Toon posts:

Wisselen van Internet Provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
2 kantoren bij XS4all
Sinds kort hebben wij een 3e kantoor overgenomen welke "It's Logic" als provider heeft.
Ik wil graag alle 3 de kantoren bij XS4all hebben.
Ik heb net gebeld met XS4all of het mogelijk was om kantoor 3 over te zetten.
Dat was mogelijk vertelden ze mij, maar ik moest er rekening mee houden dat de verbinding 15 dagen buiten gebruik zou kunnen zijn tijdens het overschakelen.
Aangezien we veel via een Terminal server werken is dit natuurlijk geen optie, 15 dagen zonder e-mail natuurlijk ook niet.

Is dit de normale gang van zaken als je van provider wilt wisselen?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Verwijderd

Wisselen tussen i-net providers kan zonder 1 minuut down time mist !! "zeg ik er wel bij" dit goed regelt.

zelfde situatie had ik hier op een basisschool met meerdere vestigingen.
wat ik gedaan heb is het volgende.

ik heb op de locatie waar je dus de afwijkende provider hebt gewoon een nieuw abbo laten afsluiten en aangegeven dat ik dus wil overstappen zonder down time, de nieuwe provider vertelde mij dat ik de oude provider moest inlichten omdat zei alles overnamen.

De downtime die ik gehad heb is de tijd die ik nodig had om mijn modem opnieuw in te stellen meer niet.

Laat je goed informeren wat de mogelijkheden zijn ! want je komt zo een stagair tegen op de helpdesk die zegt dat het niet kan ;) (spreek uit ervaring)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank je voor de info.
Ik zal XS4ALL nog een keertje bellen en hopen dat ik dan een andere medewerker aan de lijn krijg :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Busnis support moet je bellen...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik dus gebeld.
Welke mij dus het bovenstaande vertelde

Verwijderd

Gouden tip: New Line Services aanvragen! Hou je je oude abo tot dat de nieuwe line opgeleverd is. Downtime: hoe lang doe je over een stekker verwisselen?

Wanner wij voor klanten een nieuwe verbinding moeten aanvragen alteid NLS. Werkt supper!

Verwijderd

Topicstarter
NLS is toch een dedicated telefoonlijn voor de ADSL\DSL verbindingen?
Deze heb ik op beide kantoren.
Bedoel je dat ik er een 2e NLS lijn naast laat leggen, daar mijn nieuwe abbo op zet en zodra opgeleverd de oude opzeg?

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:17:
NLS is toch een dedicated telefoonlijn voor de ADSL\DSL verbindingen?
Deze heb ik op beide kantoren.
Bedoel je dat ik er een 2e NLS lijn naast laat leggen, daar mijn nieuwe abbo op zet en zodra opgeleverd de oude opzeg?
Als er genoeg aderparen liggen moet dat wel lukken denk ik, je geeft zelf aan dat het een bedrijf is, moet in de meeste gevallen dan geen probleem zijn.
Pagina: 1