Toon posts:

[Access] Print "count" probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de detail_print van een rapport moet ik een aantal variabelen optellen om deze vervolgens op het rapport te tonen. Dit werkt prima maar zodra ik het rapport eerst preview in Access en daarna daadwerkelijk print voert hij dezelfde optellingen nogmaals uit waardoor ik dus dubbele aantallen krijg.

Ik heb een poging gedaan met de detail_format maar dan houd ik dit probleem. Alle velden op 0 zetten lijkt me ook een beetje rare oplossing. Bovendien wordt dat lastig omdat hij meerdere keren door de print_detail komt (al naar gelang de hoeveelheid records in mijn query).

Heeft iemand een oplossing? Zoeken op google en hier heb ik uiteraard gedaan maar het is lastig de juiste steekworden te vinden voor mijn probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu opgelost met een initialisatie in de header_print. Werkt wel goed maar of dit nou een nette oplossing is....

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Misschien in OFF meer kans ;)

PRG >> OFF

Ik ben verder niet zo bekend met Access, laat staan Access en rapporten, maar iets zegt me dat je 'globale' variabelen gebruikt voor je tellingen (en die worden dus bij iedere view opgehoogd vermoed ik).

Overigens vind ik het doorgaans wel zo net om variabelen sowieso te initialiseren bij instantiëren; tenzij het gedrag (en dus de waarde) al is vastgesteld door je taal en je er dus 100% van uit kunt gaan dat die waarde ook in je variabele staat na instantiëren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij