Toon posts:

Modem in bridge modus-->naar router en VOIP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje.

Ik heb eeen e tech modem/router in BRIDGE modus. Hij heeft wel 4 poorten

Nu heb ik 1 poort via een kabel naar mijn linksys WRT54G gelinkt, en aan deze router hangt een pc, en een draadloze laptop.

Nu ben ik van plan een TIPtel cyberbox 22 of handytone te kopen voor SIP calls. Wel zo handig omdat dan niet de pc hoeft aan te staan.

Dit kastje zou ik bij voorkeur aan mijn modem/router aansluiten op een van de 3 vrije poorten en niet op mijn router(ivm ruimte)

Concreet mijn vraag: Kun je bij een modem in BRIDGE modus 2 devices hangen die tegelijkertijd gebruik maken van internet?

De kastjes (linksys versus tiptel) zijn onderling onafhankelijk van elkaar, en ik hoef het kastje na het installeren ook niet meer te benaderen.

Andre

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:55:

Concreet mijn vraag: Kun je bij een modem in BRIDGE modus 2 devices hangen die tegelijkertijd gebruik maken van internet?
Dat gaat niet. Bridge modus betekent dat je modem/router een doorgeefluik is.
Dat wederom betekent dat hij je internet ip direct doorstuurt naar je Linksys.

Waarom draai je de situatie niet om?
De E Tech modem/router als router laten fungeren en de
Linksys als switch/AP.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:04:
[...]

Dat gaat niet. Bridge modus betekent dat je modem/router een doorgeefluik is.
Dat wederom betekent dat hij je internet ip direct doorstuurt naar je Linksys.

Waarom draai je de situatie niet om?
De E Tech modem/router als router laten fungeren en de
Linksys als switch/AP.
De rede is, dat ik het na uren klooien NIET voor elkaar kreeg om de e-tech moden in router te laten werken. IK bedoel router ging wel, maar niet via mijn linksys. Router heeft nl IP 192.168.1.1 en mijn linksys heeft dat ook.

Nu had ik de linksys op 192.168.1.100 gezet, maar dat werkte ook niet :-(

Toen wilde ik de e-tech op de 10.0.0.1 range zetten, maar dat deed ook niks, en kon ik zelfs mijn e-tech modem niet meer op...Heel vreemd

Wellicht verkeerd subnet bij het IP adres, maar daar ben ik niet zo in thuis...Ik kan OF dat nog eens proberen, OF de linksys in dezelfde kamer zetten als de modem, en daar dan het ATA (tiptel) kastje op aansluiten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 19:24 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Hier zijn al meerdere topics geweest op GoT om een Linksys achter een router te zetten.
Daar zal je wel meer info over vinden.
Had je de ethernetkabel in de WAN of in LAN gestopt bij de Linksys?
Voor de rest is vaste ip aanpassen (wat je al deed) en de DHCP server uitzetten op de Linksys.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:12:
Hier zijn al meerdere topics geweest op GoT om een Linksys achter een router te zetten.
Daar zal je wel meer info over vinden.
Had je de ethernetkabel in de WAN of in LAN gestopt bij de Linksys?
Voor de rest is vaste ip aanpassen (wat je al deed) en de DHCP server uitzetten op de Linksys.
Zal even beter zoeken dan :-( En stak de kabel van de modem in INTERNET in mijn linksys router.

Heb ook geprobeerd gewoon in een LAN port te stoppen(een van de 4) en dan dhcp uitgezet. Werkte ook niet goed :S

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 21:46 ]