MacBook Pro bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01 15:46
Daarnet Little Snitch geïnstalleerd en daardoor moest ik rebooten. Na het grijze Apple-scherm kwam ik op dat blauwe 'tussenscherm' waar ik redelijk lang moest wachten. Ik las dat dat een gekende Leopard bug is dus besloot ik even te wachten. Maar na 5 minuten stond ik nog altijd evenver.

Dan maar de powerknop ingedrukt en heropgestart, maar nog steeds met hetzelfde probleem, idem met een PRAM reset.

Ik heb dan eventjes rondgezocht en 'k vond dan dit: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306857-nl

Stap 1 kan ik niet doen, stap 2 liever niet en stap 3 heb ik gedaan maar dat hielp niet veel. Ik moet er wel nog bij vermelden dat ik Application Enhancer heb geïnstalleerd enkele weken geleden, maar ik kan nu niet met zekerheid zeggen of ik sindsdien al gereboot heb.

Anyways, ik besloot dan maar om Archiveer en Installeer te kiezen en dus Leopard te herinstalleren. Ik stamp mijn DVD erin en mijn MacBook Pro werpt hem uit. Vreemd, dus ik test het schijfje op mijn Windows-PC en mijn iMac en die machine's lezen de DVD probleemloos.

Van een vriend vernam ik dat dat vaak voorkomt en dat je gewoon moet blijven proberen. Zo gezegd zo gedaan; ik heb waarschijnlijk 20 keer gereboot en de DVD erin gestoken maar zonder resultaat.

Maar nu zit ik dus met nog een probleem: de DVD wil er totaal niet meer uitkomen. 'k Heb al alle mogelijke truukjes geprobeerd (denk ik) maar de DVD blijft gewoon zitten. :(

- Is er toch misschien een andere manier om te booten of de data op mijn hd te accessen?
- Kan je alle data behouden met Archiveer & Installeer?
- Nog truukjes om de DVD eruit te krijgen?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Je kan sowieso met een andere Mac en een firewire kabeltje je HDD nog benaderen. Als je je MBP opstart in firewire-modus (of hoe het dan ook heet) is het ding gewoon een opgevoerde FireWire HDD en kan je m gewoon uitlezen met een andere mac. Zie HIERRR.

En die DVD? Tsja... Google, denk ik :P

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01 15:46
Mja, zoals ik zei in de openingspost kan ik dat niet doen aangezien ik geen zo'n kabel heb.

Anyway, goed nieuws; de DVD is er op de een of andere manier uitgekomen dus dat is al 1 probleem van de baan.