Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Ik heb een Ixus 700 met het welbekende E18 probleem. Ik wil dit zelf gaan maken maar wil dit zo voorzichtig mogelijk doen. Ik heb al allerlei handleidingen doorgelezen en uitgeprint dus ben maar begonnen. Maar ik heb in het begin al meteen een probleem.
Hier een foto van een naakte Ixus 700
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/8474/img1265qg6.jpg

Ik wil de lens losmaken zodat ik kan kijken of er vuiligheid in zit en dan deze schoon te maken (of weet iemand een beter idee?)
Maar hoe krijg ik deze connector los? Ik lees dat je hem los kunt wippen, maar hoe dan?
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/6049/img1270ah2.jpg

Mocht iemand trouwens een handleiding weten voor deze reparatie met een Canon Ixus 700 / Powershot SD500 ( of een Ixus 750 / Powershot SD550 ) dan hoor ik dat graag :)

Mensen die zelf al ooit een Ixus hebben opengeschroefd, als je een hint/tip weet, laat dit dan even weten :) Hopelijk heeft straks ook iemand iets aan wat ik nu uitprobeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56
Het zwarte gedeelte van die connector kan je omhoogklappen, waarna je de flatcable voorzichtig eruit kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:59:
Ik heb een Ixus 700 met het welbekende E18 probleem
Geen idee wat dat is. Maar als het een bekend probleem is, wekt dat de suggestie dat Canon het ook weet en wellicht het gratis repareert ook als is het apparaat meer dat 1 jaar oud.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Als je wilt weten hoe hij uit elkaar moet, ik heb een PDF-je voor je. Houdt er alleen wel rekening mee dat je gauw iets fout doet en dat stof snel in de lens komt (volgensmij moet je voor de E18-error ook de lens openmaken dacht ik).

Mail iig maar ff als je de pdf wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Jimster schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:04:
Het zwarte gedeelte van die connector kan je omhoogklappen, waarna je de flatcable voorzichtig eruit kan trekken.
Ok ik zal dat eens proberen. Ik had zoiets al geprobeerd maar dat ging nog niet echt. Waarschijnlijk was ik te voorzichtig. Ik waag nog een poging
ajhaverkamp schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:08:
[...]

Geen idee wat dat is. Maar als het een bekend probleem is, wekt dat de suggestie dat Canon het ook weet en wellicht het gratis repareert ook als is het apparaat meer dat 1 jaar oud.
Een bekend probleem bij veel canon modellen. Dit wordt echter niet gratis gerepareerd. De reparatiekosten zijn wat ik mij door veel mensen heb laten vertellen bijna net zo duur als een nieuwer model in de winkel kopen.
Anoniem: 112308 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:11:
Als je wilt weten hoe hij uit elkaar moet, ik heb een PDF-je voor je. Houdt er alleen wel rekening mee dat je gauw iets fout doet en dat stof snel in de lens komt (volgensmij moet je voor de E18-error ook de lens openmaken dacht ik).

Mail iig maar ff als je de pdf wilt hebben :)
Ik weet dat het risicovol is. Maar laten repareren is geen optie (veels te duur. Heb je al een nieuwe camera voor als het goed is) En verkopen ook niet want dan krijg ik er vrijwel niets voor. Dus dan maar zelf proberen.
Ik heb je trouwens al gemaild ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Ik ben pas net weer verder gegaan maar het gaat moeizaam. Mijn schroevendraaiers zijn gaar, dus ik probeer zo min mogelijk los te schroeven, maar daar wordt het niet makkelijker op (waar kan ik zo'n setje philips NR.00 / NR.0 / etc. schroevendraaiers kopen? Ik heb ze de vorige keer via internet gekocht, maar daar wil ik nu niet op wachten. Ik wil hem eigenlijk morgen al hebben. Hebben ze dit ook gewoon bij de Praxis/Formido/etc.?)

Het los flippen dan dat ene stukje ging eigenlijk best simpel, ik moest alleen iets meer lef tonen :)
Maar ik ben toch liever zeker van de zaak voordat ik iets sloop.
Omdat ik schroeven nu even ontwijk wil ik het volgende proberen. Het ziet er nu dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/6267/img1278nn1.jpg
Ik wil het ding van de lens bij de pijl losmaken, maar hoe gaat dat? Gewoon eruit trekken of hoe moet dat?
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/7122/img1271mo6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/5677/img1272am5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo te zien kun je die stekkertjes er zo uittrekken, maar pin me daar niet op vast. Ik zou die schroeven toch maar ff losmaken, kijk gewoon even goed naar de PDF die ik je gaf en haal hem op de juiste manier uit elkaar. Dat je het nu wilt doen en niet morgen moet je mee oppassen, als je zo te werk gaat gaat het vaak fout ;) Schroevendraaiertjes kun je iig wel bij modelbouwzaak halen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:27
Anoniem: 112308 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:12:
Zo te zien kun je die stekkertjes er zo uittrekken, maar pin me daar niet op vast. Ik zou die schroeven toch maar ff losmaken, kijk gewoon even goed naar de PDF die ik je gaf en haal hem op de juiste manier uit elkaar. Dat je het nu wilt doen en niet morgen moet je mee oppassen, als je zo te werk gaat gaat het vaak fout ;) Schroevendraaiertjes kun je iig wel bij modelbouwzaak halen of zo.
Ik zou die flatcables er toch niet zo maar uittrekken hoor! Je moet een deel van de witte stekker omhoog schuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timcooijmans schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:21:
[...]

Ik zou die flatcables er toch niet zo maar uittrekken hoor! Je moet een deel van de witte stekker omhoog schuiven...
Meestal wel idd, maar je hebt ze ook zonder schuifje :) En dat is bij deze zo te zien ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als er een schuifje op zit zijn die meestal bruin of zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Weer een flinke tijd later, maar ik ben toch maar weer verder gegaan. Want ik heb inmiddels alweer een tijdje wel het juiste gereedschap (tot zover tenminste ;)) Maar nu wil ik graag deze connector losmaken

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/11/19/1227128946-130.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/11/19/1227129054-540.jpg

iemand een idee? ik heb een beetje geprobeerd te frotten, maar het ding is zo klein dat ik snel iets fout doe.. dus graag van iemand de tip hoe het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 10:59
Bij mijn ixus 60 heb ik gewoon redlijk hard getrokken en tegelijkertijd op en neer aan het wiebelen geweest. Een kleine schroevendraaier ertussen steken heb ik ook geprobeerd. Een combinatie van die technieken heeft bij mij gewerkt. Die dingen zitten verdraaid stevig en 'alles-door-elkaar-gemonteerd' in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
is er niet een manier hoe het echt moet zegmaar? :P kben namelijk bang dat ik de draden eruit trek, en dan ben ik verder van huis...

Je moet met een schroevedraaier in het 'v-halsje' van die connector duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305628

wie weet waar ergens een pdf bestand te vinden van een Digital IXUS v ?
om hem uitelkaar te halen. bij voorbaat dank. marck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 16:10

Zoefff

❤ 

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.