Nieuwe graka + nieuwste drivers --> opengl probleem

Pagina: 1
Acties:

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-02 22:13
Ik heb mijn oude pc geupgrade met een nieuwe graka: de nvidia fx5900xt. mn vorige beeldkanon was een Ati Radeon VE. ik heb Medal of Honor: Allied Assault geïnstaleerd en Urban Terror, welke beiden werken op opengl.

Als ik Medal of Honor of urban terror opstart krijg ik het volgende bericht:

(laatste regels)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 16, 24, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 16, 24, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Hetzelfde probleem had ik ook met de Ati Radeon Ve. maar na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat het een driverprobleem van mn graka was. Medal of Honor deed het sinds ik de nieuwste drivers had geïnstaleerd, maar Urban terror niet. dat heb ik toen laten zitten.

Ik heb dus (2e hands) een nvidia gforce fx5900xt op de kop getikt. heb net de allernieuwste drivers van de site van nvidia geplukt en geïnstaleerd. het zelfde probleem als bij mn eerste graka bestaat dus nu weer. ik krijg het bovenstaande bericht in de console, en kan beide games niet (meer) openen. met

mn specs:
AMD Athlon 1100 mhz
512mb sdr ram
Nvidia Gforce fx5900xt
Windows Xp prof

weet iemand de oplossing voor het probleem?

• XnbX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 12:26
Maybe dat dit wat voor je is : http://www.omegadrivers.net/nvidia_winxp.php deinstaleer wel eerst j eoude drivers helemaal, zorg er dus voor met bijv. Reg-edit dat er geen restanten van oude drivers op je pc blijven staan instaleer dan de Omega driver.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Of gebruik Driver cleaner pro, dit tooltje verwijdert ook alle drivertoestanden uit je register, zonder dat je er zelf in hoeft te gaan prutten :)

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 15:25
Ik dacht dat de GeForce 5xxx-serie ook niet de allernieuwste drivers kon gebruiken? Ik denk dat vanaf versie 9x.xx alles onder de GeForce6 "vergeten" werd. Probeer eens een oudere driver. Heb je de oude Ati-drivers verwijderd? Driver Cleaner Pro kan ik ook aanraden!