| Even voorstellen: Ik ben Tjerk, 18 jaar en woon in een klein plaatsje Drenthe. Op het moment zit ik in VWO6 en ga straks na m'n examen hbo civiele techniek studeren in Groningen. Mijn hobby's zijn voetbal, volleybal en uiteraard de pc. Ik lees nu al aardig lang CiP's en bekijk veel casemods, dat is ook één van de redenen waarom ik mijn case ga modden. Ook wil ik mijn case modden om hem wat mooier te laten worden en een betere airflow te creëren. Ik heb de voorkant al een keer wat gemod, maar ben hier niet meer tevreden mee en ga dus een nieuwe voorkant maken. Ervaring: Een jaar of twee geleden heb ik de huidige voorkant van deze case al gemod, heb twee gaten gemaakt in de voorkant met wat gaas erachter. Ik heb vorig jaar voor het eerst een case gemaakt van MDF, hierin zit een oude pc waar ik nog een servertje of iets dergelijks van wil maken. |
Aluminium voorkant (3mm of zoiets), onderin 2 fans die lucht naar binnen blazen. Om de fans komen ringen van plexiglas met daarin 15 LEDs (blauw), hiervan is aan de voorkant 5mm te zien (het gat in het aluminium wordt 10mm groter dan de binnenkant van de ring. Tussen het plexiglas en de ring, óf tussen het aluminium en de ring komt MeshX gaas, dit staat niet op de tekening. Simpele window met ronde hoeken. AC Ryan AcrylPanel 5mm,UVBlue. Wat ik hier verder mee ga doen weet ik nog niet. |
Deze case heb ik een paar jaar geleden gekocht samen met de hardware die er nu in zit. |
| Intel Pentium 4 3.0GHz (standaard koeler, Zerotherm CF900 besteld) 2x 512MB geheugen (nog 1GB besteld) ASUS P5GDC Pro nVidia GeForce 6600 256MB PCI-e Maxtor 200GB |
| 22-01-08: PC Strippen, gaten aftekenen en slijpen De voorkant zoals hij nu is, heb dat zwarte gaas er al een keer in geplakt. De kast nu gestript, om toch nog op de pc te kunnen alle hardware maar zo ff in elkaar geprutst. (je moet toch op een manier updates kunnen posten Aftekenen en slijpen, slijpen met een mini slijpschijf voor de slijptol, alleen voor deze slijpschijf is de kop van de slijptol te dicht dus maar even een hulpstukje op de draaibank gedraaid zodat ik de slijpschijf in de boormachine kan gebruiken. (Mijn vader is hier bezig met slijpen aangezien hij geen foto's wou maken.) En het eerste gat zit erin, beetje ruig maar dat schuren en vijlen we wel weer bij. De beide gaten zitten erin, nu even de scherpe randen weghalen. 2 gaten met 'tastbare' randen, je snijdt jezelf er niet meer aan. De fans er even in voor een foto hoe het ongeveer moet worden. Alle hardware er ff weer in om te kijken hoe goed het werkt. De harde schijf krijgt nu aardig koude lucht onder zich door Nu wachten op de bestelling van Azerty! Tot de volgende update! |
| Update 2 08-02-08: LED (test)ring maken, solderen en bestelling! Update 3 11-02-08: LED-ring maken. |
[ Voor 10% gewijzigd door T.Wasp op 27-03-2008 13:31 ]