• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 12:44
Ik had laatst een DVD-image van Fedora 8 gedowned, maar op de e.o.a. manier slikt mijn pc geen dvd'tjes. Het is al een oud beestje , maar op de drive staat wel DVD-rom dus het zou moeten dacht ik zo. Maar fijn. Ik zocht dus naar installatie cd's want dan maak ik gewoon 4 cd's dacht ik zo. Maar er zijn alleen maar DVD's te vinden :'( Iemand tips hoe ik Fedora op die oude pc kan krijgen? DVD-drive uit mijn pc halen en daarin stoppen is natuurlijk een idee, maar ik heb een s-ata dvd-drive en daarin passen alleen maar IDE's....

[ Voor 15% gewijzigd door maarud op 06-02-2008 16:40 ]

Verwijderd

Ga na de winkel en koop voor 20 euro een nieuwe DVD speler :+

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 15:13

BaRF

bijna kerst

misschien iets met +R / -R probleem? Anders gewoon even een IDE spelertje lenen van iemand? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
SATA is ook IDE, je bedoelt waarschijnlijk PATA. Maar goed daar gaat je probleem niet over.

Koop inderdaad gewoon een nieuw DVD spelertje, of pak een network install ISO. Of download de 5-cd versie.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kun je niet de live-cd gebruiken?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 12:44
JanDM schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:57:
Kun je niet de live-cd gebruiken?
live cd is voor i686, wat is dat eigenlijk? dacht altijd dat ik i386 cd's moest hebben?

Ik zal nog even kijken naar een IDE-spelertje dan, wat een brak ding is het dan dat ie geen +RWs kan lezen :P

ik kon de 5cd versie niet vinden, alleen de DVDiso's....

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 06-02-2008 17:23 ]

Verwijderd

http://www.linuxiso.nl/

Sorry, die was wel heel oud

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 17:28 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

maarud schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:22:
[...]

live cd is voor i686, wat is dat eigenlijk? dacht altijd dat ik i386 cd's moest hebben?

Ik zal nog even kijken naar een IDE-spelertje dan, wat een brak ding is het dan dat ie geen +RWs kan lezen :P

ik kon de 5cd versie niet vinden, alleen de DVDiso's....
Ik weet niet HOE oud die pc is. Maar een 386 is best wel oud :X Die 686 install cd werkt ook prima op een oudere pc. Heb hem in ieder geval op een P2 geinstalleerd zonder moeite. Het enige waar je rekening mee moet houden is het ram geheugen want dat lust een live-cd wel :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Ik betwijfel dat hij het heeft over een 80386. i686 is de onofficiële naam voor de instructiesets op Intels P6-architectuur. Zie hier welke processoren dat zijn. Daar zitten overigens best een paar oudjes bij, dus goede kans dat de TS hem kan gebruiken.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Pagina: 1