Toon posts:

aansluiten duitse 7170

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forummers,
Heb momenteel ISDN en ADSL via HetNet en dit werkt op zich probleemloos.
Heb nu een 7170, duitse versie gekregen en wat ik ook probeer, ik krijg geen dsl lijn op het apparaat aan de praat.
Of ik het volgens het boekje doe, of ik het rechtstreeks aansluit of ik hem via het modem aansluit, het maakt niet uit, de power/DSL blijft knipperen en het apparaat wordt niet gevonden.
Iemand een idee waar het verkeerd gaat?
Alvast bedankt .

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 09:36

DaRoot

Some say...

Wat is een 7170? Een nokia? Een auto?
Handig als je even vermeldt wat die 7170 is, wat voor apparaat het is.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Fritz Wlan 7170 duitse versie, dacht eigenlijk dat ik voortborduurde op een andere topic.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Handig als je er ook nog even bij had vermeldt dat het een ADSL modem is, maar goed.. je hebt ISDN, dus je hebt een Annex-B versie nodig. Is je modem dat? Als ie Annex-A is kan je blijven proberen, maar gaat het nooit werken. En hoe bedoel je "via het modem aansluiten"?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat geen aanduiding op of het annex A of B is (op de achterkant) dus ik weet het niet.
Via het modem is doorgelust via het adslmodem maar ook dat werkt niet.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Alle Duitse modems zijn Annex B. Daar zijn geen andere smaken.
Moet je geen andere firmware draaien voor Nederlandse providers?

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens de zoekfunctie...
Werkt echt als een trein!

Zie bijvoorbeeld dit topic: Fritz!Box Fon voor meer informatie over de AVM Fritz!Box

[ Voor 14% gewijzigd door LeGato23 op 06-02-2008 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel, maar a: waar vind ik die en b: hoe installeer ik het als ik in het menu van Fritz aangeeft dat ie geen "verfugbare gerate" vindt

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het LeGato:-)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb een pagina of twintig doorgeworsteld, maar ik heb geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. De vraag is dus: tijdens het installeren moet op een gegeven moment een adsl signaal gevonden worden, alleen dat gebeurt dus niet. Ik heb de uitgaande lijn van de splitter naar het modem middels de bijgeleverde verloopkabel (rj11 ->rj45) aangesloten en deze weer verbonden met de bijgeleverde kabel die een rj45 heeft voor de adsl en een rj45 voor isdn.

Alleen vind ie het signaal niet en blijft de power/dsl led knipperen. Daardoor kom ik ook niet verder met installeren .Even voor de duidelijkheid: ik ben een redelijke digibeet:-)

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Duits modem werkt niet in Nederland, hebben ze tegen mij gezegd bij Media Markt in DE

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de berichten denk ik dat de DE mediamarkt zich waarschijnlijk vergist, maar goed ik wacht eventuele verdere reacties af.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost, met dank aan de duitse Avm/Fritz helpdesk en het werkt.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:13:
Het is opgelost, met dank aan de duitse Avm/Fritz helpdesk en het werkt.
Misschien handig dat je hier even meldt wat je er aan gedaan hebt? Hebben anderen er ook nog wat aan.

Pagina: 1