Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Spraakherkenningssoftware] Stand van zaken tegenwoordig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is de kwaliteit / bruikbaarheid van spraakherkenningssoftware vandaag de dag?
Is er een goed pakket waarmee je echt goed uit de voeten kunt na goed intrainen?
Of is het nog steeds zoals 5 jaar geleden.. heel veel trainen ermee, en nog steeds met heel veel fouten tekst invoeren.

Reden dat ik het vraag is dat ik opzoek ben voor een kennis naar een mooi spraakherkenning software pakket. Vroeger was Dragon een mooi pakket. Maar toen was het nog allemaal vrij nieuw en maakte ook dit pakket veel fouten met de invoer.

Via de search komen alleen maar oude links naar voren.
Is er iemand die er zelf mee werkt misschien en me meer kan vertellen?

Bedankt.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik heb toevallig vorige week Dragonsoft Naturally speaking geinstalleerd, werkt op zich redelijk, maar je zit met de training, vrij loze teksten oplezen voor een paar uur dus. Op zich werkte het nog wel redelijk, maar ben er niet mee doorgegaan omdat het nog te vaak fouten maakt (ok, 10% van training helpt niet dan) wat gewoon irritant is als je de hele tijd "schrap dat" moet schreeuwen. M'n verouderde pc is ook niet echt bevorderlijk voor het geheel, dus alles bij elkaar heeft mij doen besluiten het weer d'r af te gooien :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kick.

Ik vroeg me af wat de stand van zaken was rondom spraakherkenning. De pakketten zijn iets te duur om even voor de lol aan te schaffen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met spraakherkenning en hoe goed is het nu?

Ik kan me van Dragon Naturally Speaking Pro herinneren dat de Nederlandse herkenning niet zo goed was, sterker nog, het was beter om Nederlands met een Engels accent te spreken, omdat het dan beter herkend werd. Al met al was ik niet bepaald onder de indruk.

Maar het blijft jeuken en lijkt me bijzonder interessant om te gebruiken, als de herkenning maar hoog genoeg is...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Zelfde vraag, anderhalfjaar later.