Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met de kopstudie HBO-Informatica (16 maanden, BA/ing titel) op basis van MCSE2000/03 die door NOVI wordt aangeboden, en dan met name of MCSE2000 2003 wel een goede basis is om hier aan te beginnen.(dus of het aansluit ,kan mij haast niet voorstellen)

Heb meerdere recensies gelezen van mensen die deze opleiding op basis van een volledige AMBI hebben gedaan en dat het al pittig was.

Ben zelf MCSE2003 met 9 jaar ervaring in een technische functie , echter wil graag meer de projectmatige kant op.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
Even goed zoeken op dit forum, is al voldoende over gepost. Het is niet zozeer de vraag of MCSE aansluit, dit wordt enkel als reden gebruikt om geen techniek in de opleiding mee te nemen. Het is de vraag of je huidige functie een beetje aansluit. Zie de studie als een bedrijfskundige opleiding, het is dan erg prettig als je op een bepaalde manier naar je eigen werkomgeving kunt kijken. Ik merk dat mijn medestudenten met een puur technische functie het iets zwaarder hebben dan de anderen. Dit wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Als je meer info wilt pm maar.

[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 07-02-2008 15:45 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Topicstarter
OK , had idd al enige topics gelezen , echter ging mij meer om de ervaringen

Bedankt voor je reactie .Zal nog even speuren.

• rednar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023
Heeft iemand ervaring met deze opleiding en heeft iemand deze succesvol afgerond?

Hoe kijken bedrijven tegen deze opleiding aan?
Ik weet bijvoorbeeld dat bedrijven een LOI opleiding niet serieus nemen.

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 23:55

philipnorth

Zeg maar Danny

Ik volg zelf deze opleiding op dit moment, en hoop deze uiterlijk zomer 09 af te ronden. (eind januari alle vakken klaar, dan nog scriptie)
Opleiding bevalt op zich wel, vakken zijn goed te doen, en ook redelijk interessant.

Meeste docenten komen echt uit bedrijfsleven, zo had ik voor het vak EDP Auditing een docent die als Chief Security Officer bij een bank heeft gewerkt.
Andere docenten zijn....minder, tsja, net als op een normale Hogeschool.

Hoe het bedrijfsleven er naar kijkt, tsja, moeilijk om te zeggen vind ik.
Ik snap hoe je het bedoelt, ik heb deels hetzelfde gevoel erbij.
Aan de andere kant is het gewoon een volledig geaccrediteerde opleiding en voldoet deze dus aan alle eisen die hiervoor gesteld worden door de overheid.

Daarnaast kan ik je ook zeggen dat genoeg grote bedrijven hun medewerkers laten volgen bij NOVI, waaronder Cap, Logica en Ordina. (naast nog een behoorlijk aantal kleinere bedrijven, en ik heb ook mensen gezien die werken bij de TU die hun opleiding volgden bij NOVI).

Voordeel van een opleiding zoals NOVI t.o.v. een LOI is dat je toch echt colleges hebt, en dus interactie met medestudenten, het levert je interessante inzichten op en je netwerk wordt toch weer wat groter erdoor :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

• rednar
Klinkt goed. Weet jij wat voor titel je uiteindelijk krijgt?

Bij HvA bijv. krijg je de titel: Bachelor of Business Administration

Met welke HBO opleiding bij bijv. HvA is deze HBO te vergelijken?

Hoe zit het met als je zakt voor een module, zijn er dan herkansings mogelijkheden? Of als je een tijd verhinderd bent, kan je dan zo weer verder waar je gebleven bent?

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 23:55

philipnorth

Zeg maar Danny

rednar schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:00:
Klinkt goed. Weet jij wat voor titel je uiteindelijk krijgt?

Bij HvA bijv. krijg je de titel: Bachelor of Business Administration

Met welke HBO opleiding bij bijv. HvA is deze HBO te vergelijken?

Hoe zit het met als je zakt voor een module, zijn er dan herkansings mogelijkheden? Of als je een tijd verhinderd bent, kan je dan zo weer verder waar je gebleven bent?
Titel: volgens NOVI website krijg je een Bachelor in ICT, ik ben ook al tegengekomen dat je een Bachelor in Business Informatics zou krijgen.

Over het geheel denk ik dat je de opleiding bij NOVI (iig de kopstudies) kan vergelijken met HBO Bedrijfskundige Informatica, maar ik ben niet op de hoogte van het geheel bij de HvA bijvoorbeeld.

Mocht je een module niet halen, gelden er gewoon herkansingen, en als ik het goed heb, heb je 2 "gratis" herkansingen, en daarna moet je ervoor betalen. Maar pin me niet vast op dit punt, ik heb tot nu toe alles in 1x gehaald.

Als je een tijd verhinderd bent, kun je daarna in principe verder gaan waar je gebleven bent, maar in sommige gevallen wordt het lastig om alles goed op te pakken weer. Je kan bijvorbeeld dan moeten puzzelen waar en wanneer je welke modules kan gaan volgen. (Heb ik ook omdat ik via mijn werkgever in eerste instantie alleen 's avonds modules mocht gaan volgen, en ik nu dus moet puzzelen wanneer ik de ontbrekende modules precies kan doen.) Maar het kan dus wel :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

• rednar
Hoeveel uur kost het jou naast de lesuren om deze opleiding goed te doen?
Denk je dat het te doen is zoals NOVI de opleiding aanbied door 2 modules parallel te doen?

In de studiegids staat dat een student binnen het collegegeld voor een vak eenmalig een hertentamen kan afleggen. Daarna zal er voor eventuele hertentamens examen geld betaalt moeten worden.

Ik hoop in december de opleiding te gaan starten. Toelating is in principe geen probleem heb ik al gehoord van ze. Nu nog met werk zo ver krijgen om me te sponsoren, wat waarschijnlijk ook geen probleem is.
Pagina: 1