Toon posts:

Safari crasht bij het modereren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of andere hier ook last van hebben, maar Safari loopt regelmatig vast bij mij op de FP. Het gaat om het uitklappen van reacties en het modereer-paneel, en het bevestigen van een moderatie. Bij het uitklappen van een reactie blijf Safari regelmatig hangen maar gaat daarna wel weer verder, zelfde geld voor het modereren, maar afentoe loopt Safari gewoon helemaal vast. Ik krijg dan het laad-cursortje, en moet 'Force quit' doen. Ik heb het net 4 keer achter elkaar gehad tijdens het modereren van een paar reacties op de FP. Het gaat om Safari 3.0.4 op Leopard 10.5.1.
Hebben andere hier ook last van?
Ik ben nu overgestapt naar Firefox 2 voor Tweakers.net, en daarmee heb ik nergens last van.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Dat zal wel met ajax te maken hebben. In IE7 heb ik er ook last van dat hij traag laad met deze dingen.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Heb zelfde probleem ook al voorgehad met Firefox 2.0 en IE6, maar kan er geen lijn in trekken eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. Zojuist ook mijn eerste vastloper met Firefox 2.0, ook tijdens het bevestigen van een moderatie.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat betreft over het algemeen een design-zwakte van de browsers zelf die bij een synchroon XHR request over een (tijdelijke) instabiele verbinding de hele GUI locken. Firefox 3 lost dat in ieder geval al op door de JS executie thread te scheiden. Nog mooier zou zijn als implementaties in de toekomst zouden voorzien in een manier om een (minder lange) timeout op te geven voor dergelijke requests waarna foutafhandeling in het script kan worden gedaan. Web2.0 heeft zo nog z'n ruwe kantjes ;)

Dat Safari er meer last van zou hebben dan bijvoorbeeld Firefox 2 is mij onbekend en heb ik ook geen verklaring voor. Dat IE soms wat traag is is inherent aan de algehele traagheid van scripting executie en DOM manipulatie in IE...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:13:
Firefox 3 lost dat in ieder geval al op door de JS executie thread te scheiden.
Na aanleiding van dit feit ben ik maar toch Firefox 3 gaan proberen, en wow wat een verbetering. Geen wachttijden meer voordat een reactie uitgeklapt word, of het modvenster. En bovenal geen vastlopers of haperingen meer bij het modereren van reacties. Wat mij betreft kan hier een slotje op.

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 20:22
Hm, ik heb heel wat afgemodereerd in het verleden maar nooit problemen gehad in Safari. Maar misschien is m'n kennis gedateerd want ik heb de moderatie opgegeven na twee keer afgeknikkerd te zijn. :)
Pagina: 1