misschien kan je nog een oudere driver proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door SR8 op 11-02-2008 10:39 ]

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Ik kreeg ook problemen toen ik Service Pack 1 geinstalleerd had. Ineens had ik geen beeld meer (no signal). Heb het nu na een paar uur opgelost.

1. Start Safe mode op en verwijder alle Nvidia drivers (apparaatbeheer, software, map in verkenner) en maak gebruik van een driver cleaner programma (Driver Sweeper ofzo).
2. Start vervolgens Vista op en laat hem automatisch de VGA driver installeren. Als hij vraagt om de driver van de videokaart te installeren moet je kiezen dat je dat later wilt doen.
3. Vervolgens download je de 174.12 driver (die schijnt dit probleem gefixed te hebben, althans bij mij en anderen is het er niet meer) en installeer die.
4. Herstart Vista en opgelost is je probleem!

Btw, ik heb Vista x64 SP1 met een 8800GT.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Pagina: 1