Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• T020
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:33
Ik heb vandaag tweedehands een Samsung X820 gekocht, maar nu ik thuis ben kom ik erachter dat de sterretje-toets het niet doet.
Nu is mijn vader heel handig hiermee en hij heeft hem opengemaakt en schoongemaakt, maar we komen er niet achter hoe je nou bij het toetsenbordje moet komen. We hebben gewoon de achterkant eraf gehaald en dan zit de inhoud vast met een draadje aan het toetsenbord. Het toetsenbord zelf zit achtereen plaatje, aan de andere kant van dat plaatje zit de accu.
Mijn vraag is dus of iemand misschien weet hoe dat plaatje losgaat zodat je de achterkant van het toetsenbord kan zien.
Elke suggestie is welkom

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 06-02-2008 16:19 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:04
Ik heb ook de x820 gehad. Ik heb een andere tel. genomen nadat hij 2 keer gebroken was en ik er geen garantie voor kreeg. Het toetsenbord is een soort sticker. De toesten zitten met dubbelzijdig tape op het frame geplakt. Als je voorzichtig doet kun je deze los halen maar ik betwijfel het of je het knopje nog werkend kan krijgen. Je mag eventueel mijn t.b. wel hebben, ik doe er niets meer mee. Maar deze is ook al een keer over gezet, dus geen garantie dat dat nog een keer zonder kleerscheuren lukt.

Mail maar even als je het toetsenbordje wil hebben.

Succes

• T020
Paulusbrand schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:50:
Ik heb ook de x820 gehad. Ik heb een andere tel. genomen nadat hij 2 keer gebroken was en ik er geen garantie voor kreeg. Het toetsenbord is een soort sticker. De toesten zitten met dubbelzijdig tape op het frame geplakt. Als je voorzichtig doet kun je deze los halen maar ik betwijfel het of je het knopje nog werkend kan krijgen. Je mag eventueel mijn t.b. wel hebben, ik doe er niets meer mee. Maar deze is ook al een keer over gezet, dus geen garantie dat dat nog een keer zonder kleerscheuren lukt.

Mail maar even als je het toetsenbordje wil hebben.

Succes
Dank je voor de snelle reactie, mijn vader was er ook net achter gekomen.
als je het toetsenbordje eraf haalt zit daaronder een soort wit stickertje met roze kliktoetsjes. Daaronder zit een goudkleurig metalen plaatje. Tussen het metalen plaatje en het roze kliktoetsje zat bij mij vuil, dus we hebben hem een beetje schoongeveegd en een speldpuntje contactspray ertussen gedaan (dus niet spuiten rechtstreeks uit de spuitbus!). Dus ik start hem op en nou werkt hij weer gewoon 100% :) dus probleem opgelost!
hartelijk bedankt

Verwijderd

T020 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:45:
Ik heb vandaag tweedehands een Samsung X820 gekocht, maar nu ik thuis ben kom ik erachter dat de sterretje-toets het niet doet.
Nu is mijn vader heel handig hiermee en hij heeft hem opengemaakt en schoongemaakt, maar we komen er niet achter hoe je nou bij het toetsenbordje moet komen. We hebben gewoon de achterkant eraf gehaald en dan zit de inhoud vast met een draadje aan het toetsenbord. Het toetsenbord zelf zit achtereen plaatje, aan de andere kant van dat plaatje zit de accu.
Mijn vraag is dus of iemand misschien weet hoe dat plaatje losgaat zodat je de achterkant van het toetsenbord kan zien.
Elke suggestie is welkom
Hoe heb jij de bovenkant van de onderkant gekregen?

• T020
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:11:
[...]

Hoe heb jij de bovenkant van de onderkant gekregen?
Dat was nog knap lastig.
Het is alweer een tijdje geleden, maar zoals ik het me herinner moet je best wat kracht zetten om hem los te krijgen.
Natuurlijk moet je eerst de schroefjes aan de achterkant eruit halen (2 aan de bovenhoeken achter een paar ronde klepjes, en 5 achter de accu).
Volgens mij hadden we daarna gewoon iets scherps er tussen gezet en de twee helften van elkaar los gewrikt. Je moet hierbij wel opletten dat je hem niet té erg forceert, en ook uitkijken dat je de knopjes niet kwijtraakt (die vallen uit de zijkant als je hem openmaakt namelijk ;)).
Helpt dit je verder?