PC - Medion 8383xl - raar opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• ajalan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01-2023
Sinds de aankoop 4 jaar geleden werkte deze machine perfect, sinds korte tijd start hij soms normaal op soms zéér traag (welkom-scherm na 1 uur) of helemaal geen welkom-scherm. Bij opstarten onder veilige modus start hij daarna volledig en snel op. De draadloos lan kaart (RalinRT2500) vindt hij echter meestal niet. Na een uurtje ofzo vind hij deze plotseling wel. Tijdens het surfen kan het gebeuren dat bij het aanklikken van een link plots de lanverbinding weg is, bij terug herstellen komt alles weer goed voor een tijdje.
Ik heb van Ralink reeds een nieuwe ge-update driver geïnstalleerd maar dit geeft geen verbetering.
Ik vindt dit alles zo raar. Zonealarm Security Suite is geïnstalleerd, kan deze roet in het eten gooien of denkt u dat het een hardware probleem is ? En wat zou ik eraan kunnen doen ? Uw advies wordt sterk gewaardeerd. :*)

Verwijderd

Ik weet niet of er nog hetzelfde OS op staat als bij aankoop? Als dat zo is, zou er in de loop van die 4 jaar wel eens wat vervuild zijn geraakt. In dat geval zou ik eens een herinstall van je OS proberen...

Verwijderd

Yep, ik sluit me helemaal bij ramaekd aan! Klinkt als een windows reinstall... Als jij al 4 jaar hetzeflde operating system hebt word het echt tijd voor een schone installatie, je zult versteld staan van de prestatiewinst, zeker na zo'n lange tijd!

Uiteraard kan Zonealarm roet in het eten gooien als het om je internetverbinding gaat, dit kun je gemakkelijk uitsluiten door hem even uit te zetten natuurlijk :)
Een hardwareprobleem is onwaarschijnlijk aangezien het wel werkt, hardware heeft de neiging goed of helemaal niet te werken, daar is (meestal) niet echt een tussenweg in... dit klinkt echt als een goede oude 'gare windows' :)

• sanderrs
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://i134.photobucket.com/albums/q86/Revolty/retten.gif

Girls come and go, epics are soulbound!!!

• EasyErik
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-10-2014
Ik denk idd dat "retten" in dit geval een vereiste is... puur om uit te kunnen sluiten of probleem in de software zit. Verder kan het misschien nog een optie zijn om de restspanning te verwijderen. Dit kun je doen door het systeem spanningsloos te maken (stroomkabel loskoppelen) en voedingsschakelaar pc op 1 te laten staan. Vervolgens aan/uit knop pc gewoon een seconde of 15 ingedrukt houden. Hiermee wordt het systeem dan volledig ontladen.
Dan gewoon even testen. Werkt het dan nog steeds niet dan zou ik het systeem toch een keer retten (kooptoestand herstellen). Ik sluit me dus volledig aan bij de uitspraak van sanderrs

[ Voor 92% gewijzigd door EasyErik op 07-02-2008 14:24 ]