Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vista] Afbeeldingen, Muziek etc kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Zoals jullie weten heb je de persoonlijke mappen: Afbeeldingen, Documenten, Muziek, Video's.
Omdat ik geen zin heb om dat te verplaatsen mocht ik willen/moeten reinstallen, heb ik deze naar een andere partitie verplaatst.
Echter, ik ben erachter gekomen, dat als je deze mappen zou verwijderen deze mappen ophouden te bestaan in Vista. De links in het startmenu werken niet meer. Je ziet alleen maar een lege koppeling
Normaal kan je via eigenschappen van menu start aanpassen wat de links doen (of het een koppeling is, of gewoon een link, of niet weergeven) daar staan deze mappen dus ook niet meer tussen (documenten, afbeeldingen en muziek)

Ik kan gelukkig terug gaan met systeemherstel, maar het is wel heel erg vaag...

iemand een idee of dit een bekend probleem is en hoe je evntueel die mappen terug kan krijgen?

alvast bedankt

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:03
Snap ik je niet helemaal of heb je nooit met rechts op die mappen geklikt en bij eigenschappen het goede pad opgegeven? Dat werkte prima bij mij!
Ik heb het meeste in C:\Users\Richard staan, maar Music verwijst naar D:\Richard\Music, pictures verwijst naar D:\Fotos en Downloads naar D:\Downloads. Dit werkt bij mij prima, dus misschien snap ik je probleem niet helemaal?

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:57:
Hey,

Zoals jullie weten heb je de persoonlijke mappen: Afbeeldingen, Documenten, Muziek, Video's.
Omdat ik geen zin heb om dat te verplaatsen mocht ik willen/moeten reinstallen, heb ik deze naar een andere partitie verplaatst.
Echter, ik ben erachter gekomen, dat als je deze mappen zou verwijderen deze mappen ophouden te bestaan in Vista. De links in het startmenu werken niet meer. Je ziet alleen maar een lege koppeling
Normaal kan je via eigenschappen van menu start aanpassen wat de links doen (of het een koppeling is, of gewoon een link, of niet weergeven) daar staan deze mappen dus ook niet meer tussen (documenten, afbeeldingen en muziek)

Ik kan gelukkig terug gaan met systeemherstel, maar het is wel heel erg vaag...

iemand een idee of dit een bekend probleem is en hoe je evntueel die mappen terug kan krijgen?

alvast bedankt
Je moet die mappen verplaatsen.
Zie: http://www.schoonepc.nl/v...rsaccounts_afstellen.html (ff scrollen naar beneden)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mappen al eens verplaatst (naar D:\Afbeeldingen bijvoorbeeld). Ik weet hoe dat werkt.
Mijn probleem nu is echter dat wanneer je de map waar Afbeeldingen nu naar verwijst weggooit (in mijn geval dus de map D:\Afbeeldingen) dan kent Vista heel de Afbeeldingen map niet meer. De link die normaal in het start menu staat is nu lege koppeling:
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hajo78/legeKoppeling.jpg
Ik kan dus niet meer verplaatsen ofzo.

daarnaast kan ik ook de link niet meer terugvinden in het startmenu aanpas scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/19517_10dfed23.gif
daar staat dus Afbeeldingen niet meer tussen (of documenten, zoals hier te zien, mocht ik die map weggooien)

Ik hoop dat het nu duidelijker is. ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 20:25 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Je moet ook alleen maar die mappen verplaatsen. 'Weggooien' is het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok. Ik snap dat ik de mappen niet zomaar weg mag gooien, maar als je dit doet zit je volgens mij toch met een probleem. Je kan dus niet meer bijv je Afbeeldingen terugkrijgen...
Dat zou toch niet mogen?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:03
Maar als je D:\Afbeeldingen weer aanmaakt? Of denk ik nog steeds te simpel? Ik zal ondertussen even in de registry duiken, kijken of ik daar nog wat vind..

Verwijderd

Ik ken dat grapje. 'Mijn afbeeldingen' is een verborgen systeembestand dat alleen aan de user wordt getoond. Wanneer je het verplaatst is het niet meer zichtbaar. Je moet dus in het configuratiescherm bij de mapopties op het tabblad weergave de optie 'besturingssysteembestanden verbergen' even uitvinken. Ik heb een complete partitie zitten recoveren met allerlei tooltjes totdat ik dit ontdekte. :(

• haggman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-08 11:40
Sorry dat ik zo laat nog instekker, maar ik zit met hetzelfde probleem en was net naar een oplossing aan het zoeken toen ik dit topic tegenkwam. Ik heb de raad van Loninkwoner opgevolgd, maar helaas zonder resultaat! Het vinkje weggehaald, maar de mappen (in mijn geval zijn dat documenten en afbeeldingen) zijn nog steeds nergens te vinden.
Waar zouden ze dan volgens jou weer te voorschijn moeten komen?

Ik heb dit probleem overigens eerder ook al gehad, maar toen heeft vista het zelf opgelost: na dat ik de pc een aantal kaar aan en uit had gezet, stonden de mappen er opeens weer!

Als iemand nog een andere oplossing weet, dan hoor ik dat graag!

• haggman
Ik heb nog eens in de mapopties zitten rommelen en als ik ook nog de verborgen bestanden laat weergeven (dus in combinatie met de besturingssysteem bestanden), dan verschijnen er inderdaad een aantal mappen. Maar wat moet ik hier vervolgens dan mee doen? Ik heb dan nog steeds geen mappen voor 'documenten' en 'afbeeldingen' waarvan ik de locatie kan aanpassen.
Dus die standaard persoonlijke mappen staan er dan nog steeds niet!

Ook heeft windows helaas nog niet de mappen zelf weer terug gezet!

Wiisley, heb jij al een antwoord op dit probleem? Graag hoor ik van wie dan ook hoe e dit kunt oplossen! Ik heb echt overal gezocht op het internet en in de helpfunctie, maar ik kan nergens een passend antwoord vinden.

Verwijderd

Hier is de oplossing:

Het kan zijn dat Vista dit zelf oplost, maar daar kunnen we natuurlijk niet op wachten, en daarom gaan we het zelf maar even oplossen.

1) Maak een nieuw account aan.
- Hoe? --> configuratiescherm, gebruikersaccounts, een andere account beheren, klik nu op een nieuwe account maken, geef dit account een naam, en klik op administrator, en nu op account maken.

2) Account is gemaakt, en daarom ga je jezelf afmelden en aanmelden met deze nieuwe account!
In dit account ga je zoeken naar de map afbeeldingen (of iets anders wat je maar terug wil plaatsen).
Deze ga je kopieren naar je eigen account, en daarna is je probleem opgelost!
-Hoe? --> ga naar je nieuwe account, wanneer je hier bent ga je op zoek naar de map afbeeldingen.
Deze mappen staan hier: Start, computer, C:, gebruikers, en nu klik je op het nieuwe account!
Hier staan de mappen in die jij zoekt!

Kopieer deze map en plak hem in je eigen map, dit doe je als volgt: Start, computer, C:, gebruikers, en klik nu op je eigen account.
In deze map kun je hem weer plakken.
Nu ga je naar je eigen account en verwijder je het account dat je net hebt aangemaakt!
Dit doe je precies zoals je hem ook hebt aangemaakt, maar dan klik je alleen op het account verwijderen.

* Het lijkt een heel verhaal, maar dat valt best mee, bij mij heeft het gewerkt, en daar gaat het toch om?

• haggman
Bedankt voor het meedenken! Helaas is het alleen niet helemaal gelukt, misschien dat ik wat fout doe.

Ik heb een nieuw account aangemaakt, de map die ik kwijt was gekopieert naar mijn eigenmap. Tot hier ging het allemaal goed, alleen 1 probleempje: ik kan in deze nieuwe map niet de locatie waar hij naar verwijst aanpassen! Dat kan bij alle andere mappen wel. Het is dus feitelijk een gewone map bij mij. weet jij misschien hoe dit komt?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Wat gebeurt er als je het commando (in het startmenu dus) shell:personal uitvoert?
dus aanelkaarvast met de : ertussen. Als dat je document map restored.. zou je de volgende commandos kunnen gebruiken voor de rest:
shell:my music
shell:my pictures
shell:links
enz.. enz.. (google even naar de overige commando's).

De mappen die in c:\users\username\ staan zijn iets anders dan echte mappen.
Op het internet kan je wel een zip bestand vinden met alle mappen (en de bijbehorende desktop.ini bestanden).
edit: gevonden: http://www.vistax64.com/a...hmentid=1126&d=1189316904

Daarnaast zou je in het startmenu ook nog eens hetvolgende commando kunnen uitvoeren:
rundll32 mydocs.dll,PerUserInit

[ Voor 16% gewijzigd door job op 11-03-2008 14:45 ]

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

job schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:39:
Wat gebeurt er als je het commando (in het startmenu dus) shell:personal uitvoert?
dus aanelkaarvast met de : ertussen. Als dat je document map restored.. zou je de volgende commandos kunnen gebruiken voor de rest:
shell:my music
shell:my pictures
shell:links
enz.. enz.. (google even naar de overige commando's).

De mappen die in c:\users\username\ staan zijn iets anders dan echte mappen.
Op het internet kan je wel een zip bestand vinden met alle mappen (en de bijbehorende desktop.ini bestanden).
edit: gevonden: http://www.vistax64.com/a...hmentid=1126&d=1189316904

Daarnaast zou je in het startmenu ook nog eens hetvolgende commando kunnen uitvoeren:
rundll32 mydocs.dll,PerUserInit
Ik had ook hetzelfde probleem in XP en ik deed net even shell:my pictures en hij staat er weer :D
HELD! *O* :Y

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Verwijderd

Ik weet dat dit een oud topic is, maar.... ik zit ook met dit probleem en kan nergens een goede oplossing vinden.
Ondertussen heb ik wel al in mijn eigen 'persoonlijke' map mapjes zitten zoals afbeeldingen met het goede icoon.
Maar deze heb niet het tabblad locatie zoals op onderstaande printscreen is te zien.
Wie o wie kan mij helpen?
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/6462/printscreenh.jpg
Pagina: 1