[PC/X360/PS3] Tiberium

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WtgeVn6ycSRwqHrSiV5i62CB/full.jpg
1-OCT-2008: Helaas is dit spel gecancelled. Zie het volgende nieuwsbericht:
nieuws: EA schrapt Command & Conquer-schietspel Tiberium

Het nieuwste deel in de Command & Conquer reeks. Dit maal geen RTS maar weer eens een FPS!
Het verhaal
0Het spel speelt zich elf jaar na de gebeurtenissen in C&C Tiberium Wars af. De locatie is een woestenij die eens de Middellandse Zee was waar zich een complete Threshold Tower bevindt van de Scrin. Jij als speler kruipt in de huid van GDI commander Ricardo Vega die na de gebeurtenissen van C&C3 met pensioen was gegaan en nu weer in actieve dienst is. Jouw doel is om deze 'oude' toren uit de derde Tiberium oorlog te onderzoeken, maar is het wel een 'oude' toren? Of is het een nieuwe toren die een volgende invasie van de Scrin inluidt?
Uitrusting
In tegenstelling tot de meeste FPS games heb je niet de keuze uit meerdere wapens. In Tiberium heb je de beschikking over een vier-in-één wapen; de GD10. De GD10 bevat de volgende wapens:

1. Magnetic rail gun (assault rifle)
2. Missile launcher
3. Grenade launcher
4. Energy cannon (sniper rifle)

Je karakter draagt een high-tech armor welke zichzelf kan repareren en jouw karakter kan genezen. Daarnaast beschik je over de uit Tiberian Sun bekende jump jets.
Hulptroepen
Uiteraard zou je het zelf kunnen proberen om de slechterikken de vernieling in te helpen, maar het werkt net iets beter met hulptroepen. Om hulptroepen in te roepen moet je de macht over een 'tiberium spike' hebben. Zolang je dat hebt kun je ongelimiteerd hulptroepen inroepen. Er is trouwens wel een limiet aan de hoeveelheid troepen die je op het slagveld kunt hebben.

Je kunt squads van infanterie oproepen en zelfs Titans!
Overige Info
0Tiberium maakt gebruik van een zwaar aangepaste versie van de Unreal Engine 3. Of dit betekend dat de engine met mindere hardware overweg kan of juist hogere minimum-systeemeisen heeft, is onbekend.

Het spel is al twee-en-een-half jaar in ontwikkeling en zou volgens de verwachtingen halverwege 2009 uit moeten komen.

De gameplay wordt omschreven als een combinatie tussen C&C Renegade en Battlefield.

Het spel verschijnt waarschijnlijk op de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360.
Links
Trailer video
IGN Preview
Gamespot Preview
GameReplays.org Preview
Wikipedia artikel
Topic
Ik zal in de komende dagen de startpost nog proberen uit te breiden.

[ Voor 31% gewijzigd door NitroX infinity op 01-10-2008 10:54 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

C&C Renegade heb ik veel gespeeld. Sterker nog, ik heb een oeroude screenshot van C&C Renegade waarin ik #1 sta overall ranking. :P

Leuke tijd. Zo zonde dat de stekker er direct uit ging toen Westwood werd opgedoekt. Dat is dan ook de enige reden waarom ik me niet heel erg verheug op deze titel. EA zal de grote baas zijn en het is wel bekend hoe EA games uitgeeft en ontwikkelt.

Ik heb gemerkt als ik bij EA-games hoge verwachtingen heb, dat die bijna nooit worden waargemaakt. Desondanks ga ik het spel en daarmee het topic toch volgen. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
ja echt jammer, het echte westwood gevoel is wel weg bij de nieuwere spellen.. en dat vind ik jammer :(

wanneer komt dit deel uit?

[ Voor 30% gewijzigd door rinusnl op 06-02-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24
Zoals in de startpost vermeld:
Het spel is al twee jaar in ontwikkeling en zou volgens de verwachtingen halverwege 2009 uit moeten komen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:19

inXs

known as inXs

rinusnl schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:04:
ja echt jammer, het echte westwood gevoel is wel weg bij de nieuwere spellen.. en dat vind ik jammer :(

wanneer komt dit deel uit?
Heb je wel eens echt C&C3 gespeeld dan? Is toch echt wel een erg goede command and conquer game die net zo goed door westwoord ontwikkeld had kunnen zijn (vind ik dan). Ik ben ook wel erg benieuwd naar deze game, vond renegade ook een erg leuk spel.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
inXs schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 07:28:
Heb je wel eens echt C&C3 gespeeld dan? Is toch echt wel een erg goede command and conquer game die net zo goed door westwoord ontwikkeld had kunnen zijn (vind ik dan). Ik ben ook wel erg benieuwd naar deze game, vond renegade ook een erg leuk spel.
Qua gameplay heb je gelijk, qua cutscene's niet. De door EA gemaakte filmpjes zijn gewoon stukjes praatprogramma die ook al in C&C Generals zaten. Het spannende van rondrijdend materieel, nieuwe units die halsbrekende toeren uithalen en basissen die worden aangevallen is er niet meer. Dat is voor mij toch het echte Westwood gevoel.
De trailer van C&C 3 belooft veel, maar zulke beelden zie je helaas niet terug. Sterker nog, de praatfilmpjes zijn vaak crappy opgenomen waarbij het super duidelijk is dat er in een studio gewerkt word.

Ik mag hopen dat EA ooit nog tot inkeer komt en het echte Westwood gevoel terug brengt. Tot die tijd weiger ik ook maar 1 cent (teveel) uit te geven voor hun C&C spellen (heb de boel weer verder verkocht na het eenmalig uitspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

nieuws: EA schrapt Command & Conquer-schietspel Tiberium

RIP

Enige hoop op een waardige renegade opvolger ( en geen battlefield clone ) is voorbij. Ik heb ontzettend veel plezier aan de renegade multiplayer beleeft. Erg jammer dat het zo moet eindigen, net zoals wat er met mechwarrior / mechcommander is gebeurt, goede gameplay word niet meer gewaardeerd. :'(
Pagina: 1