Om een gebruiker een bestand te laten downloaden gebruik ik deze code:
header("Content-disposition: attachment; filename=\"$filename\"");
header("Content-type: $mimetype");
header("Content-Length: $filesize");
rpassthru("$directory$id");
Hierin zijn alle variabelen correct gedefinieerd.
Het zooite werkt ook. De bestand krijgen de naam $filename het mimetype $mimetype en ook nog informatie over de filesize $filsize. Bij plaatjes muziekjes bestanden gaat dit allemaal prima. Ook met zip bestanden met daarin deze bestandenl. Maar als er een ander archief in die zip zit gaat het mis. Los het bestand van de server plukken is geen optie maar werkt wel. Maar door deze code te gebruiken krijg ik een error. Ik gebruik trouwens Ubuntu met de standaard archive tool. Deze geeft deze meldig met een archief in archief:
header("Content-disposition: attachment; filename=\"$filename\"");
header("Content-type: $mimetype");
header("Content-Length: $filesize");
rpassthru("$directory$id");
Hierin zijn alle variabelen correct gedefinieerd.
Het zooite werkt ook. De bestand krijgen de naam $filename het mimetype $mimetype en ook nog informatie over de filesize $filsize. Bij plaatjes muziekjes bestanden gaat dit allemaal prima. Ook met zip bestanden met daarin deze bestandenl. Maar als er een ander archief in die zip zit gaat het mis. Los het bestand van de server plukken is geen optie maar werkt wel. Maar door deze code te gebruiken krijg ik een error. Ik gebruik trouwens Ubuntu met de standaard archive tool. Deze geeft deze meldig met een archief in archief:
In Nautilus (verkenner) krijg ik een andere melding als ik het wil openen...[/tmp/qwerty-3.zip]
End-of-central-directory signature not found. Either this file is not
a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive. In the
latter case the central directory and zipfile comment will be found on
the last disk(s) of this archive.
zipinfo: cannot find zipfile directory in one of /tmp/qwerty-3.zip or
/tmp/qwerty-3.zip.zip, and cannot find /tmp/qwerty-3.zip.ZIP, period.
Het gekke is dat als er bijvoorbeeld een plaatje in zit het wel goed gaat. Dus ik neem aan dat de combo headers/zip niet echt wil... Iemand suggesties?De bestandsnaam "qwerty.zip" geeft aan dat dit bestand van type "ZIP-archief" is. De inhoud van het bestand geeft echter aan dat het van type "platte tekst document" is. Als u dit bestand opent, kan het een veiligheidsrisico vormen voor uw systeem.
Open het bestand niet tenzij u het zelf aangemaakt hebt, of ontvangen van een vertrouwde bron. Om het bestand te openen, hernoemt u het met het correcte achtervoegsel voor "platte tekst document". Open het bestand daarna op de normale manier. U kunt ook het 'Openen met'-menu gebruiken om een specifieke toepassing voor het bestand te kiezen.