Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Apple G4 upgraden met ATX+Core2Duo

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views

Verwijderd

Topicstarter
Dilemma:
Ik heb nu een MacMini met prima scherm. Deze is veel te sloom. Ik wil eigenlijk nieuwe hardware, maar als bescheiden mens wil ik geen MacPro of iMac op mijn bureau te zetten. Veel te protserig, en niet aan te passen. De Mac Pro is ook een beetje boven budget. De hardware van een iMac 24 inch is acceptabel, maar dat scherm wil ik niet.

Apple's Eula zegt het volgende over het installeren van OSX:
2. Toegestaan gebruik en beperkingen.
A. Krachtens deze licentie is het u toegestaan om een enkel exemplaar van de Apple software op een enkele van een Apple label voorziene computer te installeren en te gebruiken.

Ik lees dus: Ik mag bij de PC boer om de hoek een ATX moederbord, een Core2Duo 8500 en een Geforce 8600 kopen en in mijn G4 schroeven en er legaal OS X op draaien. Toch kom ik op de Hele Wereld niemand tegen met een zelfde opvatting en een geslaagde uitvoering van deze modificatie.
Heeft hier iemand ervaringen?

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:31
''Apple software op een enkele van een Apple label voorziene compute''

ik weet niet wat jij daar uit haalt hoor, maar als jij zelf die hardware koopt en erin schroeft dan lijkt het me niet dat je computer nog van een Apple label voorzien is, of wel...

beetje begrijpend lezen brengt mij zo ver...

[ Voor 3% gewijzigd door darkpluisje op 06-02-2008 14:16 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 09:54
Die EULA is niet bepaald scherp opgesteld zeg maar :P

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 07:43
Volgens mij is 't niet echt geoorloofd om hier te praten over 't hacken van OSx. Echter ben ik er zelf ook mee bezig en kan je best wat links e.d. geven.
Zo ben ik eveneens een leuk setje aan 't samenstellen t.b.v. OSx, voeg me anders even toe op msn;
carl(underscore)van(underscore)oene(apenstaartje)hotmail(punt)com

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb geen flauw idee hoe legaal het is; ik zou zeggen: vraag het Apple zelf. Verder heeft de essentie van dit topic niets met CM te maken, dus ik zet het op slot. Als je alsnog een topic wilt starten raad ik je aan om even met de mods van het APL-subforum te overleggen of je post daar past.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.