[geen beeld] Heb ik 3 videokaarten en 1 24" dell gemold?

Pagina: 1
Acties:

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
:( :( :( :( :( :'( ...

Ik was mijn VGA aan het ompluggen tussen twee nieuwe computers. Mijn DVI kabel bleef in mijn eigen PC zitten.

Omdat ik die twee nieuwe computers aan het installeren ben wisselde ik de VGA steeds van de ene naar de andere pc om te kijken hoe de voortgang was.

Op een gegeven moment besloot ik de s-video ingang te proberen van mijn Dell 2405 FPW (LCD met 5 ingangen) om zodoende drie systemen te kunnen aansluiten en dan zou ik drie systemen in de gaten kunnen houden zonder wisselen van stekkers.

Hierbij moet iets mis zijn gegaan. Ik had op een gegeven moment zowel de VGA als de S-VIDEO van één pc beide aan mijn monitor hangen. Ik kreeg toen geen beeld meer op mijn monitor via vga en via s-video (de s-video heeft helemaal niet gewerkt).

Nu krijg ik van geen van de drie pc's beeld: geen vga van beide nieuwe computers en geen dvi van mijn eigen pc. Mijn eigen pc heeft een Nvidia 7900GTX waarvan de ventilator blijft loeien als ik de computer opstart (die overigens gewoon boot). Normaal stopt hij met loeien na 3 seconden, nu blijft 'ie blazen. Ik heb daardoor het gevoel dat hij nu kapot is.

De pc's zijn voor een klant, het zijn servers en ik zit midden in de installatie. De videokaarten daarin zijn splinternieuwe Nvidia 9200GSjes. De 7900GTX is van XFX, dus daar zit gelukkig garantie op!

Wat kan ik het beste doen?

Optie 1 is een nieuwe monitor kopen en kijken van welke pc's ik beeld krijg. Ik neem aan dat een nieuwe monitor niet kapot gaat van een kapotte videokaart.

Optie 2 is een nieuwe videokaart kopen en kijken of ik beeld kan genereren voor mijn monitor, maar ik ben bang dat die videokaart dan ook kapot gaat.

Optie 3 is dat ik mijn laptop nog even aansluit op de monitor. Ik ben bang dat dan de videokaart van mijn laptop stuk gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door The Merovingian op 06-02-2008 13:51 . Reden: aanvulling, merk ]

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een s-video kabel aansluiten terwijl je PC aanstaat is nooit aan te raden..maar het lijkt me anderzijds erg stuk dat je direct meerdere apparaten meeneemt de diepte in.

• The Merovingian
Exorcist schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:09:
... maar het lijkt me anderzijds erg stuk dat je direct meerdere apparaten meeneemt de diepte in.
Ja dat leek mij nou ook! De monitor kan beeld weergeven (osd, signaal niet gevonden etc) dus ik vermoed dat de video-in logica van het scherm kapot is. Maar waarom daardoor weer videokaarten kapot gaan is mij een raadsel. Mijn XFX is echt in de war, of kapot, zonder dat ik ook maar iets met die kaart gedaan heb. De DVI stekker is eruit geweest terwijl de computer draaide, maar dat was nadat ik al geen beeld meer had.

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

• The Merovingian
Ik heb een 19" breedbeeld gekocht, de 7200GSjes van de servers doen het nog. Mijn PC videokaart heb ik nog niet getest.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik denk dat het probleem mogelijk ligt in je kabel zelf. Probeer die te wisselen.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• The Merovingian
De kabel doet het, ik gebruik heb nu op mijn nieuwe monitor.

• The Merovingian
Nouja! Alles doet het weer! De XFX werkt weer op de Dell, via zowel DVI als SUB-D. Ik zou de Dell ook wel weer kunnen proberen op de servers maar ik laat het hier maar lekker bij.

Maar ik vraag me nu toch af: wat kan hier aan de hand zijn geweest? Een overladen condensator door statische spanning ergens? Of gewoon de bekende 'ghost in the machine'... In elk geval bedankt voor jullie reacties. Nu moet ik eens kijken of ik die 19" ergens slijten kan :)

Pagina: 1