Toon posts:

Samengestelde PC, geen internet AUB Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topic titel zegt het al.

Ik heb tot nu toe 1 pc en 1 Laptop gehad. Beide geen problemen bij internet verbinding.

Laptop daar kwam de eerste verbinding op en toen een tweedehandse Dell PC gekocht kabel aansluiten en klaar.

Nu bij deze samengestelde PC Absoluut geen internet verbinding.

-Provider is Multikabel
-Modem is OK en online
-Internet CD-ROM ingedaan. Een melding komt tevoorschijn (bij het klikken van Internet installeren)->
Uw computer moet aan de minimale eisen voldoen om Multikabel Abonement te kunnen installeren.
-Via comand Config ip er wordt geen IP aangegeven
-Netwerkverbindingen helemaal niets wordt er aangegeven. Deze oude PC geeft 3COM nog iets aan

Nieuwe PC heeft Windows Home XP met SP2, IE 6 en werkt perfect! Alleen de inet.

Multikabel site geeft niets aan zit al een tijdje over na te denken om een andere provider over te stappn (Misschien nu de mogelijkheid, heb wel inet nodig om naar goede providers te zoeken) ;)

Kan iemand mij adviseren aub hoe en wat nu verder om mijn Internet weer levend te krijgen op de nieuwe pc? Eigenlijk niet eens nodig maar moet Updaten en Windows Xp activeren no 11 dagen over :)

Alvast bedankt voor de moeite en jullie tijd in deze.
Appieman

EDIT: Wat ik helemaal ben vergeten te vertellen--> Stom, ik heb Xp zelf geinstalleerd en toen voor het eerst op Internet icoontje klikte moet ik nog een Internet instellen...Dus internet installatie CD-Rom dacht ik dan.....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 14:39 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 09:01
Heb je een onboard netwerkkaart? Zo ja, zoek de bijbehorende driver op de website van de fabrikant...

Verwijderd

Is je Netwerkkaart goed geinstalleerd? Zie je de kaart bij Device Manager?

Het juiste commando bij command prompt moet zijn:

ipconfig /all

Wat is daarvan de output?

Branden de lampjes bij je netwerkkaart?

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 12:27
- CDROM van de provider? Het is toch geen inbellen...
- Windows kan je ook via de Tel activeren
- Vertel wat meer.. Heb je een statisch ip adres? Zet je ip adres op automatisch verkrijgen.
Meestal hoef je niks in te stellen met kabel internet. Gewoon de kabel erin, en gaan met die banaan.
- Kan je je modem bereiken?
- Je kan ook eventueel Multikabel bellen, ik heb helaas zelf nooit met Multikabel gewerkt...

Suc6 iig

• tom_1987
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-07-2025
zit je nieuwe pc via een router in een netwerk of gewoon rechtstreeks van je modem?

Als je achter een router zit, moet je eens kijken of je nieuw MAC adres word toegestaan.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik denk eigenlijk dat niemand op de gedachte is gekomen om na het installeren van Windows ook drivers te installeren. Heb je de pc zelf samengesteld? Zoek dan eens de cd van het moederbord (ook wel Mainboard), en installeer daar es de LAN/NIC/Network driver.
Heeft iemand anders hem voor je gebouwd en Windows erop gezet? Ga terug naar diegene, die zou best even zo beleefd geweest mogen zijn om drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSmoke schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:21:
Heb je een onboard netwerkkaart? Zo ja, zoek de bijbehorende driver op de website van de fabrikant...
Hey Bedankt :)

Waar kan ik mijn netwerk kaart ontdekken? Ik zit in Ap beheer en ik zie er zoveel staan.
Een ACPI PNP Systeemaart toch? Apparaat status is-> Er zijn geen stuurporgramma's op dit apparaat geinstalleerd. Dit geeft ie aan tenminste.

Het is overigens een Gigabyte moederboard GA-EP35-DS3R

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:21:
Is je Netwerkkaart goed geinstalleerd? Zie je de kaart bij Device Manager?

Het juiste commando bij command prompt moet zijn:

ipconfig /all

Wat is daarvan de output?

Branden de lampjes bij je netwerkkaart?
Heel snel een zwart schermpje en weg is ie. Geen info whatsoever.

Er brand idd een Groene en een gele lampje van verbinding. Lijkt wel traag te knipperen kan ook aan mij liggen.

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
De driver pagina van Gigabyte van dat bord is http://www.gigabyte.co.nz...Model.aspx?ProductID=2743

Voor ipconfig doe het volgende

Start > Uitvoeren
Type 'cmd' Enter

type ipconfig /all enter

Last.fm | LinkedIn | Twitter

Verwijderd

doe start run en type daar:

cmd

Er opent dan een blijvend zwart scherm, daar type je dan weer in:

ipconfig /all

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-03 10:35
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:29:
[...]

Hey Bedankt :)

Waar kan ik mijn netwerk kaart ontdekken? Ik zit in Ap beheer en ik zie er zoveel staan.
Een ACPI PNP Systeemaart toch? Apparaat status is-> Er zijn geen stuurporgramma's op dit apparaat geinstalleerd. Dit geeft ie aan tenminste.

Het is overigens een Gigabyte moederboard GA-EP35-DS3R
klinkt als drivers niet geinstalleerd.

Edit: was way too late :z
En op je volgende post eronder je doet het volgende:
start->uitvoeren->cmd-> type in zwarte venstertje ipconfig /all

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
whiteclear schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:24:
- CDROM van de provider? Het is toch geen inbellen...
- Windows kan je ook via de Tel activeren
- Vertel wat meer.. Heb je een statisch ip adres? Zet je ip adres op automatisch verkrijgen.
Meestal hoef je niks in te stellen met kabel internet. Gewoon de kabel erin, en gaan met die banaan.
- Kan je je modem bereiken?
- Je kan ook eventueel Multikabel bellen, ik heb helaas zelf nooit met Multikabel gewerkt...

Suc6 iig
Ik heb Multikabel gebeld maar wegsn drukte vragen wij het u later nog een keer te proberen of blijf hangen. Nou dat hangen ken ik wel van Multikabel. Gratis bellen bij het aansluiten en lekker betalen voor hulp.

CD-ROM is internet installatie. Ik heb geen IP Adres.

Ik dacht idd ook Kabel erin en klaar.

Wat ik helemaal ben vergeten te vertellen--> Stom, ik heb Xp zelf geinstalleerd en toen voor het eerst op Internet icoontje klikte moet ik nog een Internet instellen...Dus internet installatie CD-Rom dacht ik dan.....
tom_1987 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:27:
zit je nieuwe pc via een router in een netwerk of gewoon rechtstreeks van je modem?

Als je achter een router zit, moet je eens kijken of je nieuw MAC adres word toegestaan.
Rechtstreeks op de PC, geen router.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 14:40 ]

• Meekoh
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:38:
[...]

Ik heb Multikabel gebeld maar wegsn drukte vragen wij het u later nog een keer te proberen of blijf hangen. Nou dat hangen ken ik wel van Multikabel. Gratis bellen bij het aansluiten en lekker betalen voor hulp.

CD-ROM is internet installatie. Ik heb geen IP Adres.

Ik dacht idd ook Kabel erin en klaar.

Wat ik helemaal ben vergeten te vertellen--> Stom, ik heb Xp zelf geinstalleerd en toen voor het eerst op Internet icoontje klikte moet ik nog een Internet instellen...Dus internet installatie CD-Rom dacht ik dan.....
Dus je hebt helemaal geen drivers geinstalleerd?

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:37:
doe start run en type daar:

cmd

Er opent dan een blijvend zwart scherm, daar type je dan weer in:

ipconfig /all
neothor schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:36:
De driver pagina van Gigabyte van dat bord is http://www.gigabyte.co.nz...Model.aspx?ProductID=2743

Voor ipconfig doe het volgende

Start > Uitvoeren
Type 'cmd' Enter

type ipconfig /all enter
Gedaan. Krijg vervolgens-> C:/Document and Settings/Eigenaar>

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:45:
Gedaan. Krijg vervolgens-> C:/Document and Settings/Eigenaar>
En dan kan je vast ook nog wel de laatste regel typen:
type ipconfig /all enter

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-03 16:24

Koppensneller

winterrrrrr

Daarna moet je nog even

ipconfig /all

invoeren, zoals neothor ook al zei.

Verwijderd

Topicstarter
Moshe85 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:39:
[...]

Dus je hebt helemaal geen drivers geinstalleerd?
BèR schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:28:
Ik denk eigenlijk dat niemand op de gedachte is gekomen om na het installeren van Windows ook drivers te installeren. Heb je de pc zelf samengesteld? Zoek dan eens de cd van het moederbord (ook wel Mainboard), en installeer daar es de LAN/NIC/Network driver.
Heeft iemand anders hem voor je gebouwd en Windows erop gezet? Ga terug naar diegene, die zou best even zo beleefd geweest mogen zijn om drivers te installeren.
Ik heb Windows Xp zelf geinstalleerd zonder problemen.

Ik heb geen Drivers geinstalleerd alleen Xp en klaar. Ik heb op deze pc ook Xp op dezelfde manier geinstalleerd toen die crashte en heb ook geen drivers geinstalleerd.

Ik heb de Cd van de moederboard dus die erin en LAN/NIC/Network driver installeren?

Ze hebben niets op de moederboard gedaan. Geen geluid op mijn onboard geluidskaart kreeg hem zo zonder drivers denk ik dan.

Leuk dan....Salland Automatisering 8)7

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 14:15

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Staan er ergens uitroeptekentjes bij je hardware (start -> configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer)? Lijkt me toch dat er een netwerkcontroller moet staan die niet functioneert, waardoor er een uitroeptekentje bij staat.
Ze hebben niets op de moederboard gedaan. Geen geluid op mijn onboard geluidskaart kreeg hem zo zonder drivers denk ik dan.
Eh.. ja drivers installeer je pas nadat je OS is geinstalleerd he 8)7 Daar kan Salland niks aan doen!

[ Voor 49% gewijzigd door hars73 op 06-02-2008 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
KoppenSneller schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:49:
Daarna moet je nog even

ipconfig /all

invoeren, zoals neothor ook al zei.
Nope krijg telkens

Windows IP-Configuratie
C:/Documents and Settings/Eigenaar>

Verwijderd

Als je de pc rechtstreeks op je modem heb gezet moet je de modem uit 5secs wachten en weer aan zetten.

Als je een ander apparaat op je modem aansluit moet je deze herstarten.
(dit gaat gewoon stroom eraf 5 seconden wachten en stroom erweer op)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 14:55 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:50:
[...]
Leg mij eens uit wat Salland te maken heeft met jouw PC? Volgens mij heb je zelf de keuze gemaakt om geen OS door Salland te laten installeren, maar het zelf te doen. Dat het nu niet werkt komt doordat jij nog geen drivers geïnstalleerd hebt.
Dus je moederbord CD in je pc stoppen en de drivers installeren.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:54:
Als je de pc rechtstreeks op je modem heb gezet moet je de modem uit 5secs wachten en weer aan zetten.

En waar denk je dat dat voor nodig is ? Bij elke keer dat een netwerkkaart een verbinding maakt met een netwerk, zal deze altijd een DHCP request doen.

Maar we zitten hier met een veel groter probleem, de TS kan niet voor ons vast stellen of de nic het doet en hoe hij in een command prompt dit kan vast stellen... 8)7

Eerst het probleem, dan de oplossing

• hars73

hars73

lier schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:57:
[...]

Maar we zitten hier met een veel groter probleem, de TS kan niet voor ons vast stellen of de nic het doet en hoe hij in een command prompt dit kan vast stellen... 8)7
Ik denk dat het probleem nog groter is dan dit.. ik denk dat de TS niet weet wat drivers zijn en hoe zijn OS eigenlijk werkt :X

Verwijderd

Topicstarter
hars73 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:51:
Staan er ergens uitroeptekentjes bij je hardware (start -> configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer)? Lijkt me toch dat er een netwerkcontroller moet staan die niet functioneert, waardoor er een uitroeptekentje bij staat.

[...]

Eh.. ja drivers installeer je pas nadat je OS is geinstalleerd he 8)7
Nee nergens een uitroep teken.

Wat ik wel zie is het volgende als ik random wat selecteer aan componenten.

-Moederbordbronnen-> Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geinstalleerd
-Systeem luidsprekers ,,
-Systeem timer ,,
-Numerieke gegevens processor ,,
-Controller voor directe geheugentoegang Allemaal hetzelfde

Pci standar ISA ed allemaal werken ze correct volgens de eigenschappen

• Meekoh
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:54:

NFI maar Zoals je naam al zegt is dit op het moment van schrijven een bijzaak.
TS heeft geen drivers geinstalleerd dus is er geen NIC die een ip krijgt van het modem ;)

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:56:
[...]

Leg mij eens uit wat Salland te maken heeft met jouw PC? Volgens mij heb je zelf de keuze gemaakt om geen OS door Salland te laten installeren, maar het zelf te doen. Dat het nu niet werkt komt doordat jij nog geen drivers geïnstalleerd hebt.
Dus je moederbord CD in je pc stoppen en de drivers installeren.
Nee ik heb niets zelf aangegeven. 1100 Euro PC please do het en ik wil een kant en klare pc.

Ik belde ze nog op waarom ze Xp niet hebben geinstalleerd. Ik heb er geen verstand van dus liet ik ALLES over aan hun.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 15:02 ]

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:01:
[...]

Nee ik heb niets zelf aangegeven.

Ik belde ze nog op waarom ze Xp niet hebben geinstalleerd. Ik heb er geen verstand van dus liet ik ALLES over aan hun.
Tja XP moet je aanschaffen he... en als je erbij bestelt dat je het geinstalleerd wil hebben dan kun je dat ook wel geregeld krijgen. Maar daarvoor moet je wel betalen uiteraard.

Bij Salland staat dit zelfs heel duidelijk vermeld: Menu Services / Assemblage / Desktop Assemblage

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 06-02-2008 15:04 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Heb je je moederbord CD nou al in je PC gehad??

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025
[...]

[...]

Ik heb Windows Xp zelf geinstalleerd zonder problemen.

Ik heb geen Drivers geinstalleerd alleen Xp en klaar. Ik heb op deze pc ook Xp op dezelfde manier geinstalleerd toen die crashte en heb ook geen drivers geinstalleerd.

Ik heb de Cd van de moederboard dus die erin en LAN/NIC/Network driver installeren?

Ga eerst even de drivers installeren die op de cd staan. Deze zijn nodig om sommige apparaten te installeren. die niet standaard door windows xp ondersteunt worden.

Zo als je zelf al aangeeft, moet je inderdaad de LAN/NIC/Network driver installeren.

als je dat heb gedaan. zal waarschijnlijk je internet gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
hars73 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:02:
[...]

Tja XP moet je aanschaffen he... en als je erbij bestelt dat je het geinstalleerd wil hebben dan kun je dat ook wel geregeld krijgen. Maar daarvoor moet je wel betalen uiteraard.
Bij Salland betaalde ik 35 Euro (EXTRA) aan Assemblage en installtie kosten!! Dat heb ik netjes erbij overgemaakt. Werk hard voor m'n geld maar wil alles goed hebben dacht ik dan....

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:04:
[...]

Bij Salland betaalde ik 35 Euro (EXTRA) aan Assemblage en installtie kosten!! Dat heb ik netjes erbij overgemaakt. Werk hard voor m'n geld maar wil alles goed hebben dacht ik dan....
Ja 35 euro is assemblage, maar als je Windows geinstalleerd wil hebben betaal je 70.. is duidelijk terug te vinden. Maar goed nu niet van belang.

Wat de rest ook zegt.. moederbord CD erin.. stappen volgen, alles lekker installeren en dan nog maar eens proberen!

Verwijderd

Moshe85 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:59:
[...]

NFI maar Zoals je naam al zegt is dit op het moment van schrijven een bijzaak.
TS heeft geen drivers geinstalleerd dus is er geen NIC die een ip krijgt van het modem ;)
Daar hebben jullie helemaal gelijk in en hij moet blijkbaar nog zijn netwerkkaart installeren.
Echter ik werk al een aantal jaar met multikabel en ik weet dat het modem iets doet met het mac adress van de aangesloten netwerk device.
Dus als de Appieman zijn drivers voormekaar heeft mag hij eerst zijn modem ff uit/aan zetten.

(Ps. Ik weet zeker dat dit een aantal jaren geleden noodzakelijk was, misschien is het nu niet meer zo maar ik raad het nogsteeds aan.)

Verwijderd

ik zou zeggen: Rag je driver cd van je moederbord erin die je bij je pc hebt gekregen.
installeer alles wat mogelijk is 8)7 , dan zal je perongeluk vast wel de NIC driver hebben geinstalleerd :P

start je pc opnieuw op als je dat nog niet gedaan hebt, en open voor de zekerheid weer even cmd.

--> start --> uitvoeren --> cmd --> enter

type hier weer ipconfig \all

dan gok ik dat er nu je netwerkkaartje bij staat.

give it a try

ciao,

Alex

• Meekoh
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:06:
[...]

Daar hebben jullie helemaal gelijk in en hij moet blijkbaar nog zijn netwerkkaart installeren.
Echter ik werk al een aantal jaar met multikabel en ik weet dat het modem iets doet met het mac adress van de aangesloten netwerk device.
Dus als de Appieman zijn drivers voormekaar heeft mag hij eerst zijn modem ff uit/aan zetten.

(Ps. Ik weet zeker dat dit een aantal jaren geleden noodzakelijk was, misschien is het nu niet meer zo maar ik raad het nogsteeds aan.)
offtopic: Heb zelf ook bij helpdesk multikabel gewerkt en idd het is aan te raden om je modem aan en uit te zetten, je modem cloned namelijk het MAC adres van het eerstvolgende apparaat dat erachter hangt (pc, router).
Maar hier is er eerst nog een ander probleem op te lossen (8>

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Yep Moderboard cd erin en krijg nu wat nieuwe dingen te zien.

-Gigabyte SATA and RAID Driver
-Intel ICH USB DRIVER
-Realtek RTL NIC Ethernet Driver
-Realtek HD Audio Driver
-Microsoft UAA Bus Driver for high Defenition Audio
-INF Update Utility
-Yahoo! Toolbar

Dit zijn de dingen die ik zie bij Instal Chipset Drivers.

Ik ga ze allemaal idd installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moshe85 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:10:
[...]

offtopic: Heb zelf ook bij helpdesk multikabel gewerkt en idd het is aan te raden om je modem aan en uit te zetten, je modem cloned namelijk het MAC adres van het eerstvolgende apparaat dat erachter hangt (pc, router).
Maar hier is er eerst nog een ander probleem op te lossen (8>
Ja dat heb ik gemerkt toen een keertje een kabel in de laptop deed. Toen moest ik effe de kaberl eruit halen.

Ik heb bij de nieuwe eerst de PC uit gedaan en toen de modem stroomkabel erin en toen aagezet :)

Verwijderd

en als je de cd even opent via 'Deze Computer', dus rechter muisknop op de cd, en dan kiezen voor: 'verkennen'.
zoek de cd even af of er ergens een mapje staat met de tekst: 'nic' of 'lan' of 'netword card' of iets in die zin. installeer de setup uit dat mapje.

Verwijderd

ow sorry
niet goed gekeken:
deze moet je installeren: Realtek RTL NIC Ethernet Driver

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:16:
en als je de cd even opent via 'Deze Computer', dus rechter muisknop op de cd, en dan kiezen voor: 'verkennen'.
zoek de cd even af of er ergens een mapje staat met de tekst: 'nic' of 'lan' of 'netword card' of iets in die zin. installeer de setup uit dat mapje.
Het zijn er in totaal 7 drivers die je kunt installeren. Ik snap alleen die Yahoo! Toolbar niet dus die laat ik gewoon staan. Ben geen fan ervan.

Verwijderd

installeer gelijk al die drivers maar, dan ben je daar vanaf.
vergeet je pc niet opnieuw op te starten ;)

Verwijderd

yahoo is idd helemaal gaar

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:11:

-Intel ICH USB DRIVER
-Realtek HD Audio Driver
-INF Update Utility
-Yahoo! Toolbar

Behalve die verrekte toolbar... Daar heb je geen kont aan (tenzij je graag een PC wil die traag is als dikke feces door een trechter...)

Verwijderd

ik zal het nog even verduidelijken wat je aan het doen ben: drivers zijn nodig zodat bijv. je moederbord kan communiceren met je netwerkkaart, dit is dus de kaart waar jij de kabel vanaf je modem in doet. :P
elk type netwerkkaart, bijv ander type of merk gebruikt zijn eigen driver.
De driver die jij installeert (Realtek RTL NIC Ethernet Driver) is voor je netwerkkaart.
NIC staat voor 'Network Interface Card'.
Succes ;)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:16

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:11:

-Intel ICH USB DRIVER
-Realtek HD Audio Driver
-INF Update Utility
-Yahoo! Toolbar

Die Yahoo! Toolbar kan je beter laten schieten, anders zien we straks weer een topic over spyware verwijderen van jou ;).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jiffy
  • Laatst online: 06-03 22:28

Jiffy

God, you're ugly!

Ehm... Wat kan Salland er aan doen dat jij geen drivers installeert als je Windows op je computer zet?

Installeer nou gewoon de drivers vanaf de met het moederbord meegeleverde cd-rom en flikker de cd van Multikabel weg, die heb je namelijk nergens voor nodig.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:22:
ik zal het nog even verduidelijken wat je aan het doen ben: drivers zijn nodig zodat bijv. je moederbord kan communiceren met je netwerkkaart, dit is dus de kaart waar jij de kabel vanaf je modem in doet. :P
elk type netwerkkaart, bijv ander type of merk gebruikt zijn eigen driver.
De driver die jij installeert (Realtek RTL NIC Ethernet Driver) is voor je netwerkkaart.
NIC staat voor 'Network Interface Card'.
Succes ;)
Duidelijk many thanks voor deze uitleg man :)

Heb toch met mijn domme kop Toolbar Yahoo ginstalleerd ik dacht namelijk dat ik m weg had geklikt. Ik vind die toolbar vreselijk.

Ok Ik heb nu alles geinstalleerd em krijg nu wel een melding dat ik geen Internet verbinding heb je weet wel zo'n ode kruis nooit blij geweest om een rode kruis te zien wel roze maat niet rood :D

Ik wel een melding gekregen Realtek HD Audio Manager-> EAcces Violation. Zou dit komen omdat ik mijn M-Audio geluidskaart nog erin had?

Het zal wel niks zijn vroeg me net te rebooten ga het nu doen ;)

EDIT ha kut die EAcces Violation weer.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij is Yahoo! wel zo lief dat je bij configuratiescherm > software hem gewoon in de lijst ziet staan en je hem normaal kunt verwijderen

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 11:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:30:
Ik wel een melding gekregen Realtek HD Audio Manager-> EAcces Violation. Zou dit komen omdat ik mijn M-Audio geluidskaart nog erin had?
Ja. Trek die M-Audio kaart er maar uit en waarschijnlijk is het probleem dan weg.

Overigens mag je als je zometeen klaar bent met de drivers installeren ook de drivers voor je videokaart nog gaan installeren. Je kan dit óf vanaf de bijgeleverde CD van je videokaart doen, óf je kan de nieuwste drivers van het internet downloaden (als je dat zometeen werkend hebt op die pc) en die installeren. Anders zullen je spelletjes het erg belabberd doen...
Het is altijd aan te raden om de meest recente drivers voor je videokaart te downloaden. Gelukkig heb je daar tegenwoordig niet zo veel keus meer in qua drivers. Bijna alle videokaarten hebben óf een ATi, of een NVidea chipset er op zitten. Driver pakket op hun website downloaden en je bent klaar. Je hoeft niet op het type kaart te letten want ze werken met drivers die voor alle kaarten werken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Juist daarom ga ik m zo weg werken ;)

Dit is dan de nieuwe pc en ik ben zeer blij met al jullie hulp.

Waardeer jullie hulp enorm jongens nu kan ik die ding uptdaten en activeren. Heb de updates nl ook nodig om een Producer muziek porgramma Pro Tools te installeren.

Ik zal alleen M-Audio geluidskaart opnieuw moeten installeren, toch? want Realtek heeft het overgenomen.

Of kan ik dit ergens wijzigen om M-Audio als mijn main Audiokaart te gebruiken?

Thanks!
Appieman

Zal meteen effe die videokaart doen. Dit verklaart dat gezoem door m'n speakers wanneer ik met een een venster drag in een muziek programma.

Thanks man!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 15:45 ]

Verwijderd

laten we het makkelijker doen.
ga naar --> configuratiescherm --> systeem
ga naar tabblad --> hardware
klik op apparaatbeheer
vouw het volgende open met het + tekentje: Besturing voor geluid, video en spelletjes
hier zie je waarschijnlijk je m-audio en je realtek geluidskaart staan. (misschien onder de benaming van AC '97 geluidscontroller of iets dergelijks, dit slaat op je realtek geluidskaart)

klik met je rechtermuisknop op de geluidskaart van realtek, en klik op 'uitschakelen'
klik dan op 'ja' om te bevestigen en start je pc opnieuw op.
en voila, alleen je m-audio geluidskaart is actief

Verwijderd

waar je nog voor de zekerheid kan controleren welke geluidskaart actief is, is het volgende:

ga weer naar 'configuratiescherm' open daar 'geluiden en audioapparaten'
ga naar tabblad 'audio'
onder 'afspelen van geluid' kan je selecteren welke geluidskaart je ervoor wilt gebruiken.
hier staan dus jou actieve geluidskaarten

succes

Verwijderd

Topicstarter
Maaaaaan Dank je wel kerel :D Je bent een topper. Jij weet dit denk ik ook wel :D
Ik heb net mijn drivers van CLUB3d 8400GS geinstalleerd krijg aan de linkerkant een bollige ronding zeg maar. Ik ben de hele tijd bezig ben er dus nog niet aan toe gekomen maar dat moet een kwestie van verstellen zijn toch?

19 inch scherm. Het vormt nu zo'n "ik pas niet op dit beeld look"

Many thanks man! Heb de geluidskaart meteen gedaan ;) Appie

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 11:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je de losse geluidskaart wilt gebruiken in plaats van de onboard geluidskaart dan kan je hem het beste in je bios uitschakelen. Het enige nadeel is dat dat voor een leek niet altijd even makkelijk is.
Op het moment dat je computer aan het opstarten is krijg je een aantal gegevens in beeld. Ook staat er op een gegeven moment als het goed is "press DEL to enter setup". Als je op dat moment op DEL drukt dan kom je in je bios terecht.
In je bios kan je van alles en nog wat instellen en in en uitschakelen. Je zal nu op zoek moeten gaan naar de optie om je onboard audio uit te schakelen. Deze staat meestal onder het kopje 'onboard peripherals'. Op het moment dat je deze uitschakeld zal hij ook uit Windows verdwijnen.
Naar mijn mening is het beter om hem in je Bios uit te schakelen omdat hij dan echt helemaal uit staat en voor windows gewoon niet bestaat. Als je hem alleen in Windows uitschakeld dan zeg je in feite alleen maar tegen windows "gebruik dat apparaat niet".

Voor je M-Audio kaart zal je ook nog de benodigde drivers moeten installeren vanaf de bijgeleverde CD.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• MsG

MsG

Forumzwerver

Staat je windows resolutie al wel correct? Doe eens rechtermuisknop op bureaublad > eigenschappen > dan instellingen ofzo, daar zie je dan je resolutie. Welk beeldscherm heb je?

Verwijderd

kan aan 2 dingen liggen: beelscherm instellingen of van je videokaart.
waarschijnlijk heb je een 'auto' knop op je monitor ergens zitten die het beeld zelf recht stelt.
zo niet, handmatig proberen met de instel knopjes van je beeldscherm.

check gelijk ff wat je resolutie is van je beeldscherm.
doe dit door met je rechtermuisknop op je bureaublad te klikken, en dan 'eigenschappen'
ga naar tabblad --> instellingen, en check ff wat er staat bij resolutie.
wat ik het fijnst vind bij 19 inch is 1280 bij 1024.

wat ook nog zou kunnen schelen is: driver cd van je monitor installeren (als je die tenminste hebt, is een aparte cd die bij je monitor geleverd word)

welk beeldscherm heb je? merk? type?

Verwijderd

Topicstarter
Het is van belang dat ie het helemaal niet meer doet ja. Dus echt geen routing naar de Onboard geluidskaart. Ik heb een M-Audio voor 195 gekocht en die wil ik ook gebruiken als mijn main.

Verwijderd

de m-audio staat nu ook ingestelt toch??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:13:
kan aan 2 dingen liggen: beelscherm instellingen of van je videokaart.
waarschijnlijk heb je een 'auto' knop op je monitor ergens zitten die het beeld zelf recht stelt.
zo niet, handmatig proberen met de instel knopjes van je beeldscherm.

check gelijk ff wat je resolutie is van je beeldscherm.
doe dit door met je rechtermuisknop op je bureaublad te klikken, en dan 'eigenschappen'
ga naar tabblad --> instellingen, en check ff wat er staat bij resolutie.
wat ik het fijnst vind bij 19 inch is 1280 bij 1024.

wat ook nog zou kunnen schelen is: driver cd van je monitor installeren (als je die tenminste hebt, is een aparte cd die bij je monitor geleverd word)

welk beeldscherm heb je? merk? type?
Kan aan mijn ogen liggen maar 1280/1024 geeft mij wat wazige beeld.

ASUS VW193

De M-Audio staat nu gewoon ingeschakeld ja dat heeft nu de plek van Reaktek overgenomen in mijn settings zoals al eerder toen ik helemaal geen driver erop had. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 16:18 ]

Verwijderd

wazig beeld, logisch :P
je hebt een breedbeeld monitor
deze resolutie moet je hebben: 1400 x 900
kijk ff of je de cd hebt van die monitor, zoja installeer die

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:17:
[...]

Kan aan mijn ogen liggen maar 1280/1024 geeft mij wat wazige beeld.

ASUS VW193

De M-Audio staat nu gewoon ingeschakeld ja dat heeft nu de plek van Reaktek overgenomen in mijn settings zoals al eerder toen ik helemaal geen driver erop had. :)
Deze monitor heeft een native resolutie van 1440x900... dus inderdaad videodrivers installeren en de juiste resolutie kiezen als ie dat dan al niet zelf doet. (^^ er was mij alweer iemand voor ;) )

offtopic: we zitten al op 3 pagina's in dit topic op dit moment 8)7.. over hoe installeer ik een pc

[ Voor 11% gewijzigd door hars73 op 06-02-2008 16:26 ]

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
hars73 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:25:
[...]
offtopic: we zitten al op 3 pagina's in dit topic op dit moment 8)7.. over hoe installeer ik een pc
Ja, idd. Ik heb net alle pagina's gelezen. Wat een lief tweakers.draadje is dit.
O+

specs

Verwijderd

Topicstarter
hahahaha geen CD bij deze keer. I can see clearly now man! Thanks :)

Man ik ben echt blij met jullie ervaring...

Als jullie ooit een dj nodig hebben ik kom gratis draaien op je feestje..en ik breng een fles Redlabel mee ;)

Many thanks voor het meedenken jongens waardeer het enorm :) <- Happy face! vooral dat gezoem is weg bij het draggen in mijn Studio prog dat is nu weer een grijze haar minder.

Verwijderd

Topicstarter
hars73 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:25:
[...]

Man ik heb alleen liefde gevoeld hiero op deze topic. Zal de driver in m'n hoofd printen _/-\o_

En ik dacht overigens echt dat ik 35 euro betaalde voor kant en klare installatie maar dat heb ik over het hoofd gezien en ik ben meer dan tevreden wat ze ermee gedaan hebben zie mijn review over Salland Automatisering dat zegt alles.

GRTZ

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 16:40 ]

Verwijderd

haha, daar hou ik je aan.
graag gedaan ;)

grtz,

Alex

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:41:
haha, daar hou ik je aan.
graag gedaan ;)

grtz,

Alex
Hey Je kunt me gerust mailen want ik meen het...

Cheers!
Pagina: 1