[Dual screen]2de aangesloten monitor geeft geel ipv wit

Pagina: 1
Acties:

• MasteRoDisastr
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Dag beste mensen!

Ik ben sinds vanmiddag de gelukkige eigenaar van een 22" breedbeeld LCD monitor. Ik had altijd al een 17" LCD schermpje maar ik wou graag een wat groter scherm, en deze 2 dan in combinatie met elkaar in dual screen laten werken. :)

Nou heb ik mooi een Gainward 8600GTS 512mb videokaartje, en die heeft 2DVI aansluitingen. Dus ik dacht dat het wel een makkie zou zijn om dat aan te sluiten. ;)

De beide schermen hebben wel een vga aansluiting dus moest ik de 2 bij mij videokaart meegeleverde DVI naar VGA converters ertussen zetten.

Nu ik vanavond mijn beide schermen heb aangesloten en de voor mij redelijk duidelijke wizard van mijn Nview desktop manager ben doorgelopen en op beide schermen beeld heb, is het volgende het geval: Mijn 2de(oude 17" waar ik nooit problemen mee heb gehad, naast een halfdooie pixel) heeft ineens een soort van geel filter over het beeld heen. Het lijkt hierbij erop dat alle witte kleuren als een vieze gele kleur worden weergegeven. Bij het nieuwe scherm, wat dus als primary staat ingesteld ziet alles er perfect uit in de juiste resolutie. |:(

Ik kan verder alle dual screen opties zover ik weet wel gewoon gebruiken, alleen kloppen de kleuren op het 2de scherm niet..

Nou had ik een vriend van mij gebeld over het leuke probleempje, die heeft namelijk ook 2 schermen in dual screen setup, en die vertelde mij dat het waarschijnlijk aan de drivers lag. Hij had eerst ook iets dergelijks met zijn 2 schermen. Nou moest die vriend helaas een behoorlijke tijd weg en kon mij verder niet te woord staan.

Ik snapte helaas niet helemaal wat hij bedoelde met de drivers aangezien het mij niet aan de videokaartdrivers leek te liggen. Ik heb ondertussen nog even de laatste videokaartdrivers geinstalleerd maar dat mocht ook niet baten. :?

Nu heb ik verder totaal geen idee wat ik moet doen, zijn er drivers van monitoren die ik kan installeren om het misschien te verhelpen? Want naar mijn weten heb ik geen enkele monitor driver geinstalleerd. En kan je drivers van 2 verschillende monitoren installeren?

Help ik wil graag een normaal wit scherm in plaats van vies geel! :'(

Alvast hartelijk bedankt!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Kun je 'm niet even in je OSD recht trekken qua kleuren?
Zie je verder niets opvallends in je Gamma correctie van je drivers?
maw. staan daar alle instellingen nog netjes?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Probeer eens bij de geavanceerde beeldscherminstellingen of je iets aan het kleurbeheer kunt doen.

Weet je zeker dat je die kleur niet al eerder had? Toen ik voor het eerst m'n laptop op een externe TFT had aangesloten, leek m'n laptop ook wel geel-wit.

Kijk eens wat er 'psychologisch' gebeurt als je het 'witte' scherm uit zet (en kijk of het 'gele' scherm dezelfde kleur blijft). Vervolgens ga je even een paar minuten wat anders doen. Als je terug komt bij je scherm, kijk je hoe het er uit ziet. Zoals vroeger (vóór je je tweede scherm had)? Dan is het puur psychisch :).

Er zijn overigens drivers van monitoren, kijk gewoon eens op de website van de fabrikant.

• MasteRoDisastr
  • Niet online
Ik heb even gekeken op de monitor zelf, daar staan alle instellingen zoals ze normaal ook altijd staan. Voor zover ik kan zien staan alle kleurinstellingen in de drivers ook normaal. Maar ik zal het voor de zekerheid nog even een keer checken.

@ Tygetjuh

Nou dit zou ik niet echt als een psychologisch effect noemen. Het is echt geel, te geel voor woorden. Heeft er misschien iemand wat aan als ik een screenshot zou posten?

EDIT:

Hierbij de foto, want als ik een screenshot maak, ziet het er natuurlijk wel goed uit op een normaal scherm.

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/4193/s00462im0.th.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door MasteRoDisastr op 06-02-2008 21:16 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:28
al een andere vga kabel geprobeerd?

http://specs.tweak.to/16567

• MasteRoDisastr
  • Niet online
Ik heb nu de kabels allemaal opnieuw losgemaakt, opnieuw de converters strak aangedraaid en nog nooit zo ongelovelijk strak aan m'n videokaart gehooked. Nu is het weg! Het is wel wat geler dan mijn nieuwe scherm, maar dat is waarschijnlijk wel zo'n psychologisch effect.

Kom er maar niet meer aan in ieder geval en strakker moet het ook niet want dan breekt er vast iets af :P

In ieder geval bedankt voor de moeite!
Pagina: 1