Trackback, hoe zit dit?

Pagina: 1
Acties:

• DoubleJOnline
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-11-2025
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje bezig om een blog(mod) te schrijven en zit mij nu eens te verdiepen in het fenomeen 'trackback'.

Ik heb al enkele documenten gevonden op het internet over dit onderwerp, dus wat trackback doet is mij nu wel bekend, echter kan ik niet echt concrete of duidelijke voorbeelden vinden van hoe ik dit precies zou kunnen aanpakken, of staat er nergens echt duidelijke documentatie(met uitleg) hoe en wat ik moet versturen, of kan verwachten.

Vragen zijn dus:
Hoe ziet precies de trackback ping eruit, oftewel wat stuur je nou precies naar de trackback URL toe(eventueel voorbeeldje/link naar voorbeeldje/duidelijk document op internet dat het uitlegt zou prettig zijn).

Hoe verwacht ik het antwoord terug, ik ben nog niet heel bekend met het uitlezen van XML door middel van php.

Alle hulp/tips/links etc. zijn welkom op dit gebied.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Kijk eens onderaan bij External links.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• DoubleJOnline
Die links ben ik al doorheen geweest, de meeste leggen alleen maar uit hoe je op een blog een track back moet toepassen, maar verteld niks over de achterliggende techniek.

Die trackback specificatie is voor mij dusdanig 'vaag' dat ik alleen maar de response xml ervan begrijp.
Er staat daar ook in, hoe zo'n trackback ping,command of hoe het ook maar heet dat je naar die site stuurt er ongeveer uitziet, alleen staat er niet in hoe je zo iets verstuurd(protocol/functies etc.)

Wat ik zoek is dus een voorbeeld, of soort uitleg die verteld hoe je het met 'php' verstuurd/ontvangt.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Kijk eens in de sourcecode van PHP Trackback

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

DoubleJOnline schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:27:
[...]

Die links ben ik al doorheen geweest, de meeste leggen alleen maar uit hoe je op een blog een track back moet toepassen, maar verteld niks over de achterliggende techniek.

Die trackback specificatie is voor mij dusdanig 'vaag' dat ik alleen maar de response xml ervan begrijp.
Er staat daar ook in, hoe zo'n trackback ping,command of hoe het ook maar heet dat je naar die site stuurt er ongeveer uitziet, alleen staat er niet in hoe je zo iets verstuurd(protocol/functies etc.)

Wat ik zoek is dus een voorbeeld, of soort uitleg die verteld hoe je het met 'php' verstuurd/ontvangt.
De eerste external reference in het wikipedia artikel verwijst naar de technische specificaties. De ping is een post met daarin een aantal (post) velden en je krijgt een xml response terug.

Het document bevat zelfs een perl voorbeeld. Wat is je dan niet precies duidelijk? Wat betreft de PHP implementatie. Volgens mij heeft de PEAR repository een HttpRequest class waarmee je ook een post kunt versturen.

If it isn't broken, fix it until it is..

• DoubleJOnline
TeeDee, bedankt voor die link.
Ik heb de source van die file eens bekeken en kan daar wat mee.

@ Niemand_Anders.
Ik had misschien mijn vraag wat anders moeten stellen, ik heb geen idee van communicatie tussen sites, of het sturen van dingen buiten sites, ik heb dus ook geen enkel idee hoe je dit moet versturen en hoe dit er globaal dus uitziet.

Met die class heb ik nu een mooi voorbeeld waarmee ik kan verder werken.

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1