USB probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:59
Even kort maar krachtig:

Ik heb een Windows XP pro client. USB functioneerde niet naar behoren, dus ik heb via de device-manager de USB controller gekieperd.

Prompt stopte keyboard, muis en al het andere wat USB was met functioneren. Niets doet het meer. Windows start wel gewoon op, maar installeert niet de nieuwe drivers en ik kan dus niets doen (immers keyboard en muis functioneren niet).

Remote iets doen kan ook niet: netwerkdevice staat disabled.

Veilige modus opstarten: zelfde probleem: usb functioneert niet.
Ik heb geen PS/2 poorten op het apparaat. Nieuw installeren is echter niet echt een optie.

Ik kan wel in de recovery console komen (usb vanuit de bios/dos werkt wel).

Iemand een helder idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Kun je in je bios een setting voor USB vinden die staat voor hardware controle ipv Controle door Operating System?

• EnigmA-X
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:27:
Kun je in je bios een setting voor USB vinden die staat voor hardware controle ipv Controle door Operating System?
Nee, het is aan of uit in de bios.

Heb al wel een keer geboot zonder usb (dus uitgezet in bios), daarna weer aangezet, maar dat hielp verder niet. Ik heb eigenlijk iets van een tool nodig waarmee ik mijn hardware profile kan resetten, zonder windows compleet opnieuw te installeren.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:11

wowi

Als je misschien iemand kent die wininternals admin pack heeft dan kun je nog wel een herstelpunt terug zetten.
Misschien kan het ook nog met de ultimate boot cd, maar dat weet ik niet zeker, daar zitten wel zeer veel programma's op.

[ Voor 35% gewijzigd door wowi op 06-02-2008 17:45 ]

• EnigmA-X
wowi schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:44:
Als je misschien iemand kent die wininternals admin pack heeft dan kun je nog wel een herstelpunt terug zetten.
Misschien kan het ook nog met de ultimate boot cd, maar dat weet ik niet zeker, daar zitten wel zeer veel programma's op.
Ik heb geprobeerd om de laatst functionerende config terug te zetten (F8 tijdens boot), maar Windows vindt dat het gewoon werkt. Dus dat brengt me ook niets verder.

Ben nu maar de UBCD aan het downloaden, zodat ik dat als last resort kan proberen. Anders houdt het denk ik op ofzo...

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
En gewoon ff een ps2 muisje aansluiten?

Foutje, nvm

Vriendelijkevriend.

[ Voor 32% gewijzigd door rafler op 06-02-2008 17:58 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:23
rafler schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:55:
En gewoon ff een ps2 muisje aansluiten?
Moeilijk hè lezen?
Ik heb geen PS/2 poorten op het apparaat.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• EnigmA-X
Topic kan dicht. Omwille beperkte tijd heb ik een her-installatie gedaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.