Dit snap ik niet aan RivaTuner

Pagina: 1
Acties:

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:40
Ik ben nieuw met overclocken en gebruik een guide die aangeeft dat ik het volgende te zien moet krijgen bij het opstarten van RivaTuner:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/articles/vidoc6.png

Maar ik zie enkel dit:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/overclock1.jpg

Ik zie dus geen manier om in het system tweaks menu te komen, aangezien het pijltje naast de 'driver settings' afwezing is.

Wat doe ik fout? Ik gebruik Windows Vista x64 met de nieuwste drivers van de Nvidia site.

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 02:49
Gebruik je wel de nieuwste versie Rivatuner 2.06?

[ Voor 5% gewijzigd door maxoss op 06-02-2008 14:42 ]

• outlandos
maxoss schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:42:
Gebruik je wel de nieuwste versie Rivatuner 2.06?
RivaTuner v2.06

Volgens mij is dit de nieuwste versie

Edit:

Ik kreeg tijdens het installeren van RivaTuner wel een melding dat er een stuurprogramma onbekend was of niet werd ondersteund. De preciese melding kan ik me niet meer voor me halen.

Wat zou dat kunnen zijn? :(

[ Voor 33% gewijzigd door outlandos op 06-02-2008 14:50 ]

• outlandos
Na opnieuw installeren van het programma Rivetuner krijg ik het volgende bericht:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/overclock2.jpg

Heeft dit er iets mee te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 06-02-2008 15:02 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je moet aanzetten dat je bepaalde opties kan gebruiken. Dingen zoals overklokken zijn standaard uitgeschakeld dacht ik. Kijk even rond of je ergens een optie ziet waarmee je het kan aanzetten. Ik weet zo even niet precies waar die zit.

Die melding van driver krijg ik ook altijd maar kan wel gewoon overklokken en alles werkt verder ook prima.

Bij low level systems settings kan je overklokken aan zetten.

Als je alles aan zet krijg je iets zoals op het onderstaande plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/256tu6b.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2008 15:09 ]

• outlandos
Bij low level systems settings kan je overklokken aan zetten.
Sorry maar waar vind ik de low level systems optie?

Ik heb namelijk alleen de opties:

Low level refresh rate settings, Low level desktop color schemes en graphics subsysteem diagnostic reports. :|

[ Voor 42% gewijzigd door outlandos op 06-02-2008 15:15 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Normaal kan je die aanzetten bij dat eerste icoontje wat er uit ziet als een kaart. Aangezien jij die niet hebt kijk dan eens bij het tab blad power user, als het goed is kan je daar wel instellen dat je meer kan doen met het proggie.

• outlandos
PilatuS schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:15:
Normaal kan je die aanzetten bij dat eerste icoontje wat er uit ziet als een kaart. Aangezien jij die niet hebt kijk dan eens bij het tab blad power user, als het goed is kan je daar wel instellen dat je meer kan doen met het proggie.
Nou het lukt me niet echt :/

Is er een ander goed programma waarmee ik mijn Nvidia GPU in Vista x64 kan overklokken?

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 02:49
Ik weet het al, probleem met 64 bit. Deze heb je nodig om het in 64 bit te laten werken KLIK

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
weg

[ Voor 98% gewijzigd door Avalaxy op 06-02-2008 17:19 ]

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-01 16:39
Iemand een oplossing voor mijn probleem?
K heb telkens een foutmelding:

"rivatuner cannot continue because specified launcher item identifier is invalid.
The shortcut is no longer valid en must be removed"

K heb rivatuner 2.06 opnieuw erop gegooid en nieuwe profiles gemaakt voor de fansnelheid en nog doet ie dit :?

Heeft ook iets met bovenstaand probleem te maken want ik had wel onder de kaartomschrijving een beschrijving bij installatie en na opstart niet meer dus net als Outlandos staat er nu ook
"no additional information available "en dan krijg je ook de systemtweaks tab niet meer.
Zou rivatuner niet met 169.21 overweg kunnen of zo.

[ Voor 33% gewijzigd door scorpio op 08-02-2008 17:39 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• outlandos
scorpio schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:30:
Iemand een oplossing voor mijn probleem?
K heb telkens een foutmelding:

"rivatuner cannot continue because specified launcher item identifier is invalid.
The shortcut is no longer valid en must be removed"

K heb rivatuner 2.06 opnieuw erop gegooid en nieuwe profiles gemaakt voor de fansnelheid en nog doet ie dit :?

Heeft ook iets met bovenstaand probleem te maken want ik had wel onder de kaartomschrijving een beschrijving bij installatie en na opstart niet meer dus net als Outlandos staat er nu ook
"no additional information available "en dan krijg je ook de systemtweaks tab niet meer.
Zou rivatuner niet met 169.21 overweg kunnen of zo.
Alles werkt bij mij nu naar behoren.

Maar dit was alles behalve een makkie!

Ik heb de file waarnaar hierboven wordt gelinked (nog bedankt hiervoor!) gedownload en RivaTuner er opnieuw mee geinstalleerd.

Helaas zonder resultaat, maar wat bleek nu, deze versie van RT ondersteunt de nieuwe 8800GTS G92 nog niet en ik moest dan ook een regeltje tekst toevoegen in de config file.

Nu werkt alles en ben ik klaar met m'n GPU overclock.

Enige minpunt aan het verhaal is dat ik de core niet hoger krijg dan 741, hierboven kreeg ik last van puntjes en vage vlakken (artifacts).

Het geheugen ging wel relatief ver, namelijk 1120.

Hier nog iets over de fancontroller in RT:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=249293

• scorpio
Zou mooi zijn als je vertelde welk regeltje waar in welk config file zou moeten , ik heb namelijk een 8800GT en deze heeft ook een G92 :*)
Vandaag werkt het echter bovenwonderlijk wel en zonder meldingen :?
Hopen dat ie het blijft doen en anders pas ik die config aanpassing ook toe .

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 22:28
Dat regeltje heb jij niet nodig Scorpio, ik heb namelijk ook een 8800GT in combinatie met RT 2.06, en bij mij doet het het gewoon goed..

edit: k heb trouwens ook gewoon driver 169.21, en bij mij werkt alles goed :S
Dus waarom die bij jou die foutmelding geeft, is heel raar. 7(8)7

[ Voor 35% gewijzigd door KevinBel op 09-02-2008 12:28 ]

• scorpio
K heb nu rivatuner opnieuw geinstalleerd (eroverheen) een had alles weer werkend . :)
Heb vervolgens de hele map gezipped , later pc opgestart en weer melding en zoals hierboven beschreven...RT afgesloten en zip terug laten zetten , RT starten en alles werkt weer, ik moet dus zoeken in het wegschrijven van een of ander log wat ie niet doet en dus de volgende keer niet kan vinden ! ?? :?
K zal eens neuzen 8)

• scorpio
Dacht dat ik er was , maar hij doet het nog steeds niet naar behoren.
Eraf gegooid en k probeer als k meer tijd heb wel weer. :'(

[ Voor 163% gewijzigd door scorpio op 11-02-2008 12:07 ]

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
/ik heb ook moeite met rivatuner.

/ik wil graag een profiel maken met verschillende clockwaarden voor low 2d en performance 3D Als ik echter wissel tussen low 2d en performance 3d; dan wordt de clockslider niet teruggezet naar de waarde die ik daarvoor eerder instelde. Oftwel: de settings lijken niet apart opgeslagen te worden.

Bv: [low 2d]->slider naar 300mhz->[perf 3d](slider nog steeds op 300)->slider naar 650->[low 2d](slider staat nog op 650 ipv 300)
Pagina: 1