Hallo,
Ik zoek wat hulp om mijn netwerk juist te gaan configureren.
Ik heb de volgende hardware:
Zyxel Prestige 2602HW-61C. (VOIP)
SMCWGBR14-N
SMC EZ Switch SMC-GS16 (nieuw aan te kopen)
Ik wil mijn Zyxel als modem/router laten werken. Ik moet deze wel als router laten fungeren anders werkt mijn voip op de modem niet meer (dus kan deze niet in bridge modus zetten). Oké dus de modem/router deelt de netwerk adressen uit. Hieraan koppel ik de SMC EZ Switch SMC-GS16, dit is een 10/100/1000 versie voor mijn bekabelde deel van mijn netwerk. Deze zet ik er tussen omdat de Zyxel te weinig poorten bevat en geen gigabit bezit. Nu wil ik de SMCWGBR14-N als accespoint gaan inzetten. Ook deze kan ik niet gebruiken voor mijn bekabelde deel van mijn netwerk, wegens te weinig poorten.
Nu is de vraag:
Is dit een juiste configuratie?
Zijn er beteren opties?
Is de SMC EZ Switch SMC-GS16 de juiste keus?
Hoe stel ik de SMCWGBR14-N in als accespoint?
Ik ben een N00b wat betreft het instellen van routers. Ik hoor graag van jullie!
Bedankt.
Ik zoek wat hulp om mijn netwerk juist te gaan configureren.
Ik heb de volgende hardware:
Zyxel Prestige 2602HW-61C. (VOIP)
SMCWGBR14-N
SMC EZ Switch SMC-GS16 (nieuw aan te kopen)
Ik wil mijn Zyxel als modem/router laten werken. Ik moet deze wel als router laten fungeren anders werkt mijn voip op de modem niet meer (dus kan deze niet in bridge modus zetten). Oké dus de modem/router deelt de netwerk adressen uit. Hieraan koppel ik de SMC EZ Switch SMC-GS16, dit is een 10/100/1000 versie voor mijn bekabelde deel van mijn netwerk. Deze zet ik er tussen omdat de Zyxel te weinig poorten bevat en geen gigabit bezit. Nu wil ik de SMCWGBR14-N als accespoint gaan inzetten. Ook deze kan ik niet gebruiken voor mijn bekabelde deel van mijn netwerk, wegens te weinig poorten.
Nu is de vraag:
Is dit een juiste configuratie?
Zijn er beteren opties?
Is de SMC EZ Switch SMC-GS16 de juiste keus?
Hoe stel ik de SMCWGBR14-N in als accespoint?
Ik ben een N00b wat betreft het instellen van routers. Ik hoor graag van jullie!
Bedankt.