Artikel over DC en DPC in het Algemeen Dagblad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:47

Grandmasg

What ever!!!!

Topicstarter
Aankomende zaterdag 9 februari zal er in het Algemeen Dagblad een artikel verschijnen over Distributed Computing. Voor dit artikel is er informatie gevraagd aan de DPC-Crew en een interview gehouden met iisschots.

Voor verdere informatie hebben wij aangegeven dat ze de lezers het beste door kunnen sturen naar onze WIKI en /5. Daarom zou het mooi zijn dat alle project wikis eens worden nagelopen of alle informatie nog up to date is en dat het zonodig word aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Grandmasg op 06-02-2008 20:53 ]

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Grandmasg schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:53:
Aankomende zaterdag 9 februari zal er in het Algemeen Dagblad een artikel verschijnen over Distributed Computing. Voor dit artikel is er informatie gevraagd aan de DPC-Crew en een interview gehouden met iisschots.

Voor verdere informatie hebben wij aangegeven dat ze de lezers het beste door kunnen sturen naar onze WIKI en /5. Daarom zou het mooi zijn dat alle project wikis eens worden nagelopen of alle informatie nog up to date is en dat het zonodig word aangepast.
Goed initiatief!

[ Voor 9% gewijzigd door Wessie op 06-02-2008 21:04 ]

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Gaaf! Dat artikel wil ik wel eens lezen tzt

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me kaapt zaterdag het AD bij z'n schoonouders weg... dat artikel moet ik lezen.

Maar is wel vet dat er zo aandacht aangegeven wordt. Het is overal altijd Seti wat je in de krant leest ofzo. Hoop nu dat er wat meer langs komt, en mooie objectiviteit, en de ontkrachting van de stelling dat het je PC trager maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Deze week dus met stip op één van het boodschappenlijstje van zaterdag: het AD. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
Mjah, moeten we die ook maar eens kopen ;)

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Die valt hier gelukkig dagelijks op de mat, dus dat ga ik zeker even lezen :D

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Zojuist de pagina's van projecten waar ik op het moment actief in ben bekeken

Weet niet of het je bedoeling was dat we hier de opmerkingen/aanpassingen voor de Wiki gelijk posten. Zag in de FAQ dat na aanmelding bij de Wiki het aan te passen is, maar ik gooi het maar gewoon in de groep...

Het verhaal bij CP klopt wel zo'n beetje, op de WCG pagina staat echter wel oude informatie.

Zo staan hier nog verwijzingen naar de UD client welke al niet meer te downloaden was maar nu ook niet meer ondersteund wordt. Alle verwijzigen hiernaar zouden er dus in princiepe uit gehaald kunnen worden. Ook wordt er direct gelinkt naar een oudere BOINC client, wellicht is het handig om gewoon te linken naar de download pagina van BOINC, dan hoeft het bij nieuwe versies ook niet aangepast te worden (Windows client of Alle clients)

Voor het projecten lijstje van WCG, dit zijn de huidige projecten met omschrijving. Vrij vertaald van de WCG site en project homepages:
  • Help Conquer Cancer

Het doel van Help Conquer Cancer is om de manier waarop de proteïnen onderzocht worden te verbeteren. Om hierdoor meer te leren over kanker gerelateerde proteïnen waardoor onderzoekers bijvoorbeeld in staat zouden zijn sneller een medicijn te kunnen vinden en kanker in eerdere stadia te kunnen diagnoseren.
  • AfricanClimate@Home

Het doel van AfricanClimate@Home is om betrouwbaardere klimaat modellen te ontwikkelen voor, zoals de naam van het project al aangeeft, het afrikaanse continent. Dit wordt de basis om uit te zoeken hoe het klimaat gaat veranderen zodat hierop actie op genomen kan worden. De focus ligt hier op Afrika omdat verwacht wordt dat de gevolgen van globale klimaat veranderingen in 3de-wereld landen extra zwaar aan zullen komen.
  • FightAIDS@Home Project

*Staat al goed op de pagina*
  • Discovering Dengue Drugs - Together

Het doel van Discovering Dengue Drugs - Together is om een medicijn en/of vacin te vinden voor een 4-tal aan elkaar gerelateerde virussen (dengue (knokkelkoorts), hepatitis C, West Nijl en gele koorts). Het gaat hetzelfde in z'n werk als FightAIDS@Home Project, in fase 1 wordt getest hoe de protease die de virussen gemeen hebben reageren met vele miljoenen moleculen om te zien welke mogelijk als antistof kunnen dienen. Hieruit wordt een 'short list' gemaakt die in fase 2 nogmaals getest gaan worden middels een meer uitgebreide testmethode. Hieruit volgt een tweede lijst welke in een laboratorium daadwerkelijk getest gaat worden.

Zie ook: DDDT website
  • Human Proteome Folding - Phase 2 Project

Opmerkingen, (spellings)verbeteringen en/of aanvullingen zijn natuurlijk welkom. Het valt nog niet mee om die engelse medische verhalen/termen die voor een leek (ikke dus) niet helemaal duidelijk zijn te vertalen (voornamelijk HCC), moet toch is meer opletten op m'n werk (ziekenhuis, alleen wel ICT) :+.

Het WCG project Fiocruze Genome Comparison is voltooid, dus die mag er af.

[ Voor 0% gewijzigd door Qazwaplol op 06-02-2008 23:47 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Goh, heeft het AD naast de jaarlijkse haring en oliebollentesten eindelijk een leeswaardig artikel? })

OK, serieus nu: goede actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Als je veel weet van een project, mag je zelf het ook zelf aanpassen... :+

Dit zijn nou net projecten waar ik zelf nou niets vanaf weet...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Ik heb nog een klein stukje bij het SoB artikel gezet, zodat iets duidelijker is dat de SoB cliënt als een service moet worden geïnstalleerd op multicore cpu's.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33

NightBird

DPC-Crew Coding
Qazwaplol schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:45:

Weet niet of het je bedoeling was dat we hier de opmerkingen/aanpassingen voor de Wiki gelijk posten. Zag in de FAQ dat na aanmelding bij de Wiki het aan te passen is, maar ik gooi het maar gewoon in de groep...
Ik zou zeggen: pas aan die wiki! Wel goed dat je het hier ook post, kunnen anderen er ook nog even kritisch naar kijken.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Qazwaplol schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:45:

Het verhaal bij CP klopt wel zo'n beetje, op de WCG pagina staat echter wel oude informatie.

Zo staan hier nog verwijzingen naar de UD client welke al niet meer te downloaden was maar nu ook niet meer ondersteund wordt. Alle verwijzigen hiernaar zouden er dus in princiepe uit gehaald kunnen worden. Ook wordt er direct gelinkt naar een oudere BOINC client, wellicht is het handig om gewoon te linken naar de download pagina van BOINC, dan hoeft het bij nieuwe versies ook niet aangepast te worden (Windows client of Alle clients)

Voor het projecten lijstje van WCG, dit zijn de huidige projecten met omschrijving. Vrij vertaald van de WCG site en project homepages:
  • Help Conquer Cancer

Het doel van Help Conquer Cancer is om de manier waarop de proteïnen onderzocht worden te verbeteren. Om hierdoor meer te leren over kanker gerelateerde proteïnen waardoor onderzoekers bijvoorbeeld in staat zouden zijn sneller een medicijn te kunnen vinden en kanker in eerdere stadia te kunnen diagnoseren.
  • AfricanClimate@Home

Het doel van AfricanClimate@Home is om betrouwbaardere klimaat modellen te ontwikkelen voor, zoals de naam van het project al aangeeft, het afrikaanse continent. Dit wordt de basis om uit te zoeken hoe het klimaat gaat veranderen zodat hierop actie op genomen kan worden. De focus ligt hier op Afrika omdat verwacht wordt dat de gevolgen van globale klimaat veranderingen in 3de-wereld landen extra zwaar aan zullen komen.
  • FightAIDS@Home Project

• Discovering Dengue Drugs - Together

Het doel van Discovering Dengue Drugs - Together is om een medicijn en/of vacin te vinden voor een 4-tal aan elkaar gerelateerde virussen (dengue (knokkelkoorts), hepatitis C, West Nijl en gele koorts). Het gaat hetzelfde in z'n werk als FightAIDS@Home Project, in fase 1 wordt getest hoe de protease die de virussen gemeen hebben reageren met vele miljoenen moleculen om te zien welke mogelijk als antistof kunnen dienen. Hieruit wordt een 'short list' gemaakt die in fase 2 nogmaals getest gaan worden middels een meer uitgebreide testmethode. Hieruit volgt een tweede lijst welke in een laboratorium daadwerkelijk getest gaat worden.

Zie ook: DDDT website
  • Human Proteome Folding - Phase 2 Project

Opmerkingen, (spellings)verbeteringen en/of aanvullingen zijn natuurlijk welkom. Het valt nog niet mee om die engelse medische verhalen/termen die voor een leek (ikke dus) niet helemaal duidelijk zijn te vertalen (voornamelijk HCC), moet toch is meer opletten op m'n werk (ziekenhuis, alleen wel ICT) :+.

Het WCG project Fiocruze Genome Comparison is voltooid, dus die mag er af.
Het mooie van wiki's is nu net dat iedereen wijzigingen kan en mag aanbrengen. ;)

Wat let je dus? :Y)

Wel.. ik heb nog even gestaard naar de S@H info en die lijkt mij in orde. Wellicht dat onze PV'er er eens naar kan kijken of heeft BP nog wat extra info kunnen vinden?

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Ik gooi het er straks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Pavla schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:46:
Ik heb nog een klein stukje bij het SoB artikel gezet, zodat iets duidelijker is dat de SoB cliënt als een service moet worden geïnstalleerd op multicore cpu's.
Het moet niet, alleen als je van alle cores gebruik wilt maken onder windows.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als iemand morgen een mooie scan kan maken op hoge resolutie? Zelf ben ik morgen continue bezet, maar ik heb er wat ideeën mee. Graag had ik het zelf gedaan, maar de scanner is met geen paard aan de gang te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Morgen niet, maandag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bitte sehr :)

Je kan m'n mailadres in mijn profieltje vinden, dan zie ik het vanzelf wel verschijnen. Grootse plannen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Ok, mijn aanpassingen aan de WCG pagina staan nu in de wiki. Tevens CP in de projecten lijst gezet en BOINCstats.com in de lijst met stats sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
DukeBox schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:01:
[...]

Het moet niet, alleen als je van alle cores gebruik wilt maken onder windows.
Ja, en laten we daar nu maar gebruik van maken als niet-zo-handige AD lezers willen SoB'en op hun dualcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Diabolical schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:23:

Wel.. ik heb nog even gestaard naar de S@H info en die lijkt mij in orde. Wellicht dat onze PV'er er eens naar kan kijken of heeft BP nog wat extra info kunnen vinden?
Hmm...ik zal eens gaan kijken of er iets te vinden wat we al niet in het Wiki hebben gezet...... :+

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Toch nog 2de een blik geworpen op de CP pagina en nog wat info erbij gezet over de installatie, account aanmaken, DPC joinen en links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58
Ik heb het artikel net gelezen, d'r staat wel een foutje in. AD schrijft over project Burst in plaats van Seventeen or Bust. Voor de rest een goede zaak die hopelijk weer wat leden op zal leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Mist

Een gevaar op de weg

Is het al online al ergens beschikbaar dan?

Maar mooi dat er weer eens zo'n artikel verschijnt. Distributed computing is voor velen nog altijd een onbekend fenomeen, dus alle aandacht is meegenomen. De stap van een papieren krant naar een internetsite is vaak vrij groot, maar om geïnteresseerden iets beter de weg te wijzen heb ik maar even een kopje meedoen toegevoegd op de wiki. Het valt me trouwens wel op dat in veel project-FAQs niet echt duidelijk vermeld staat hoe je nou precies lid van DPC wordt!

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58
ik heb niet online gezocht, ik heb een abonnement en krijg de bijlage, waar dit artikel in stond, al op vrijdagmiddag in de bus.

[ Voor 6% gewijzigd door jeronimo op 08-02-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
jeronimo schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:38:
ik heb niet online gezocht, ik heb een abonnement en krijg de bijlage, waar dit artikel in stond, al op vrijdagmiddag in de bus.
Goed werk! Het kan niet duidelijk genoeg zijn en de link naar de projectenpagina stond inderdaad nogal onderaan, dit is wel een verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Gelukkig staat Climate Prediction genoemd naast het stukje dat iisschots' ouders 500 euro goedkoper uitwaren aan de elektriciteit nadat hij uit huis ging :P

De foto is heerlijk opvallend en textueel is het voor een leek goed leesbaar.

Ik kan het stuk wel inscannen en aanbieden maar of dat i.v.m. copyrights zo handig is...

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Met bron vermelding is dat toch geen probleem :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag daar WCG een News & Media sectie heeft mocht het ergens on-line staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pim. schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 09:36:
Met bron vermelding is dat toch geen probleem :?
Jawel, het posten van het artikel zou auteursrechtinbreuk opleveren, ook al zet je er een bronvermelding bij.
Neemt niet weg dat ik het ook wel graag wil lezen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Het is een leuk artikel geworden. Foto ook wel geslaagd :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

In het verleden zijn er regelmatig artikelen uit oa de PCM gepost op GoT. Er zijn toch geen wijzigingen geweest in de wetgeving aangaande auteursrechten?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

en denk aan je westerburen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cow_tipping schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:29:
In het verleden zijn er regelmatig artikelen uit oa de PCM gepost op GoT. Er zijn toch geen wijzigingen geweest in de wetgeving aangaande auteursrechten?
Voor overname van volledige artikelen is toestemming van de auteursrechthebbende vereist. Als jullie toestemming hebben gekregen is er geen probleem. (Bronvermelding is in veel gevallen een voorwaarde bij de toestemming.) Het citeren uit artikelen (met bronvermelding) is toegestaan om een bepaald punt te illustreren, mits het citaat niet langer dan nodig is om het punt te maken.

Ik suggereer dat we toestemming vragen om het artikel te reprodiceren. Crew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Gewooon even toestemming vragen. Zou geen probleem mogen zijn.

De crew moet even een simpel mailtje sturen naar hun contactpersoon bij het AD.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ik heb de opmerking geplaatst omdat ik een tijdje geleden op m'n vleugels ben getikt in een soortgelijk geval. Terecht of niet terecht, dat weet ik niet. Ik heb er geen onderzoek naar gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Als dat om een compleet artikel ging en er was geen toestemming voor gegeven was dat terecht ;) Wat MathFox zegt klopt volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
nice :D

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIC66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 13:22
das echt een mooi artikel geworden! _/-\o_

idd zeer goed begrijpbaar voor leken en het wordt niet belachelijk gemaakt door het AD zelf ofzo. Daar was ik nog wel ff bang voor, die kranten doen alles, als het maar verkoopt :P

petje af iisschots _/-\o_

PROUD member of NoizyCows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
Mooie Pic ;)

In ieder geval een leuk stukje tekst. Verbazingwekkend vindt ik wel, dat het grootste project op het medische vlak er niet bij staat: FAH...

Magoe, laat de mensen eerst maar eens komen naar DPC.org :) dan kunnen we ze later wel helpen op de goede weg! :+

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Laten wij het nu nét donderdag gehad hebben over de juridische kant van het verhaal. Juridisch zit je al fout qua bronvermelding als je daar niet aan doet omdat jij dan verantwoordelijk bent voor wat je pent. Geef je een bronvermelding, dan is het weer de verantwoordelijkheid van de schrijver zelf.

En dan is het geen plagiaat. Maar goed, het is een beetje een grijs gebied maar mensen hebben vast wel hun eigen ideeën hoe dat valt op te lossen, ik ga alleen niet zeggen hoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

och heb het AD ruimschoots vermeld dus lezen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Jejking schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:50:
Laten wij het nu nét donderdag gehad hebben over de juridische kant van het verhaal. Juridisch zit je al fout qua bronvermelding als je daar niet aan doet omdat jij dan verantwoordelijk bent voor wat je pent. Geef je een bronvermelding, dan is het weer de verantwoordelijkheid van de schrijver zelf.

En dan is het geen plagiaat. Maar goed, het is een beetje een grijs gebied maar mensen hebben vast wel hun eigen ideeën hoe dat valt op te lossen, ik ga alleen niet zeggen hoe ;)
Het is ook geen plagiaat, want niemand doet alsof hij het zelf geschreven heeft, het komt duidelijk van het AD.
Maar het volledig overnemen van een krantenartikel is wel degelijk auteursrechtinbreuk, ook al vermeld je de bron. Enige uitzondering is de persexceptie, maar dat is voor ons niet van toepassing. Het citaatrecht is ook niet van toepassing, omdat het niet een "stukje" is wat er geciteerd wordt maar een compleet artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Het verhaal valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ok, voor DPC-intern is het een leuk verhaal, maar wat moet iemand die nog nooit met DC te maken heeft gehad met een stampede of een megaflush :?
Over het echte wetenschappelijk nut, (kan men nou daadwerkelijk iets betekenen, of zijn deze onderzoeken maar onderzoekjes in de marge ? ) lees je niet veel.

Maar toch, alle extra aandacht is mooi meegenomen. Wellicht dat bestaande DPC-ers het artikel kunnen gebruiken om hun familie te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Heren we dwalen af denk ik. De discussie m.b.t. de auteursrechten is zeer zeker interessant maar hoort niet thuis in dit topic (Ja, ik weet. Ik begon er zelf over..). Er zijn andere fora binnen GoT die daar beter geschikt voor zijn.

Laten we ons hier "beperken" tot het artikel en de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wilko schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:44:
[...]

Het is ook geen plagiaat, want niemand doet alsof hij het zelf geschreven heeft, het komt duidelijk van het AD.
Maar het volledig overnemen van een krantenartikel is wel degelijk auteursrechtinbreuk, ook al vermeld je de bron. Enige uitzondering is de persexceptie, maar dat is voor ons niet van toepassing. Het citaatrecht is ook niet van toepassing, omdat het niet een "stukje" is wat er geciteerd wordt maar een compleet artikel.
Je hebt gelijk, daar had ik iets duidelijker in moeten zijn. Ik doelde ook op enkele stukjes, hele artikelen overnemen is natuurlijk ook je reinste diefstal. Ik zal erop letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Kuuke schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:28:
Heren we dwalen af denk ik. De discussie m.b.t. de auteursrechten is zeer zeker interessant maar hoort niet thuis in dit topic (Ja, ik weet. Ik begon er zelf over..). Er zijn andere fora binnen GoT die daar beter geschikt voor zijn.
Daarom heb ik er ook een TR voor aangemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
jeronimo schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:10:
Ik heb het artikel net gelezen, d'r staat wel een foutje in. AD schrijft over project Burst in plaats van Seventeen or Bust. Voor de rest een goede zaak die hopelijk weer wat leden op zal leveren.
Tja dat Burst ipv Seventeen or Bust is wel jammer.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

joh14vers6 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:12:
[...]

Tja dat Burst ipv Seventeen or Bust is wel jammer.
of zouden we het project hernoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 minpuntje. Hoewel het verhaal natuurlijk wel makkelijk vertelt en leest, vind ik het toch jammer dat ze het voorbeeld hebben genomen van 500 euro aan electra kosten. Ik zelf had dit punt liever neutraler gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Dat is waar, echter staat er vervolgens ook gelijk achter dat het in dit geval om 5 computers ging die dag en nacht aanstonden.
Verder wel een mooi stukje. Jammer alleen van een paar typ en stijlfouten. :P

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Daarnaast vind ik 5 pc's 24/7 voor 500€ best veel. Zal het bij elkaar 700Watt zijn, kom ik niet verder dan 200€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dan wil ik jouw energieleverancier!

Even rekenen : 300 watt, 24/7 (voor mijn quadcore niet ver eraf) = 0.3KWh per uur = 7.2KWh per dag = 2628KWh per jaar a 18 cent per KWh (laag geschat, werkelijke kosten zijn volgens mij hoger) = 473.34 euro. Ping!

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Nu online

Mist

Een gevaar op de weg

Het artikel gaat vooral over het competitie-aspect, dus dan is het wel aardig om de stampede te noemen. Ook is het misschien wel zo eerlijk een aantekening over de extra energiekosten te maken ;) Nee ik vind het al met al een leuk artikel hoor. Zal misschien niet direct tot veel nieuwe leden leiden, maar wel tot meer bekendheid. Enige misser is idd de projecten die ze noemen. Net een paar in de marge en met weinig ontwikkeling, terwijl grote jongens als F@H en WCG niet vermeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Nu online

Mist

Een gevaar op de weg

Zie trouwens dat de artikelen nu ook op de site van het AD staan:
http://www.ad.nl/multi-media/article2039078.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

FreezeXJ schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:25:
18 cent per KWh (laag geschat, werkelijke kosten zijn volgens mij hoger)
Inderdaad kom ik toch wel hoger uit, maar met 700Watt 24x7x365 kom ik op een kleine 480€.
Ik heb even opgezocht maar ik betaal 0,0695 per KWh (alles ex btw overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Fly
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 10:20

The_Fly

Bzzzzzzzzzzzzz.....

Ehhh..... daarvoor moet je het natuurlijk zal afhalen bij de energiecentrale... ;)
Ik kwam op mijn laatste energie rekening op 20,5 cent/KWh incl BTW en alle toeslagen.

Maar ja, idd wel jammer dat er bij die 500 euro niets extra's wordt gezegd, bijv. wat het in een normaal gezin zou kosten voor 1 PC 8 uurtjes per dag. Als mensen zien wat dat "maar" kost, zeker t.o.v. het al idle zitten Browsen, MSN-en, briefje typen e.d., is het ongeveer net zoveel als wat ze maandelijks in een collectepotje stoppen....

Uiteraard is alle extra aandacht voor DPC wel weer mooi meegenomen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het zijn dat groot-verbruikers een ander tarief betalen als de consument? Ik betaal bijna 30 cent per kwh voor vaste basis om 6kwh te krijgen en milieu toeslag en 20% IVA.... dus jullie zitten goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Als ik alleen al bij Nuon kijk is het vaste prijs tarief < 10ct. incl. alle toeslagen kom in op 12ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

da's de stroom zelf... Daarna moet je ook nog betalen om het bij je huis te krijgen. Een of andere grapjurk bij de overheid vond dat het doorzichtiger moet, en dus is dat allemaal gesplitst. Vraag me niet waarom, maar de maatschappijen zijn er best blij mee heb ik het idee. In feite klopt het dat je dus maar heel weinig betaalt, en misschien minder meer dan wij (vaag, nog een keer lezen), maar op zich betaal je tussen de 15 en 30 cent per geleverde KWh. Wat je meer verbruikt ten opzicht van MSNen en Word gebruiken is een stuk minder, daar moeten we de nadruk maar op leggen 8)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Houden jullie er ook even rekening mee dat ik naast computers bij mijn ouders natuurlijk ook naar een TV keek, lampen gebruikte ect. :) ;)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

iisschots schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:31:
Houden jullie er ook even rekening mee dat ik naast computers bij mijn ouders natuurlijk ook naar een TV keek, lampen gebruikte ect. :) ;)
En ook dat staat er dus niet bij :+

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1